• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Jinak jestli jezdíš dlouhý cesty, tak 180+ začíná bejt nekomfortní, protože i dobrý auta už se musej docela dost řídit a musíš se soustředit.

    160 je taková optimální rychlost, kdy to ještě "jede samo".
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ADAM: ja ho v m6 na dalnici potkal jednou, a fakt 200+ nejel ani omylem))
    s nosicem kol rychlost nad 160 neres, je to uplne zbytecny..
    mozna leda kdybys jezdil nocni dalnici v nemecku jakoze co tejden
    jinak prave pokud pojedes jak magor, tak tuplem s EV nic neusetris, protoze tech par minut, co nahonis, zas stravis na nabijecce
    a obecne mi prijde kokotina vybirat auto ciste podle nejakejch 10 nestandardnich jizd za rok.. tam by mi naka hodina navic na nabijecce (tuplem s posadkou plnyho auta, tam na zastavovani kazdejch 250km nevidim absolutne vubec nic spatnyho) byla naprosto volna
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Koudyho neřeš, ten machruje. Ten zbytek asi občas 200 jezdí, já taky občas jezdím 200, ale reálně to není zas taková výhoda. O co si zkrátíš čas, o to jsi unavenější. 160 je v pohodě tempo. A to bude EQS zvládat dost v pohodě.
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: no, ted jezdim 150-160 v cr a IT a 170-180 v DE. a rad bych pres DE zrychlil. priznam se tedy, ze predevsim pod dojmem nyxu, kdy pulka lidi rika, ze jezdit 200 je uplne v pohode. (phalio, deviance, koudy, fortress...)

    (ja jsem teda 200 jeste nikdy nejel, ale verim tomu, ze na poloprazdny dalnici v suprovym aute to je OK. v mym arteonu je 150-160 naprosto napohodu, 170-180 si uz pripadam kapku nebezpecne, ale asi predevsim kvuli kolum vzadu na nosici, ktere se trochu hybou.)


    BOBASH: mam nastaveny preferovat IONITY, coz jsou 2 z toho. treti je nejaka EnBW a pisi tam, ze to je taky 300kw
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: A potřebuješ nutně jezdit 190? Když pojedeš 160, tak budeš zastavovat tak po těch 400 km.

    A 40 minut na nabíjení se mi zdá dost, na jakejch nabíječkách to počítal?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm nabijat 80-100% je podla mna casovy nonsens pokial ides dlhsiu trasu, to by som urobil len vo vychodzej stanici a po ceste uz iba docucaval, ktovie co vsetko do toho planuju napr. ze tam je dobre jedlo tak sa oplati ostat na obed alebo tak
    ADAM
    ADAM --- ---
    tak treba prvni zastavku pro teslu S to ukazuje regensburg, 13>100% za 60min (po 271km)
    druhou 10-85% za 38min (po 256km)
    a treti 11-69% za 25min (po 294km)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to by ospravedlnilo iba tie caste zastavky, na rychlost nabijania zatazenie auta alebo jeho aerodynamicky profil nema ziadny vliv
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ADAM: mě to třeba přijde v pohodě, zvlášť pro takovéhle rychlosti... ;-)
    Když to jezdíš teď takhle spalovákem, taky máš mnohem větší spotřebu, než kdybys jezdil na 100% limitů a 120 km/h po dálnici. Jasně - netrápí tě to, protože to, co jsi propálil navíc jsi schopen dotankovat pod minutu a nevyžaduje to snad ani žádnou zastávku navíc, jen tě to vyjde dráž na benzínu/naftě.
    Elektřina na takovou cestu vyjde levněji, ale zaplatíš si to časem při dobíjení.
    ADAM
    ADAM --- ---
    nevim, mozna to je tim, ze jsem zadal 500kg zatizeni a vysoke rychlosti
    (+ v realu to u me bude vyrazne horsi, protoze budu mit na nosici kola).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ADAM: hm 40 minut na dobitie 250km nejako nekoreluje s tym co tvrdili v tom clanku: "up to 280-300 km (174-186 miles) of WLTP range can be replenished in just 15 minutes.", mozno to nemaju v tej apke updatovane
    ADAM
    ADAM --- ---
    btw, zkusil jsem ted zadat teslu S 2021, LONG RANGE. vychazi to dost podobne, jen celkova doba na nabijeni o 20min (takze celkem zanedbatelne) kratsi. porad to ale az do mnichova nedojede a chce nabijet tesne za hranici, 200km od prahy...
    KEB
    KEB --- ---
    ADAM: to musíš vědět ty, já to ani nezkusil, protože bev pro mě není zcela určitě :-)
    ADAM
    ADAM --- ---
    KEB: tak si hraju si tim routeplannerem. zadal jsem svou 1000km cestu, mercedes EQS, 500kg zatizeni, 120% rychlosti vuci limitu a 190kmh max na autobahnu.

    a docela me to zklamalo. nabijet to chce kazdych 250km, takze na 1000km to jsou 3 zastavky, 40min na kazde.

    ten cas zastavky je jeste ok, ale stvet kazdych 250km se mi zda moc casto. normalne stavim tak po 400km. (prvni zastavka za mnichovem).
    asi pro me elektro zatim porad neni a jak rika bobash, mozna nejlepsi tak jeste 2 roky pockat ze spad budou baterky kus lepsi...
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    DZODZO: lepší by bylo nazvat to ve stylu "Standard charger"... aby ukázali, co si myslí o konkurenci :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ridiculous charger :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco z ciny... ako nazvu tieto chargery? super-ultra-giga-charger? :D 500kW

    GAC Aion V 6C Promises 8-Minute Charge Times, 1000 Kilometer Range | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/08/22/gac-aion-v-6c-promises-8-minute-charge-times-1000-kilometer-range/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Všechny EV nabíjejí plnou rychlostí (pokud mají rychlonabíjení) maximálně třeba do 50%, pak zpomalí a pak postupně zpomalujou dál.

    Nad 80% už i na Ionity nabíjejí kolem 50 kW.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PSYCHO: To ma kazde EV, ale zalezi take na tom jak moc jsou konzervativni. Precejen rychlost nabijeni proda auta ted. Spatna zivotnost baterky se projevi az za delsi dobu.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    DZODZO: podle toho co bylo na tom 1000km testu, tak to vypada, ze to ma nejakou formu power delivery a samo si to koriguje odber, aby to nekurvilo zivotnost baterky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam