• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NJAL: Třeba Octavia RS stojí cca stejně jako benzín, diesel i plug-in.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    NJAL: opravdu vyrazne? ona ta eCVT prevodovka, co se montuje do Toyot a Fordu (nevim, kam jeste jinam) je konstrukcne o dost jednodussi, nez klasicka vicestupnova libovolne konstrukce, takze pokud ti uspora na prevodovce vyvazi cenu baterie, jsi na podobny hodnote.
    Navic ty ICE v hybridech casto nemusi mit turbo, dvouhmotu apod... Pred tydnem jsem jel hybridnim S-Maxem a musim rict, ze me trochu zklamala dynamika zejmena v rozsahu nad 50km/h, na druhou stranu jsem to auto mel jen na 5km okruh, takze to bylo jen orientacni seznameni. Naopak nadsen jsem z naproste plynulosti jizdy bez cukani, pripojeni ICE se pozna jen podle zvuku a to jeste ne hned. Cenove to pak vychazi stejne, jako papirove stejne silnej diesel, spotreba je cca o litr vyssi (jenze je to benzin, takze nizsi energeticka hustota).
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: vubec nevim o jakem hybridu mluvis nebo o jakem ICE s minuaturnim motorem a miniturnim starterem pises :)
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Hybrid proste bude vyrazne drazsi, bez ohledu na ICE kubaturu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: ano, vylozene se to k sobe hodi, maly motorek, mala baterka, mala nadrz, maly starter, maly volant, male auto :D Do vsech ostatnich se vejde normalni baterie a normalni elektromotory, ktere te postrci i kdyz nemas fosilni palivo. :D
    NJAL
    NJAL --- ---
    (A to rikam jako ridic spalovaku, ktery by se rozhodne rad rozjizdel ciste na elektro :-))
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: To sice jo, ale take je jednoucelovy, vubec neresis jakykoliv prevod na kola (nebo separe napravu), synchro obou nahonu, je maly, levny, baterie nevazi tunu. Z hlediska konstrukce motoricky jednoducheho spalovaku OK.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: starter = je malicky elektromotorek + miniaturni baterie (z pohledu kapacity) .. hybrid = solidni elektromotory + solidni baterie.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KIE: Mě furt uniká, proč by to někdo chtěl dělat. V reálu stejně u mild hybridu nepoznáš, že je hybridní.
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Starter neni neskutecna hovadina. Mozna tak v nejakem hybridu.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: no, a jak to odporuje tomu co jsem napsal? :D

    KIE: nerozumis tomu dobre. Hybridy maji jeden motor s hrubsim vynutim (draty), ten se pouziva na rekuperaci a startovani fosilu a druhy motor, ktery se pouziva na roztaceni kol. Da se na to divat jako na dva motory s ruznymi "prevody". Ale je to v nich natvrdo zabudovane v konstrukci.

    Mild hybrid ma mozna jenom jeden elektromotor/generator.
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Starter je dite sve doby. 50+ let nazpet byly hybridy v pomeru cena/vykon prakticky nemozny.
    KIE
    KIE --- ---
    SEJDA: tak tady třeba píšou, že "Mild-hybridní jednotky kombinují spalovací motor se startér-generátorem, který nahrazuje startér (ale jen při „nastartovaném“ motoru při aktivaci systému Start/Stop, první nastartování motoru provádí klasický startér), ale i alternátor."
    https://auto-mania.cz/test-kia-sportage-2-0-crdi-mhev-awd-8at-2020/

    takže jestli tomu rozumím tak třeba u tohodle auta jsou startéry dva ?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KIE: ne, mild-hybrid nema starter, a pouziva k roztoceni fosila trakcni baterii. Starter je neskutecna hovadina, ve smyslu toho, ze je to ta nejvetsi miniaturizace, ktera dusevne zaostalym ridicum "starych velkych motoru" unikla ;)
    KEB
    KEB --- ---
    KIE: to nevím, ale zajímalo by mě proč bys to dělal?
    KIE
    KIE --- ---
    Když mám mild-hybrid auto, dá se ty elektrická část natvrdo odpojit a jezdit jen na spalovák ?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Nadsázka, má asi dvě a půl.

    A není na tom nic moc divnýho, kolik si myslíš, že vážej sedmimístný SUV normálních značek? BMW X7, Mercedes GLS, Range Rover...?
    NJAL
    NJAL --- ---
    BLOWUP: Z tech 3t jsou 2.5t baterie. /sarc
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: sedm mist? Tak to by vysvetlovalo proc je to auto tak obludne vosklivy.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: 2,5 t a má 7 míst. Jako specialista, který pozná každý elektromobil při jízdě po italské dálnici, bys to mohl vědět :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: tesla ma tri tuny?? Auto pro ctyri lidi? Wow.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    demonstracie tesla fsd su videa z realnej premavky za roznych podmienok vs demonstracia merglu na pripravenych simulaciach na uzavretom okruhu, GG AUTONOMY LEVEL 3 :D

    Tesla FSD Beta vs Mercedes-Benz DrivePilot comparison shows big difference in tech
    https://www.teslarati.com/tesla-fsd-beta-vs-mercedes-benz-drivepilot-comparison-video/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam