BLOWUP: Tak za pět let.
Z hlediska výbavy a jízdních vlastností to není žádnej problém, v tom jsou elektrický auta lepší vcelku standardně, jak po stránce výkonu a zrychlení, tak jízdního komfortu/ovladatelnosti (těžký baterky nízko v autě).
Co se týče dojezdu, tak dnešní elektromobily střední třídy jsou kolem 500-600 km, příští generace baterek by měla přinést zlepšení tak o 30% při současným poklesu ceny. Takže bude reálnej buďto větší dojezd, nebo prostě za cenu, za kterou teď dostaneš "malobaterkovou" verzi dostaneš těch 500 km a za cenu tý lepší dostaneš 800 km.
Plus se to celý zlevňuje díky economy of scale atd.
Dneska už dokáže být elektromobil výhodnější u auta třeba za milion a čtvrt. Aby byl výhodnější v ceně auta dejme tomu střední třídy (nějaká normálně vybavená Octavia za třeba 800 000), to je si myslím tak pět let vývoje stávajícím směrem.
Jo a zásadní gamechanger jsou 800V baterie, který umožňujou nabíjení nějakýma 270 kW. Nejdřív to měl jen Taycan a e-tron GT, ale dneska to má v základu třeba Hyundai Ioniq 5, kterej stojí lehce přes milion, a za milion a čtvrt je verze se skoro 500 km dojezdem.