• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NJAL
    NJAL --- ---
    HERR_FLICK: Me to tak zle neprislo. Otazka je, jestli takovy elektromobil v sekaci bude mit parametry jako kdyz jsem kupoval svou ojetinu ja, 10 let, 116 000km, dojezd reknemez 650km, cena 167 tisic Kc...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KOUDY: dyt to je ale presne co pisu
    v nemecku leda v noci
    pres den v cr nejezdis dve kila ani ty, ne

    ja i kdyz sem mel nejhorsi fakt spechani, tak sem to pres den stejne vetsinou pres 200 tacho nehnal, tech 180 gps, vic uz je to je stres navic, cas neusetris
    a kdyz jezdis 800km denne, kor na ceskejch dalnicich te tohle tempo mega vycerpa

    u adama na 1000km strece mi prijde rozumny drzet 160, tuplem pokud bude mit nakou vopicarnu na aute
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ja to rikam porad, ze vaculik je nesnesitelna mrtka
    demagogie lvl 100, zezacatku se drzel, po chvilce ale uplne nafacku
    360° 24.8.2021 - 360° - CNN Prima NEWS
    https://cnn.iprima.cz/porady/360deg-0/24082021-zdenek-petzl-martin-vaculik-josef-hanzlik
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KOUDY: unlocknuty plaid by mal dat 320 km/h, urcite to niekto vyskusa a dufam, ze pri tom odmeria spotrebu :)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ADAM: Ja jezdim 200+ primarne v nemecku nebo rano na dalnici kdyz se odnekud vracim a v 5-6 rano se rozedniva, ale furt je prazdno..Za posledni mesic jsem jel 200+ celkem castokrat. V CR, ale jezdim max 170 kdyz je provoz a ve svajcu/rakousku/ jeste min. Dost ale jezdim do nemecka a tam mi nedela problem jet 250+ a s BMW jsem tam jezdil i pres 300..To s EV proste nedas. EV je jako iphone..ten te ani nenuti jet nijak zvlast rychle..spis je to takova hra o dojezdu a spotrebe. Pri ceste z chorvatska jsem jel v chorvatsku kolem 150km/h..rakousko 140km/h max a CR uz pres 200 obcas..treba tady po predjizdeni - https://www.instagram.com/stories/koudycz/2648283399766146154/
    HERR_FLICK: Smerem na teplice za plneho provozu fakt 200+ nejezdim no..:)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Hlavně u EV si moc čas nezkrátíš právě kvuli té nutnosti častěji/déle dobíjet.

    Já teda v Tesla Model 3 jezdím těch 160 i když 200+ to klidně jede, ale už mi to nepřijde jako komfortní a bezpečná jízda. Hlavně v ČR, kde ti to klidně před nos pošle kamion jedoucí 90 km/h a všude samá díra :D
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ADAM: Já bych s nosičem kol taky 200 nejel ani v Německu. Navíc jezdím většinou sám, kdybych vezl lidi tak taky ne. V tý rychlosti už musíš sledovat i svůj pruh aby Ti do něj nikdo nevjel.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Range 1000 km, třeba v podání TM3 je cca 150 kWh
    Pokud bys měl 150 kWh dobít za 8 minut, tak potřebuješ nějakých 1200 kW dobíjecí příkon a auto ponořené v bazénku...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Jinak jestli jezdíš dlouhý cesty, tak 180+ začíná bejt nekomfortní, protože i dobrý auta už se musej docela dost řídit a musíš se soustředit.

    160 je taková optimální rychlost, kdy to ještě "jede samo".
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: ja ho v m6 na dalnici potkal jednou, a fakt 200+ nejel ani omylem))
    s nosicem kol rychlost nad 160 neres, je to uplne zbytecny..
    mozna leda kdybys jezdil nocni dalnici v nemecku jakoze co tejden
    jinak prave pokud pojedes jak magor, tak tuplem s EV nic neusetris, protoze tech par minut, co nahonis, zas stravis na nabijecce
    a obecne mi prijde kokotina vybirat auto ciste podle nejakejch 10 nestandardnich jizd za rok.. tam by mi naka hodina navic na nabijecce (tuplem s posadkou plnyho auta, tam na zastavovani kazdejch 250km nevidim absolutne vubec nic spatnyho) byla naprosto volna
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Koudyho neřeš, ten machruje. Ten zbytek asi občas 200 jezdí, já taky občas jezdím 200, ale reálně to není zas taková výhoda. O co si zkrátíš čas, o to jsi unavenější. 160 je v pohodě tempo. A to bude EQS zvládat dost v pohodě.
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: no, ted jezdim 150-160 v cr a IT a 170-180 v DE. a rad bych pres DE zrychlil. priznam se tedy, ze predevsim pod dojmem nyxu, kdy pulka lidi rika, ze jezdit 200 je uplne v pohode. (phalio, deviance, koudy, fortress...)

    (ja jsem teda 200 jeste nikdy nejel, ale verim tomu, ze na poloprazdny dalnici v suprovym aute to je OK. v mym arteonu je 150-160 naprosto napohodu, 170-180 si uz pripadam kapku nebezpecne, ale asi predevsim kvuli kolum vzadu na nosici, ktere se trochu hybou.)


    BOBASH: mam nastaveny preferovat IONITY, coz jsou 2 z toho. treti je nejaka EnBW a pisi tam, ze to je taky 300kw
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: A potřebuješ nutně jezdit 190? Když pojedeš 160, tak budeš zastavovat tak po těch 400 km.

    A 40 minut na nabíjení se mi zdá dost, na jakejch nabíječkách to počítal?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm nabijat 80-100% je podla mna casovy nonsens pokial ides dlhsiu trasu, to by som urobil len vo vychodzej stanici a po ceste uz iba docucaval, ktovie co vsetko do toho planuju napr. ze tam je dobre jedlo tak sa oplati ostat na obed alebo tak
    ADAM
    ADAM --- ---
    tak treba prvni zastavku pro teslu S to ukazuje regensburg, 13>100% za 60min (po 271km)
    druhou 10-85% za 38min (po 256km)
    a treti 11-69% za 25min (po 294km)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to by ospravedlnilo iba tie caste zastavky, na rychlost nabijania zatazenie auta alebo jeho aerodynamicky profil nema ziadny vliv
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ADAM: mě to třeba přijde v pohodě, zvlášť pro takovéhle rychlosti... ;-)
    Když to jezdíš teď takhle spalovákem, taky máš mnohem větší spotřebu, než kdybys jezdil na 100% limitů a 120 km/h po dálnici. Jasně - netrápí tě to, protože to, co jsi propálil navíc jsi schopen dotankovat pod minutu a nevyžaduje to snad ani žádnou zastávku navíc, jen tě to vyjde dráž na benzínu/naftě.
    Elektřina na takovou cestu vyjde levněji, ale zaplatíš si to časem při dobíjení.
    ADAM
    ADAM --- ---
    nevim, mozna to je tim, ze jsem zadal 500kg zatizeni a vysoke rychlosti
    (+ v realu to u me bude vyrazne horsi, protoze budu mit na nosici kola).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ADAM: hm 40 minut na dobitie 250km nejako nekoreluje s tym co tvrdili v tom clanku: "up to 280-300 km (174-186 miles) of WLTP range can be replenished in just 15 minutes.", mozno to nemaju v tej apke updatovane
    ADAM
    ADAM --- ---
    btw, zkusil jsem ted zadat teslu S 2021, LONG RANGE. vychazi to dost podobne, jen celkova doba na nabijeni o 20min (takze celkem zanedbatelne) kratsi. porad to ale az do mnichova nedojede a chce nabijet tesne za hranici, 200km od prahy...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam