• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Jen si sem odložím:
    How clean are electric cars? | Transport & Environment
    https://www.transportenvironment.org/what-we-do/electric-cars/how-clean-are-electric-cars
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: taky jsem se nad tím pozastavil, páč nevím o jiném bev od Dácie...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: To je dost divný, ještě nebyla ani novinářská prezentace, která by hádám byla hned jak se přiveze první kus.
    KEB
    KEB --- ---
    http://www.hybrid.cz/mezi-alternativami-vedou-v-cesku-plug-hybridy-elektromobily-prodalo-se-jich-pres-3500

    Tady píšou že Dacia má kromě x plynaku i 3 bev, to už jsou asi ty springy :-)
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: to že vedou svoje instituce je v pořádku doktor profesor Macek ví o spalovacích motorech asi vše.

    Zíma je asi taky skvělý biochemik atd. Problém je že tihle lidé mají prostor krafat do oborů o kterých ví úplné hovno.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: tenhle pan je notoricky znamej hlasanim uplne scestnejch picovin
    to je jako kdyz rektor Zima (doktor mediciny a biochemik) hlasa narodu, ze covid je medialni virus
    zarazi me, ze tyhle dementi muzou vest vedecke instituce, ale tak sme v cr no
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: no on podla mna zije v minulosti

    Prof. Ing. Jan Macek, DrSc.
    Vedle své pedagogické funkce na fakultě strojní ČVUT vede 30 let Ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Kam kráčíš, elektromobilito? | ČVUT Fakulta strojní
    https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/kam-kracis-elektromobilito/

    Tak podle pana Macka má v ČR elektromobil vyšší emise až do 250 00 km než spalovák. Ale já nevim jestli těm číslům pana Macka věřit, když ten člověk prohlásil v jednom videu, že spalovák vlastně taky z kopce rekuperuje.

    " Řidič musí zaplatit nejen energii, která se uloží do baterie, ale i ztrátové teplo, které se bez užitku vyfouká do okolí. Je to podobné, jako kdybychom tankovali benzin děravou hadicí a část benzinu místo do nádrže vytekla na zem. "
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Když to jde, možná používá sériovky, ale jinak je právě Tesla typická tím, že si inhouse vyvíjí spoustu věcí, který normální automobilky outsourcujou, a snaží se o co největší vertikální integraci. Což má spoustu výhod hlavně na poli úspory nákladů (díky tomu můžou vydělávat i při maličkých prodejích), ale taky spoustu nevýhod.

    Třeba v tom, že je pak pro ně problém nabízet stejnou šíři možností jako zavedený automobilky.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: ja ti jako majitel dieselu prozradim sladke tajemstvi: pauzy dela kazdej podle chuti a potreby. Nekdo jede na jeden zatah 500km, nekdo dela pauzu kazdou hodinu, whatever komu co jak zrovna pasuje. A o to prave jde - ze mas volnost rozhodovani udelat si to jak ti to vyhovuje a ne jak kde je zrovna jaka nabijeci stanice. Kdyz jedu do Prahy, mam to 850km a vetsinou stavim dvakrat na kafe a WC, ale delam to tehdy kdy se mi zrovna chce a neresim nejaky tankovani ponevadz to s rezervou ujedu na jednu nadrz.

    To ma svy vyhody kdyz jedu podobnou vzdalenost do Chorvatska plachtit, tam se jede preriema Slovinskem kde neni vubec nic, ani benzinovy pumpy, natozpak nejaky nabijeci stanice :) S dieslem proste natankujes a jedes, dal nic neresis, pumpu zacinam tesit tak po 800km.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    HERR_FLICK: mas pravdu, sorry, byl sem rano jeste rozespanej :))
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    SHEFIK: to asi reagujes na JYRKU, protoze ja prave pisu, proc spousta dilu, co neni treba, fakt in-house neni ani omylem, tuplem mala automobilka bude vyuzivat dodejcu na max
    napriklad Tesla S ma brzdy Brembo
    Who Are Tesla's (TSLA) Main Suppliers?
    https://www.investopedia.com/ask/answers/052815/who-are-teslas-tsla-main-suppliers.asp

    a smart svetla pro Teslu ted vyviji Samsung, dodavat je bude - tadatada - Hella, kterou sem uz zminoval
    Tesla-Samsung relationship lights up with headlight supply deal
    https://www.teslarati.com/tesla-samsung-smart-headlight-supply-deal/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Zmrdi. Tohle jsem přesne čekal, že se u nás stane. Na baterky mrdame, tam je loby slabá, ale všechny dotace budeme cpat do podvodu jménem vodík, který tlačí big oil a jiné mafie

    Havlíček představil vodíkovou strategii pro Česko. Na rozvoj těchto technologií půjdou miliardy, mají snížit emise | Hospodářské noviny (iHNed.cz)
    https://domaci.ihned.cz/c1-66952530-havlicek-predstavil-vodikovou-strategii-pro-cesko-na-rozvoj-vodiku-pujdou-jednotky-miliard-bude-se-hlavne-dovazet
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    HERR_FLICK: musk neni posedlej inhouse, je to prave naopak - kde to jde, pouziva nejlevnejsi seriovky, a to vcetne dilu do raket spaceX. Je to docela dost rozepsany v jeho zivotopise.

    Ten jeho pristup je unikatni v tom, ze kdyz narazi na problem (financni, technologickej, ...) - jakejkoliv, neboji se zacit inhouse a stat se disruptorem danyho vyrobku/odvetvi. Jeden z poslednich velkejch prikladu je treba to, ze se tesla pusti do vlastni tezby lithia. A dari se mu ve vsem do ceho se pusti, pac zkostnately korporaty.

    Napr. SpaceX vlastne vznikla tak, ze mu rusove chteli pucovat rakety za draho...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: hm to potom nie si typicky uzivatel dieselu, v diskusnych forach vsetci co jazdia dieselom pisu o tom ako vedia dojst 1000 km na 1 zatah... mam take podozrenie, ze to praktizuje tak 10% z nich :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jezdil jsem s tím, fungovalo to víceméně stejně dobře jako LED Matrix.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    JYRKA: ano prave
    je levnejsi mit takovy svetlo na 1mil prodanejch tesel3 nez na 10 tisic kusu bentley
    a je uplne upici, ze bentley je soucasti nejvetsiho koncernu, protoze to svetlo vyvijis pro jeden danej model
    technologii vetsinou drzi vyrobce danyho dilu. ne automobilka
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jasněže, samozřejmě že se to nejmenuje Xenon Matrix, ale dělá to tu samou věc, tak jsem to použil pro zjednodušení, abych nemusel napsat místo toho tři věty na vysvětlení. Takže jsme kvůli tomu napsal deset příspěvků :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam