• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NJAL: no, a jak to odporuje tomu co jsem napsal? :D

    KIE: nerozumis tomu dobre. Hybridy maji jeden motor s hrubsim vynutim (draty), ten se pouziva na rekuperaci a startovani fosilu a druhy motor, ktery se pouziva na roztaceni kol. Da se na to divat jako na dva motory s ruznymi "prevody". Ale je to v nich natvrdo zabudovane v konstrukci.

    Mild hybrid ma mozna jenom jeden elektromotor/generator.
    NJAL
    NJAL --- ---
    SEJDA: Starter je dite sve doby. 50+ let nazpet byly hybridy v pomeru cena/vykon prakticky nemozny.
    KIE
    KIE --- ---
    SEJDA: tak tady třeba píšou, že "Mild-hybridní jednotky kombinují spalovací motor se startér-generátorem, který nahrazuje startér (ale jen při „nastartovaném“ motoru při aktivaci systému Start/Stop, první nastartování motoru provádí klasický startér), ale i alternátor."
    https://auto-mania.cz/test-kia-sportage-2-0-crdi-mhev-awd-8at-2020/

    takže jestli tomu rozumím tak třeba u tohodle auta jsou startéry dva ?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KIE: ne, mild-hybrid nema starter, a pouziva k roztoceni fosila trakcni baterii. Starter je neskutecna hovadina, ve smyslu toho, ze je to ta nejvetsi miniaturizace, ktera dusevne zaostalym ridicum "starych velkych motoru" unikla ;)
    KEB
    KEB --- ---
    KIE: to nevím, ale zajímalo by mě proč bys to dělal?
    KIE
    KIE --- ---
    Když mám mild-hybrid auto, dá se ty elektrická část natvrdo odpojit a jezdit jen na spalovák ?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Nadsázka, má asi dvě a půl.

    A není na tom nic moc divnýho, kolik si myslíš, že vážej sedmimístný SUV normálních značek? BMW X7, Mercedes GLS, Range Rover...?
    NJAL
    NJAL --- ---
    BLOWUP: Z tech 3t jsou 2.5t baterie. /sarc
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: sedm mist? Tak to by vysvetlovalo proc je to auto tak obludne vosklivy.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: 2,5 t a má 7 míst. Jako specialista, který pozná každý elektromobil při jízdě po italské dálnici, bys to mohl vědět :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: tesla ma tri tuny?? Auto pro ctyri lidi? Wow.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    demonstracie tesla fsd su videa z realnej premavky za roznych podmienok vs demonstracia merglu na pripravenych simulaciach na uzavretom okruhu, GG AUTONOMY LEVEL 3 :D

    Tesla FSD Beta vs Mercedes-Benz DrivePilot comparison shows big difference in tech
    https://www.teslarati.com/tesla-fsd-beta-vs-mercedes-benz-drivepilot-comparison-video/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: za predpokladu, ze sa rivianu podari rozbehnut produkciu

    https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/1425553529612259338
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Model X dělá co dělat má, nikdy ani nenaznačoval, že by to mělo být terénní SUV.

    Do terénu bude Cybertruck. Nebo F-150. Nebo GMC Hummer. Nebo Rivian...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Njn ... mě prostě jenom mrzí, že Model X nedopadl líp. Takhle musim čekat na CyberTruck :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Model X není SUV, ale crossover. Nemá ani zvýšenej podvozek, je nafouklá jen proto, aby v ní bylo víc místa.

    V podstatě je to spíš kříženec MPV a sedanu.
    KEB
    KEB --- ---
    Ten souboj panda Tesla mi připomněl souboj z autohitu, kdy srovnávali V3S a nějakým land rover. Výsledek byl že ventra prohrála v jediné kategorii - spotřeba. :-D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JYRKA: nejlepe se parkuje s asistentem parkovani.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Vis, proc chci SUV? Protoze je kratsi nez kombi a lip se s nim parkuje. Pritom je stejne prakticky. Protoze tam sedis vic vzprimene.
    Prodluzovac prnisu naopak nepotrebuju. Mam ho kratkyho po tatinkovi.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELIJEN: Jako jo, ale tahle charakteristika už dnes moc neplatí. Spoust aut, která výrobci označují jako SUV, nemá vůbec žádné "offroad" funkce a vlastnosti a stala se z toho v první řadě designová kategorie.

    Jinak, skutečně velkou roli hraje hmotnost, kde z osobní zkušenosti můžu říct, že v řadě případů naloží kdejaký crossover klasickému Discovery, protože na téměř stejnou styčnou plochu s terénem připadá dvojnásobek váhy. Obří kola s nízkoprofilovými pneumatikami na tomhle povrchu taky asi zrovna nepomáhají. But then again, Model X je ten typ SUV, kde ta zkratka značí především styling a nepředpokládám, že by si to kdokoliv kupoval, aby s tím dělal něco šílenějšího, než jel po polňačce k nějaké glamping chatce z Amazing Places (což v našich podmínkách obvykle zvládne i auto typu Fabia) :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam