• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Prosím vás, já jsem se zapomněla zeptat, máte elektromobily? A mohla bych je vidět? :o)
    KEB
    KEB --- ---
    BLOWUP: ten co má miniteslu bude asi id Janos (nebo tak nějak) ten už sem nechodí, protože jsme tu kokoti a petrolejové hlavy. Myslel tím nejspíš v prvé řadě mě, protože jsem si dovolil rozporovat jeho manifest o Tesle

    Nemám EV a moje další auto bude zase na plyn. Za prvé na Ev nemám za druhé ho není, kde nabíjet. Pro mě na sídlišti to nebude dávat smysl ještě nepěkně dlouho. Utěšuji se tím, že jsem svoji emisní stopu z dopravy snížil aspoň o něco.

    Ale tady na střední Moravě už je začínám vídat docela často. Pomalu se dostávají i sem. Jak jsem se jich dřív bál, tak teď už na ně hledím se zájmem a čekám. Žádný strach už z nich nemám. Dokonce i můj otec, který byl velmi ale opravdu velmi skeptický prohlásil, že kdyby nebyly tak kurevsky drahý, že by nad ním zcela reálně uvažoval.
    SITH
    SITH --- ---
    JIMIQ: ale on tam žádný neviděl!!!!!!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Německo dosáhlo cíle jednoho milionu elektrických vozů
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/nemecko-dosahlo-cile-jednoho-milionu-elektrickych-vozu

    takže 60k v Itálii je kapka v moři
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NIGHTHUNTER: uzivam hybrida
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: nevim jestli vsechny, ale ty nejobvyklejsi znam, medialni masaz halt.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: A ty teda znáš z paměti všechny modely elektromobilů aktuálně v provozu, nebo jak to vyhodnocuješ?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---

    Auto na elektřinu

    31 hlasy od 31 respondentů

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ADAM: Zajimavy. me to teda nedalo a nasel jsem si statistiku. Prej je ted v Italii asi 60000 aut ktery nejakym zpusobem uplne nebo alespon castecne jezdej na baterky. Coz je prej ve srovnani s jinejma zemema EU hodne. Italie ma momentalne v provozu 39.5 milionu aut, takze by to byl podil asi 0.15% - to je o dost min nez tech 0.2% ve Svycarsku, ale presto dost na to abych je obcas na ty dalnici potkal. Hm, treba byli zrovna vsichni u tech nabijecek ;-)

    Ja osobne neplanuju nic, mam ve zvyku jezdit autem dokud funguje a to bejva u Volva pomerne dlouho. Co bude potom budu resit az to nastane, pro me je dulezity aby to auto fungovalo. Technologie na baterky mi prijde ze tuhle podminku pro moje potreby nesplnuje, zatim nejvic na me udelal dojem ten clovek co vynalezl kdysi Audi Quattro a ted stavi auta s palivovym clankem na metylalkohol, viz muj prispevek nize. Mozna by Bobash mohl ten autak otestovat ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    https://twitter.com/teslaownersSV/status/1422735062949253123

    vcera som sa zamyslal nad nejakymi featurami autonomie, ked auto na krizovatke odbocovalo vlavo a muselo pockat, kym prejde dlhy strudel aut do protismeru, auto za nim potom pustalo ine auto sprava, ktore ale na cestu vjelo z vedlajsej cesty, resp. parkoviska

    ako bude toto riesit AI napr. v meste v zacpe, kde vacsinou ludia pustia auto z vedlajsej cesty do svojho pruhu, lebo vedia, ze aj keby ho nepustili, tak pred nimi je rada aut, takze si v kolone nepomozu, pripadne sa pripajaju z vedlajsej zipom (takto to niektori rano robime v turanoch smerom do brna), na druhu stranu pokial by boli vsetky auta autonomne, tak mozno by zacpy ani nevznikali, lebo by napr. nevjizdali do krizovatky aj ked nou nemozu prejst a neblokovali by tak pruh aut z druhej strany
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A priority mám teď jinde
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: nejsem správce a charger byl levnej a má relativně levný díly
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    koncem roku ionic 5
    ADAM
    ADAM --- ---
    nemam. budu nove auto kopovat za 1-2 roky. donedavna jsem planoval, ze dalsi bude EV. puv. tesla S, ale ta se mi prestala (vzhledove) libit. pak taycan, ale spis jsem to opustil. nedovedu si predstavit jezdit takovym autem min jak 160 na dalnici. a jak tu popsal nedavno bobash, ze nabijis kazdych 300km, tak to mi prijde moc casto. to na te dalnici znamena kazde 2 hodiny.

    bezne pirtom jezdim tak 4-5h v kuse (diky vsem asistentum, co dnes ty auta maji to neni moc namahave).
    takze osobne se ted zacinam koukat spis po ICE autech.


    btw jezdim casto do italie, a EV vidim po ceste moc.

    btw2 radek spicar si ted koupil ojetou teslu a jel s ni do bruselu. tady je o tom rozhovor: https://www.respekt.cz/tydenik/2021/31/dava-to-smysl-ale-budou-nam-muset-pomoci?gift=7g73hkqq6o
    Mezi Prahou a Bruselem jsem jel přes čtyři nabíječky a auto se vždy nabilo tak, abych dojel zase k dalšímu místu. Autem se spalovacím motorem by cesta trvala osm nebo devět hodin, teď mi trvala o dvě a tři čtvrtě hodiny déle. Dalo se to vydržet. Bez těchto výhod by to ale asi moc příjemný zážitek nebyl
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Jel jsem z Prahy do Chorvatska autem (taky EV) a po ceste superchargery po chvilce uplne plny (8 aut). Vetsinou nabijecky tak z 50% vytizene. Mozna ty EV krom Tesly na silnici ani nepoznas, z dalky to jde tezko.
    BASIK
    BASIK --- ---
    BLOWUP: Prislo by mi to zvlastni, kdyby to byly objektivni data :) ja se zas parkrat rocne pohyboval Svycarskem mezi Churem a Bodamskym jezerem a nedostatku tesel jsem si teda nevsim, zvlast kolem Vaduzu. A to bylo dva roky zpatky, kdy konkurecnich aut zas tak nebylo... Navic zrovna u mezinarodni dalnice se da predpokladat, ze lidi budou vyuzivaz spis ICE auta, nez EV. Tam to dava smysl.

    Ja za sebe cejtim vyraznou afinitu k ty technologii. Je podstatne vhodnejsi na to, jak se auta vetsinove pouzivaj. Neustaly zpomalovani, rozjizdeni, dlouhodoby prumerny rychlosti kolem 60 km/h, navic vyrazne vyssi energeticka ucinnost a jednoduchost toho systemu, takze u bazarovejch aut si clovek pohlida baterku, ktera se da diagnostikovat opravdu jednoduse a nemusi jen doufat, ze se zrovna nerozbije jedna z tisice pohyblivejch soucasti. Ekologickej prinos vidim pouze hlavne v tom, ze se emise presunou do kontrolovatelnejsiho prostredi jednoho velkyho kominu... Takze nesetrim, nemam, ale nevidim duvod dalsi auto v horizontu peti let mit novy EV charakteru ioniq5.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: ja ty ceny teda moc nesleduju, ale pocitove by ten charger mel vyjit nejak podobne jako ta tesla, ne? Co ti brani si ji koupit kdyz ji teda fakt chces? Musite se vic snazit, pane spravce :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    já osobně plánuju EV až bude škodovka o třídu menší než enyaq stará 4-6 let :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: Nemam, mam Dodge Charger s V8. Ale chci, jen zatim na teslu nemam, protože jsem socka :)
    Ale vim, že si to v budoucnu pořídim, stejně tak jako vim, že to zatim neni pro každýho.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Hele, ale sverte se. Tohle auditko je tak nejak uz z principu frekventovany lidma ktery k EV maj nejakou afinitu. Kolik z vas ho ma? A ti co ho nemaj, kdy ho chcete vlastnit? Teprve az budete muset, nebo uz na nej setrite? Urcite to tady nebude reprezentativni vzorek obyvatelstva, ale mala anketa by me zajimala :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam