• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: tak je to šuškanda :) a teda u modelu Y termín neposunuli, naopak byl o trochu dřív minulej rok.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Ja mam asi porad PTSD z iPhonu, kterej je schopnej se na 15% vypnout.

    CRAZY_IVAN: Prijde mi divne, ze by to Elon neodhalil 3 roky dopredu a pak jeste neposunul termin dodani petkrat.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla $25K compact electric car prototype has been completed: rumor
    https://www.teslarati.com/tesla-25k-compact-prototype-completed-rumor/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Hele když s elektromobilem chvíli jezdíš, tak ti začne připadat docela normální dojíždět do cíle třeba s 20 kilometrama. Já s e-tronem dvakrát dojížděl k nabíječce s jednociferným dojezdem v kilometrech :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: No prave. Zajedes nekam trochu vedle a uz musis dobijet na 50 kW. Je fakt, ze ja jsem trochu paranoidni a radsi dobijim tak, abych mel v cili jeste 50 %. Nabijeni doma budu mit az pristi rok :-|

    Mach E ma prave podelane to nabijeni. V 1000 km testu na Tesla M3 ztraci vic jak 2 hodiny casu. Me to dost zklamalo, protoze jsem o nem uvazoval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Praha – Pardubice je moje asi nejčastější středně dlouhá trasa a to dáš tam a zpátky bez nabíjení snad úplně s čímkoliv, pokud nepočítáme nějaký krámy typu první generace Leafu.

    I ID.3 s malou baterkou to dala a hádám, že to dá i Dacia Spring.

    Jo, teď jsem to nedal s e-tronem GT a musel jsem v Pardubicích nabíjet, ale to bylo tím, že jsem z Prahy jel do Pardubic přes Čáslav a přes Železný hory takovým trošku rallye stylem :)

    Jo a třeba v tom srovnání asi není Mustang Mach E, kterej je za cca cenu Tesly 3 s velikostí spíš Tesly Y a dojezdem Tesly 3 LR.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: "Když mě nabíjení bude trvat 15 minut, tak už mě ani tolik netrápí, že budu nabíjet každých 300 km."

    Pokud jezdíš třeba v Německu, tak je to asi v pohodě, ale v ČR je pořád rychlonabíječek dost málo. Já třeba často jezdím Praha-Pardubice a zpět, kde po cestě neni žádná. Tzn je super mít dostatečně dobrej dojezd abys to mohl dát na 1 nabití.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Mas pravdu, ze Tesla deklaruje dojezd o dost vetsi nez je realny, ale i pres to je ten realny lepsi nez u ostatnich aut.

    Tady je porovnani realnych dojezdu a hlavne (co je dulezitejsi) jak dlouho ti bude trvat ujet vzdalenost 1000 mil i s nabijenim. EQS a novejsi e-tron tam zatim neni :/

    What's The Best Electric Car? Tesla Dominates In The Ultimate Comparison
    https://www.youtube.com/watch?v=W2txPzRP5DM
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Je zajímavý, že podle evropských měření je ten rozdíl podstatně menší – a nebo je to tím, že tady v tom srovnání jsou ostřejší a tím pádem "žravější" verze e-tronu GT (RS e-tron GT) a Taycanu (Turbo S).

    Základní Taycan i základní e-tron gT mají dojezd kolem 480 km. A oproti levnějším modelům koncernu VW (třeba Audi Q4 e-tron, která stojí ani ne půlku co e-tron GT, má dojezd přes 500 km, stejně jako Škoda Enyaq) mají výhodu v rychlejším nabíjení.

    Když mě nabíjení bude trvat 15 minut, tak už mě ani tolik netrápí, že budu nabíjet každých 300 km.

    (jo a Model S Plaid+ nakonec na trh nějak nedorazil a normální Model S Plaid má dojezd 637 km.

    Jo a Mercedes EQS má větší dojezd než Tesla...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ano, e-tron GT.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Me mrzi, ze i tyhle premium auta za 3 mega a vic maj ten dojezd na hovno. To porad radsi vezmu Tesla Model 3 a jeji shitovou kvalitu zpracovani (penely, plasty, ...).

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to bude nejaky ten etron gt podla toho sportovejsieho vzezreni, na rodinny vuz to moc nevypada
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Co je tohle presne za model? Jeste pred par mesicema na takovehle cesty nedavalo smysl nic jineho nez Tesla, ktera je asi porad jeste na tom nejlepe s dojezdem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Tak to je segment trhu, kam se Tesla ani nikdy nedostane, ta už se, byť možná nezáměrně, vyprofilovala jako prémiová značka.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: A Dacia má pídí auto spring což je taky kousek trhu, kde Tesla nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Tesla oznámila že někdy možná bude van. Volkswagen představil koncept a nedávno už i zamaskovaný prototypy sériový verze a jde s tím na trh příští rok. Tesla ještě nemá ani obrázek, takže to bude tak 2026, když to dobře půjde.

    Jo a T7 nebude elektrickej van, T7 bude furt na benzín, elektrickej bude ID.Buzz, i když bude vypadat podobně. A T7 taky nebude kompletně nástupce nedávno představený T6.1, ta zůstane s ním.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: tesla uz Van oznamila, vlastne stejne jako jej oznamil VW .. a mi porad cekame .. CyberTruck nikde, T7 nikde, T Van ..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Přesně, Volkswagen má aktuálně dva modely, Škoda jeden, Seat/Cupra jeden a Audi tři, z toho jeden je příšernej krám (e-tron) a druhej je šíleně drahý gétéčko (e-tron GT).

    Takže těch reálně smysluplných aut pro relativně masovej trh má teď koncern VW zhruba pět (Enyaq, ID.3, ID.4, Q4 e-tron, Cupra Born), přičemž tři z toho (ID.4, Enyaq a Q4 e-tron) jsou v podstatě verze stejnýho auta.

    Ale ve 2022 a 2023 má přijít dalších asi 20 modelů sahajících od dodávky/mikrobusu (což je třeba kategorie na kterou Tesla nemá odpověď) přes normální kombíky až po teoreticky snad nějakou buggynu. Nevím jestli předběhnou Teslu příští rok, ale přespříští si myslím že jo.
    SITH
    SITH --- ---
    CRAZY_IVAN: co čtu ten reddit tak to tam dost lidí krásně rozporuje a nachází nedostatky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam