• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: zni to skvele az na to, ze nenapsal, kolik za jizdu platil, tj. za kolik tankoval. Tyhle reporty mi prijdou jak ze sveta jednorozcu a vil. Vsecko je zadarmo.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: jsem čůrák :(
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Na tomto místě je vhodné připomenout § 18 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, který upravuje způsob, kterým vozidlo využívají řidiči, kteří nejsou čur*ci:

    "(3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 110 km.h-1 a na dálnici rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1."
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: zni to skvele. ted uz jen srazit cenu tehle vecicek na unosnou mez
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Dneska pokus s rychlým cestováním elektromobilem na dálnici. Otočka do Drážďan, celá dálnice, pokud to šlo, tempomat na 160. Na začátku plná baterka (nabíjeno u nabíječky tady v ulici). Zpátky bych to dojel, ale jen s malou rezervou, tak jsem zastavil na Ionity v Lovosicích. Za 9 minut z původních asi 10% na 50%, za dalších 3 minuty na 60%, dojezd tuším z 60 na 220 (počítáno pro dálniční tempo a tedy spotřebu 28 kWh/100 km, ve 130 to žere 20 kWh/100 km a úměrně tomu vzroste dojezd. Realisticky z toho vychází, že při využívání Ionity nebo jinýho obdobnýho standardu je realistický jezdit po dálnici normálním tempem 140 - 160 km/h a nabíjet přibližně jednou za 300 kilometrů na těch 80%, což zabere cca 15-18 minut. S tím už klidně pojedu třeba do Španělska. A není to výsada drahých aut, stejnou rychlost nabíjení má Hyundai Ioniq 5, kterej začíná asi na milionu.




    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PER2: To se ví už nějakou dobu, podezřelé to bylo od začátku...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    fakt se tesim, az na zavodnich kolbistich budou elektroauta smazavat z povrchu zemskyho veskerou konkurenci a chytrakum s plnou hubou kecu, jak je EV k nicemu vitr z plachet a tituly
    treba jako Pech st
    https://www.autosalon.tv/novinky/sport/nova-era-rallye-zacala-elektricka-skoda-fabia-soutezila-pri-rakouske-rallye-weiz
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Jeste neco hmatatelnyho k marketingu tesly X spokojenosti jejich zakazniku. Tak nakonec to nebude o tom marketingu, jak by si tu nekteri prali. Lide jsou s teslami opravdu spokojeni

    https://cleantechnica.com/2021/07/25/tesla-owners-are-most-satisfied-electric-car-owners-in-norway-chart/?amp
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    BOBASH: Jojo, ale myslím, že jsou upřímní - píšou tam u těch 101-200 km NEDC explicitně, takže každej ví, co čekat. Prahu to klidně dát nemusí.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Aerodynamika neni takovy problem, pokud to jezdi pomalu. Coz jezdi.
    Takze ani dojezd kolem 100 km pro komunalni vozidlo neni problem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: 10 kWh a dojezd 200 km? Nebo i 170 km?

    Ta věc se díky svojí aerodynamice cihly bude mít problém dostat pod 10 kWh. V reálným provozu to nemá šanci ujet ani 100 km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    THERIDANE: Může bejt. Pokud to nemá dobrou rekuperaci (což je dost pravděpodobný), tak akcelerace a brzdění můžou dojezd snížit, určitě dojezd sníží když to bude naložený a taky ho sníží kopce.

    I dojezd podle mnohem realističtějšího WLTP je mírně nadhodnocenej, podle pořád dost realistickýho NEDC je nadhodnocenej hodně, a podle nějaký takovýhle pseudometodiky může bejt přestřelenej třeba dvakrát.

    Reálně taková věc nemusí bejt schopná přejet Prahu z jednoho konce na druhej.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    RAGNAROK: Vypadá to dobře, ale chybí mi tam podrobnější údaje...

    Což je u auta s očekávanou cenou ~560k docela podstatná vada...

    Píšou tam o hmotnosti 450 kg, max 600 kg, což by měl být rozdíl mezi 10 kWh a 30 kWh baterkou - tj cca 133 Wh/kg - což je dost málo...

    Podobně mám pochybnost, zda je realistický dojezd 200 km s 10 kWh baterií...
    Být to 450kg vážící tesla, tak má spotřebu cca 4,5 KW/100km a celkem na pohodu to dá, ale ta aerodynamika je někde jinde.. Spíš bych to tedy viděl tak na 170 km

    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    BOBASH: což u vozidla s maximální rychlostí 40 km/h problém není, ne? :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: "má to mít dojezd 120 km".

    Jo, jasně. To už jsem viděl, věci co maj 8 kWh baterku a dojezd 120 kilometrů jim vyšel tak, že to ujede 120 km rychlostí 40 km/h po rovině.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    uz bylo?

    The Modular e-Van XBUS hits Europe in 2022
    https://www.youtube.com/watch?v=iu_6YuCh_fY
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Tak pokud by byl dovoz levný, tak si stačí pořídit jeden na chalupu, trochu se s ním promenovat před místními a pak jim pomáhat s objednáním...
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: jo je to tuk tuk na čtyřech kolech. Je nakup do zásoby a můžeš zkusit po vesnicich prodávat :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam