• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: Tjo, vcera jsem se opet napric Italii vracel domu. Jel jsem teda z Chorvatska, pres Slovinsko a Italii domu do Svycarska. I tentokrat jsem si z dlouhy cesty (asi 900km, na jednu nadrz a jeste zbylo na 200km) udelal pro zabavu hru a hledal jsem po ceste EV. Pri ceste tam jsem jak uz jsem psal nevidel ani jedno. Pri ceste zpatky jsem videl dve Tesly - obe az v severni Italii a obe se svycarskou poznavaci znackou. V jednom hotelu kde jsme spali meli ctyri nabijeci stanice, na dvou stalo napsano porsche a na dvou tesla. Ptal jsem se jestli jsou hodne vyuzivany a pani u recepce si neumela vzpomenout ani na jeden pripad ze by je nekdo pouzil. Toz tak ;-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Ani ne... Baterky jsou levnější a levnější a tím, že do R&D teče posledních ~10 let víc a víc peněz, tak se vylepšování věnuje víc a víc lidí a technologie se posouvá.

    Navíc Tesla se v Číně posouvá víc a víc k tomu, že minimálně "běžné" modely mají bez-kobaltové LFP baterie, kde cena za 60 kWh baterky aktuálně vychází okolo 5-6 tisíc USD a celý pack může být pod 10 tisíc USD.

    Plus Čínská vláda tlačí na vývoj baterií bez lithia a CATL před pár dny oznámil, že se jim podařilo vyrobit battery pack na bázi sodíku místo lithia, což výhledově sníží poptávku po Li-ion baterkách pro stacionární užití (sodíkové baterie mají zatím menší energetickou hustotu) a tím i cenu, zvlášť když nepochybuji o tom, že čínská vláda bude "čínskou baterii" všemožně propagovat a dotovat...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: nemyslim si, že by tahle cena byla hned, protože bude velká poptávka, supply chain a nové baterie nebudou taky úplně na odhadovaných úsporách, ale časem se na tu částku v číně dostanou, už teď tam trojka stojí 37k usd (po pobídkách) a to na tom vydělávaj
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Fakt verite tem 25 tisicum dolaru?
    To je cena nejlevnejsiho modelu bez DPH a v Cine. Nejlevnejsi modely Tesla sice ma, ale neprodava, pokud nemusi. Takze nejlevnejsi 3 se prodava jen v Kanade, pokud se nepletu.
    K tem 25k $ si prihodte tak 10 a bude to realny. A podobny je to s terminama.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: ne nutně, jestli už počítaj s novejma baterkama
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Za ty peníze to se současnou bateriovou technologií bude muset mít dojezd asi jak Dacia Spring, ne? :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: jedna vec je ked sa ucis ako vyrabat auto v masovej produkci a druha vec, ked uz to tak trochu umis, imo na production hell modelu 3 sa tesla dost naucila
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: tak je to šuškanda :) a teda u modelu Y termín neposunuli, naopak byl o trochu dřív minulej rok.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Ja mam asi porad PTSD z iPhonu, kterej je schopnej se na 15% vypnout.

    CRAZY_IVAN: Prijde mi divne, ze by to Elon neodhalil 3 roky dopredu a pak jeste neposunul termin dodani petkrat.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla $25K compact electric car prototype has been completed: rumor
    https://www.teslarati.com/tesla-25k-compact-prototype-completed-rumor/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Hele když s elektromobilem chvíli jezdíš, tak ti začne připadat docela normální dojíždět do cíle třeba s 20 kilometrama. Já s e-tronem dvakrát dojížděl k nabíječce s jednociferným dojezdem v kilometrech :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: No prave. Zajedes nekam trochu vedle a uz musis dobijet na 50 kW. Je fakt, ze ja jsem trochu paranoidni a radsi dobijim tak, abych mel v cili jeste 50 %. Nabijeni doma budu mit az pristi rok :-|

    Mach E ma prave podelane to nabijeni. V 1000 km testu na Tesla M3 ztraci vic jak 2 hodiny casu. Me to dost zklamalo, protoze jsem o nem uvazoval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Praha – Pardubice je moje asi nejčastější středně dlouhá trasa a to dáš tam a zpátky bez nabíjení snad úplně s čímkoliv, pokud nepočítáme nějaký krámy typu první generace Leafu.

    I ID.3 s malou baterkou to dala a hádám, že to dá i Dacia Spring.

    Jo, teď jsem to nedal s e-tronem GT a musel jsem v Pardubicích nabíjet, ale to bylo tím, že jsem z Prahy jel do Pardubic přes Čáslav a přes Železný hory takovým trošku rallye stylem :)

    Jo a třeba v tom srovnání asi není Mustang Mach E, kterej je za cca cenu Tesly 3 s velikostí spíš Tesly Y a dojezdem Tesly 3 LR.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: "Když mě nabíjení bude trvat 15 minut, tak už mě ani tolik netrápí, že budu nabíjet každých 300 km."

    Pokud jezdíš třeba v Německu, tak je to asi v pohodě, ale v ČR je pořád rychlonabíječek dost málo. Já třeba často jezdím Praha-Pardubice a zpět, kde po cestě neni žádná. Tzn je super mít dostatečně dobrej dojezd abys to mohl dát na 1 nabití.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Mas pravdu, ze Tesla deklaruje dojezd o dost vetsi nez je realny, ale i pres to je ten realny lepsi nez u ostatnich aut.

    Tady je porovnani realnych dojezdu a hlavne (co je dulezitejsi) jak dlouho ti bude trvat ujet vzdalenost 1000 mil i s nabijenim. EQS a novejsi e-tron tam zatim neni :/

    What's The Best Electric Car? Tesla Dominates In The Ultimate Comparison
    https://www.youtube.com/watch?v=W2txPzRP5DM
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Je zajímavý, že podle evropských měření je ten rozdíl podstatně menší – a nebo je to tím, že tady v tom srovnání jsou ostřejší a tím pádem "žravější" verze e-tronu GT (RS e-tron GT) a Taycanu (Turbo S).

    Základní Taycan i základní e-tron gT mají dojezd kolem 480 km. A oproti levnějším modelům koncernu VW (třeba Audi Q4 e-tron, která stojí ani ne půlku co e-tron GT, má dojezd přes 500 km, stejně jako Škoda Enyaq) mají výhodu v rychlejším nabíjení.

    Když mě nabíjení bude trvat 15 minut, tak už mě ani tolik netrápí, že budu nabíjet každých 300 km.

    (jo a Model S Plaid+ nakonec na trh nějak nedorazil a normální Model S Plaid má dojezd 637 km.

    Jo a Mercedes EQS má větší dojezd než Tesla...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ano, e-tron GT.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Me mrzi, ze i tyhle premium auta za 3 mega a vic maj ten dojezd na hovno. To porad radsi vezmu Tesla Model 3 a jeji shitovou kvalitu zpracovani (penely, plasty, ...).

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to bude nejaky ten etron gt podla toho sportovejsieho vzezreni, na rodinny vuz to moc nevypada
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Co je tohle presne za model? Jeste pred par mesicema na takovehle cesty nedavalo smysl nic jineho nez Tesla, ktera je asi porad jeste na tom nejlepe s dojezdem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam