• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To si nemůžou dovolit. Šlo to u Citigo iV, kde byla výroba omezená na nějakejch pár tisíc nebo možná nízký desítky tisíc. U tohohle musej počítat s prodejema ve statisících, to by dotace spolkly miliardy – to už je levnější zaplatit ty pokuty.
    NJAL
    NJAL --- ---
    PETER_PAN: Problem te analogie je, ze do generacni vymeny telekomunikacnich zarizeni nezasahovaly zadne zakony, tlaky a lobby jine, nez provozovatelu telekomunikacnich siti. Pevnou linku (ekvivalent parni lokomotivy) nakonec muzes mit i dnes a pri prodeji stareho mobilu nejsi penalizovan dosti vysokym poplatkem.

    V pripade osobni mobility je velky tlak na zbaveni se stare technologie, aniz by byl k dispozici cenovy ekvivalent, o ekvivalentu cena/vykon ani nemluve.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: a nebo to budou vnitřně dotovat aby se vyhli pokutě za emise
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A tohle je přesně jeden z důvodů, proč bych si Teslu nekoupil fakt nikdy. A proč bude mít Tesla problém, jakmile se bude snažit konkurovat tradičním automobilkám ve chvíli, kdy i ony budou mít použitelný EV:

    Tesla apologizes for new Model S delays, but some worrying things are going on - Electrek
    https://electrek.co/2021/08/10/tesla-apologizes-new-model-s-delays-worrying-things/?fbclid=IwAR30jnT47XcPkfQbgmZ0Plnm7GtPfUSMvuuAKZRveoJzPy_tITFHgMgrbFg
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To furt nestačí. Škoda je VÝRAZNĚ dražší značka než Dacia – srovnatelnej model (Sandero vs. Fabia) stojí od Škodovky o kilo víc. Těch 10% ročně neudělá ani to, aby dával smysl elektrickej ekvivalent Springu za stejný prachy. A podle mě nebudou chtít jít na trh s něčím, co má dojezd 250 km.

    Nicméně kdyby přišla nová generace baterek, která by přinesla jima slibovanej pokles ceny plus zvýšení kapacity o 30% plus zvýšení životnosti, pak by za cenu Springu mohli najednou mít auto s dojezdem třeba 350-400 km a to už se dá prodávat...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    NJAL: V zasade mas pravdu, ale to prijde prirozene tak jako prichazela penetrace signalu pro GSM, zlevnovani novych mobilu a prodej second-hand mobilu. Nebude to ve smyslu vcera NE a dneska ANO, ale bude to gradientni proces do kteryho bude postupne naskakovat vic a vic lidi a nakonec i ty strejcove s Fabii zjisti ze uz parni lokomotiva smysl nedava.
    NJAL
    NJAL --- ---
    Myslim, ze v Cesku a vubec postkom zemich se trh s elektromobily rozumne rozjede, az bude moznost koupit si levne (na urovni dnesnich spalovacich ojetin) ojety elektromobil a relativne levne si v nem nechat repasovat baterie, popripade budou nabidky tretich stran na zvyseni dojezdu starsich elektromobilu s tim, jak bude postupovat technologie baterii...

    (+ samozrejme rozvine se nabijeci sit)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak tři roky jsou tři roky, baterky jsou o nějakých 10% ročně dolů, takže úspory tam jsou. Plus je možné že rozložením nákladů platformy mezi víc aut dosáhnou úspory z rozsahu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jsou dvě možnosti. Buďto Škodovka udělá konkurenci pro Spring, která bude použitelná jako auto do města, nebo ve VW vědí o vývoji baterek něco, co my nevíme.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: uvidime ako sa popasuju s rastucou cenou materialov, kdesi som cosi cital o inflacii 3,4%

    „Největší vliv na meziroční cenový růst měly potřetí za sebou ceny v dopravě,“ uvádí vedoucí oddělení statistiky spotřebitelských cen ČSÚ Pavla Šedivá.

    „Ceny automobilů vzrostly o 5,4 procenta, pohonných hmot a olejů o 18,5 procenta. Například Natural 95 se v červenci u čerpacích stanic prodával průměrně za necelých 33,50 koruny za litr, což byla nejvyšší hodnota od prosince 2014,“ říká Šedivá.


    Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/inflace-spotrebitelske-ceny-zdrazovani-auta-csu-cnb.A210810_101554_ekonomika_maz
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Má to Fabia spočítané? Škoda chystá levný elektromobil, který se vejde pod půl milionu - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/ma-to-fabia-spocitane-skoda-chysta-levny-elektromobil-ktery-se-vejde-pod-pul-milionu/
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: zajimavy. Ja si proste tehdy vybral nejaky abo a dal na to asi deset let nemyslel. Ale zrovna pred tejdnem jsem neco podobnyho udelal poprve v zivote sam: potreboval jsem v Chorvatsku neomezeny data pro videodohled nad mym stavenistem a za par haliru jsem si tam koupil tamni simkartu do ipadu - s mym svycarskym abo by to samy stalo asi stonasobek :-)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    VITEKK: podobna trasa, jine zkusenosti. Sef VW chfrl ukazat jak si s Id.3 dojede asi taky do Benatek ..

    Šéf Volkswagenu zažil pořádné rozčarování u nabíječek Ionity | auto.cz
    https://www.auto.cz/sef-volkswagenu-zazil-poradne-rozcarovani-u-nabijecek-ionity-140301
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    jinak jsem mluvil s clovekem od PRE a pry ze na plugsurfingu nejak meni system tak ted nejde tam PRE pridat, ale ze jsou na Hubjectu o cem teda sem slysel poprve ale je to taky apka co agreguje ruzny dobijecky skrz evropu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Když mi bylo 17, měl jsem kapesný 300 na měsíc a s jedním tarifem stála SMS 6,60 ale dalo se s ním i zavolat, ale se druhým stála 3 koruny ale volání stálo 10 korun za minutu, tak ano, řešil jsem to :)
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: jo a taky to byla doba, kdy se ústní lidovou slovesnosti předávalo info o tom, kde konkrétně jít aby si člověk zavolal s tim kterým operátorem. Tzn kolem 2k.
    KEB
    KEB --- ---
    BLOWUP: jo třeba já :-D to byla tráva zelenější, sníh bělejší a já o dvacet let mladší :-D

    DZODZO: já jich znal docela dost
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: tiez som mal znamych co mali 2 karty a ked potrebovali volat tak si prehodili simku a na smsky prehodili druhu
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: to nekdy nekdo delal? (Fakt netrollim, vazne by me to zajimalo)
    KEB
    KEB --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam