• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Canalys Newsroom- Global electric vehicle sales up 160% in H1 2021 despite supply constraints
    https://www.canalys.com/newsroom/global-electric-vehicle-sales-up-160-in-h1-2021-despite-supply-constraints

    2,6M za první půlrok, když to půjde dle předchozích let tak budeme letos na 5,5M celkem (je to včetně PHEV)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm kolega popisuje ako sa dnes dvakrat skoro vybural v bavoraku s asistentom riadenia, ale nefunguje to iba u tesly zejo :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla muze komunikovat dalsi konkurencni vyhodu, jejich obojzivelnost je ready for climate change

    New york vcera
    https://twitter.com/blkahn/status/1433251179719532546?s=20
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavé...
    StoreDot Announces 4680 Battery Cells Rechargeable In 10 Minutes
    https://insideevs.com/news/530254/storedot-4680-cells-10minutes-charging/amp/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    zrovna jsem si googlil co se ví o ID.2 a prej se má představovat 2023 s tím že to bude zase jakoby SUV, takže ekvivalent Kamiqu možná
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: to si dost myslim, ze zvladnou
    2026 je pro vw rok, odkdy jedou plny elektro
    na taycanu zacli pracovat v roce 2015, a to to vyvijeli z niceho, ted uz navazujou
    grafenovy baterie uz se realne pouzivaj v beznejch zarizenich
    s velkovyrobou a drastickym poklesem ceny, kdy uz nemusis calovat megadrahej vyvoj par vyrobenejma kusama myslim bude realny presne v tech cenach a kapacitach co pises vyrobit bezny EV auto, ktery se navic diky novy generaci baterii nabije tak rychle, ze te u toho levnyho nebude srat ani wtlp dojezd 400km, kdy na dalnicich budes kazdejch 250km stat v radu minut u stojanu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Naprosto nedokážu odhadnout. Podle mě musí mít v rukávu nějakou baterkovou revoluci, protože jinak by do takový šílenosti nešli (pokud to nemyslej tak, že Scalu nahradí Kamiq, protože Scalu stejně lidi moc nekupujou).

    Ale někde tvrdili, že do 5 let chtějí mít auto cca týhle velikosti do 20 tisíc euro základ. Pak je otázka, co dojezd, jestli třeba dokážou udělat auto v základu za 500 tisíc s dojezdem 350 a s dojezdem 500 pak za 600, tak by to bylo dost zajímavý.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Bobashi, za kolik myslíš že bude za těch ~5 let nástupce Scaly v elektřině? Jestli se vejdou do těch 650k, což byl jakože Golf v dieslu
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Hele, snazis se aplikovat sebe na ostatni. Ja vim, ze jsem dobytek, vim ze deti jsou dobytek, tak si auto s hadrem na pristrojovce nekoupim. Staci mi, ze je hadr na strope ;-) Ted je jen otazka, jakej je pomer cistotnejch lidi a dobytku v cilovy skupine ;-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, ale kvůli tomu, že by někdo mohl otevřít naklepanou flašku koly, si taky nepřestaneme kupovat auta s hadrovým stropem.

    Stejně tak kvůli podobně nepravděpodobnejm událostem nepředstavuje problém látkový čalounění palubní desky.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: díky za vyčerpávající odpověď! :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: jo, to raz takto zena otvorila v aute namixovanu flasku koly, tie fleky na strope su tam dodnes, este ze to je stare auto, tak to tolko nemrzi, u noveho by som to asi nejako vytepoval :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ano. Třeba u 911 to zahrnuje následující:

    Zahrnuje:
    - dynamické úchyty motoru
    - analogové a digitální stopky
    - přepínač režimů na volantu s módy: Normal, SPORT, SPORT PLUS, Individuální a WET
    - SPORT PLUS mód orientovaný na sportovní nastavení motoru, převodovky, podvozku a pohonu všech kol (pouze u Carrera 4 GTS a Targa 4 GTS modelů)¨
    - Individuální režim pro vlastní nastavení sportovních vlastnosti vozidla
    - PCM Sport mode
    - Porsche Track Precision App - aplikace přesného řízení na okruhu
    - Tlačítko SPORT Response s výkonově orientovaným nastavením vozidla pro motor a převodovku stisknutím jednoho tlačítka
    - Aktivace sportovního startu "Launch Control" v módu SPORT PLUS

    (a stojí to 70 litrů)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Hodiny/stopky. Hlavní součást Sports Chrono paketu, kterej mají Porsche za příplatek už tak 15 let a kterej většinou zahrnuje i nějaký sportovní úpravy. Ty hodiny jsou v podstatě spíš symbol, jinak je součástí toho paketu třeba volba jízdních režimů.

    Taková typická Porsche věc, jakože prodáváme hodiny ale vlastně ti prodáváme stavitelný jízdní režimy :) U některejch modelů k tomu byly ještě nějaký další věci.
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: to je vteřinová ručička to co vypadá jako minutka do kuchyně? Opravdu? :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak že by mi někdo hodil zmrzlinu nebo pití na palubku jsem fakt v životě nezažil. A když už se něco takovýho stane, tak to půjde normálně vyčistit.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tady má falkon pravdu
    COMODOR_FALKON: :-D nechme toho stejně si ho nekoupím, páč na něj nemám. Btw co je v Porsche ten malý budík nahoře vidím hodiny, ale ten zbytek?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: To máš hned, stačí z nějakého důvodu prudce přibrzdit zrovna ve chvíli, kdy na sedačce spolujezdce zrovna někdo něco (polo)kapalného konzumuje…
    Třeba zmzlina je super… I později, částečně vsáklá do koberečku…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    I dneska jsem tvrdě dřel.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Tady máš palubku. A ano, má to teplotu na dotykovým displeji (byť s haptickou odezvou) a ne, není to dobrý a kolečka by byly lepší. To a naprosto kreténský tlačítko otevírání kufru jsou asi nejhorší věci na tom autě :)



    Jinak tohle je teda jinej kus než ten včerejší, je to Crossturismo Turbo, ceníkovka asi 193 tisíc eur.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam