• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: ne nutně, jestli už počítaj s novejma baterkama
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Za ty peníze to se současnou bateriovou technologií bude muset mít dojezd asi jak Dacia Spring, ne? :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: jedna vec je ked sa ucis ako vyrabat auto v masovej produkci a druha vec, ked uz to tak trochu umis, imo na production hell modelu 3 sa tesla dost naucila
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: tak je to šuškanda :) a teda u modelu Y termín neposunuli, naopak byl o trochu dřív minulej rok.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Ja mam asi porad PTSD z iPhonu, kterej je schopnej se na 15% vypnout.

    CRAZY_IVAN: Prijde mi divne, ze by to Elon neodhalil 3 roky dopredu a pak jeste neposunul termin dodani petkrat.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla $25K compact electric car prototype has been completed: rumor
    https://www.teslarati.com/tesla-25k-compact-prototype-completed-rumor/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Hele když s elektromobilem chvíli jezdíš, tak ti začne připadat docela normální dojíždět do cíle třeba s 20 kilometrama. Já s e-tronem dvakrát dojížděl k nabíječce s jednociferným dojezdem v kilometrech :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: No prave. Zajedes nekam trochu vedle a uz musis dobijet na 50 kW. Je fakt, ze ja jsem trochu paranoidni a radsi dobijim tak, abych mel v cili jeste 50 %. Nabijeni doma budu mit az pristi rok :-|

    Mach E ma prave podelane to nabijeni. V 1000 km testu na Tesla M3 ztraci vic jak 2 hodiny casu. Me to dost zklamalo, protoze jsem o nem uvazoval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Praha – Pardubice je moje asi nejčastější středně dlouhá trasa a to dáš tam a zpátky bez nabíjení snad úplně s čímkoliv, pokud nepočítáme nějaký krámy typu první generace Leafu.

    I ID.3 s malou baterkou to dala a hádám, že to dá i Dacia Spring.

    Jo, teď jsem to nedal s e-tronem GT a musel jsem v Pardubicích nabíjet, ale to bylo tím, že jsem z Prahy jel do Pardubic přes Čáslav a přes Železný hory takovým trošku rallye stylem :)

    Jo a třeba v tom srovnání asi není Mustang Mach E, kterej je za cca cenu Tesly 3 s velikostí spíš Tesly Y a dojezdem Tesly 3 LR.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: "Když mě nabíjení bude trvat 15 minut, tak už mě ani tolik netrápí, že budu nabíjet každých 300 km."

    Pokud jezdíš třeba v Německu, tak je to asi v pohodě, ale v ČR je pořád rychlonabíječek dost málo. Já třeba často jezdím Praha-Pardubice a zpět, kde po cestě neni žádná. Tzn je super mít dostatečně dobrej dojezd abys to mohl dát na 1 nabití.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Mas pravdu, ze Tesla deklaruje dojezd o dost vetsi nez je realny, ale i pres to je ten realny lepsi nez u ostatnich aut.

    Tady je porovnani realnych dojezdu a hlavne (co je dulezitejsi) jak dlouho ti bude trvat ujet vzdalenost 1000 mil i s nabijenim. EQS a novejsi e-tron tam zatim neni :/

    What's The Best Electric Car? Tesla Dominates In The Ultimate Comparison
    https://www.youtube.com/watch?v=W2txPzRP5DM
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Je zajímavý, že podle evropských měření je ten rozdíl podstatně menší – a nebo je to tím, že tady v tom srovnání jsou ostřejší a tím pádem "žravější" verze e-tronu GT (RS e-tron GT) a Taycanu (Turbo S).

    Základní Taycan i základní e-tron gT mají dojezd kolem 480 km. A oproti levnějším modelům koncernu VW (třeba Audi Q4 e-tron, která stojí ani ne půlku co e-tron GT, má dojezd přes 500 km, stejně jako Škoda Enyaq) mají výhodu v rychlejším nabíjení.

    Když mě nabíjení bude trvat 15 minut, tak už mě ani tolik netrápí, že budu nabíjet každých 300 km.

    (jo a Model S Plaid+ nakonec na trh nějak nedorazil a normální Model S Plaid má dojezd 637 km.

    Jo a Mercedes EQS má větší dojezd než Tesla...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ano, e-tron GT.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Me mrzi, ze i tyhle premium auta za 3 mega a vic maj ten dojezd na hovno. To porad radsi vezmu Tesla Model 3 a jeji shitovou kvalitu zpracovani (penely, plasty, ...).

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to bude nejaky ten etron gt podla toho sportovejsieho vzezreni, na rodinny vuz to moc nevypada
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Co je tohle presne za model? Jeste pred par mesicema na takovehle cesty nedavalo smysl nic jineho nez Tesla, ktera je asi porad jeste na tom nejlepe s dojezdem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Tak to je segment trhu, kam se Tesla ani nikdy nedostane, ta už se, byť možná nezáměrně, vyprofilovala jako prémiová značka.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: A Dacia má pídí auto spring což je taky kousek trhu, kde Tesla nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Tesla oznámila že někdy možná bude van. Volkswagen představil koncept a nedávno už i zamaskovaný prototypy sériový verze a jde s tím na trh příští rok. Tesla ještě nemá ani obrázek, takže to bude tak 2026, když to dobře půjde.

    Jo a T7 nebude elektrickej van, T7 bude furt na benzín, elektrickej bude ID.Buzz, i když bude vypadat podobně. A T7 taky nebude kompletně nástupce nedávno představený T6.1, ta zůstane s ním.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: tesla uz Van oznamila, vlastne stejne jako jej oznamil VW .. a mi porad cekame .. CyberTruck nikde, T7 nikde, T Van ..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam