• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: A Dacia má pídí auto spring což je taky kousek trhu, kde Tesla nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Tesla oznámila že někdy možná bude van. Volkswagen představil koncept a nedávno už i zamaskovaný prototypy sériový verze a jde s tím na trh příští rok. Tesla ještě nemá ani obrázek, takže to bude tak 2026, když to dobře půjde.

    Jo a T7 nebude elektrickej van, T7 bude furt na benzín, elektrickej bude ID.Buzz, i když bude vypadat podobně. A T7 taky nebude kompletně nástupce nedávno představený T6.1, ta zůstane s ním.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: tesla uz Van oznamila, vlastne stejne jako jej oznamil VW .. a mi porad cekame .. CyberTruck nikde, T7 nikde, T Van ..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Přesně, Volkswagen má aktuálně dva modely, Škoda jeden, Seat/Cupra jeden a Audi tři, z toho jeden je příšernej krám (e-tron) a druhej je šíleně drahý gétéčko (e-tron GT).

    Takže těch reálně smysluplných aut pro relativně masovej trh má teď koncern VW zhruba pět (Enyaq, ID.3, ID.4, Q4 e-tron, Cupra Born), přičemž tři z toho (ID.4, Enyaq a Q4 e-tron) jsou v podstatě verze stejnýho auta.

    Ale ve 2022 a 2023 má přijít dalších asi 20 modelů sahajících od dodávky/mikrobusu (což je třeba kategorie na kterou Tesla nemá odpověď) přes normální kombíky až po teoreticky snad nějakou buggynu. Nevím jestli předběhnou Teslu příští rok, ale přespříští si myslím že jo.
    SITH
    SITH --- ---
    CRAZY_IVAN: co čtu ten reddit tak to tam dost lidí krásně rozporuje a nachází nedostatky.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SITH: Jestli se ti čísla nezdají, není imho problém projít si prodejní čísla automobilek a udělat si taky grafy. Pokud bude nesrovnalost, rádi tu o ní uslyšíme.
    SITH
    SITH --- ---
    Mě u těhle grafů vždy zajímá ta logika výpočtů a zdrojů, ale chápu že dokud vede Tesla tak je to každýmu buřt
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JIMIQ: Jo, to nic neznamená. Na to, že zatím nemají skoro nic v nabídce, a to co tam mají je pořád prakticky beta verze s příslibem aktualizace, které to možná napraví, toho prodali dost. Každopádně, množství prodaných jednotek je jedna věc, otázka bude spíš, jak velké z toho dokážou mít zisky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: Podivej se na dynamiku. Odhaduju pristi rok.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    VAG 342k, ale to bude včetně PHEV
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    World Plugin Vehicle Sales (June 2021) : electricvehicles
    https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/ovt0kt/world_plugin_vehicle_sales_june_2021/

    za první půlrok Tesla 386k, VW 153k, kdy že má VW předběhnout Teslu?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Číňani nepoužívají WLTP, ale bůhvíco.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: kdo ví podle jakého standardu to uváděj v číně, teď jsem to kopíroval z webu tesly :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: tomu dojazdu moc neverim, tu pisu ze to ma 51kWh usable battery, to je pri spotrebe 15kWh/100 km nejakych 340 km

    Tesla Model 3 Standard Range Plus LFP price and specifications - EV Database
    https://ev-database.org/car/1320/Tesla-Model-3-Standard-Range-Plus-LFP
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jinak ten dodavatel baterek (CATL) by měl mít v roce 2023 dodávat sodium-ion baterky. ( https://www.teslarati.com/tesla-china-catl-sodium-ion-battery-cell/ )
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Jj, LiFePo

    468 km Dojezd
    225km/h Top speed
    5.6 sec 0-100 kmh
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    j, tie cinske maju lfp
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To je s těma železnejma baterkama, ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam