• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Motory nejsou problém tam ani tam, jsou vodotěsný, baterky jsou taky vodotěsný, nemůžeš si dovolit, aby se to vyzkratovalo když projedeš kaluž.

    Ale když to zatopí povodeň, tak máš celej vnitřek auta zadělanej vodou a hlavně bahnem, což je téměř neopravitelný víceméně u čehokoliv. Ani tam nemusíš mít elektroniku, stačí promočený a rezivějící konektory a kabeláž, zničený čalounění, zrezlý panty a pohyblivý části.

    Auto vytopený od povodně je automaticky totálka i kdyby to bylo ICE ze 60. let. Teoreticky se to dá opravit, ale je to buďto šílená práce nebo už to nikdy nebude ono.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SHEFIK: Elon Musk samozrejme zase lhal ... staci se podivat na videa od Rich Rebuilds, kde se kouka dovnitr Tesel (vetsinou Model S). Otazka je, jak ten Model 3 dopadl po dojezdu. Ta voda se k elektronice nemusi dostat hned.

    BOBASH: Nevim, s utopenym autem nemam nastesti zkusenost, ale nejake stare ICE, kteremu "jen" natekla voda do motoru by asi slo opravit. Teslu, ktera ma usmazenou elektroniku proste neopravis ani oficialne ani neoficialne. V tom se to trochu podoba zas tem iPhonum :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: To bude platit pro všechny auta, ne pro všechny elektromobily. Zrovna pohonný ústrojí zvládá vodu v pohodě, v prdeli jsi jakmile zatopíš interiér.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    ELIJEN: To, ze utopeny auto jde na vrakoviste bude platit asi pro vsechny elektromobily. Otazkou je, jak jsou proti utopeni zabezpeceny z vyroby. Mas tam i videa

    Elon Musk Says the Tesla Model S (Kind of) Doubles as a Boat
    https://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/a21421/elon-musk-model-s-boat/

    WATCH: Tesla Model 3 Made In China Drives Through Flood: Is It Waterproof?
    https://www.ibtimes.com/watch-tesla-model-3-made-china-drives-through-flood-it-waterproof-2872950
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: Když má něco název "lahodné pivo" a u toho disclaimer "nejedná se o lahodné pivo, ale je to ve skutečnosti jed na krysy," tak jde jen stěží tvrdit, že je chyba uživatele, že neumí číst. Konec konců je stejného názoru i německý soud.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Tesla nic netvrdi, produkt full self-driving sa nepredava a nefunguje pre vseobecnu verejnost

    https://twitter.com/elonmusk/status/1433227637351088128

    predava sa schopnost fsd auta a je tam jasne napisane co to dokaze, to ze niekto nevie citat mi pride vo svetle zlozitych konfiguratorov ostatnych automobiliek ako dost paradoxne :)

    Full Self-Driving Capability
    $10,000

    The currently enabled features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous. The activation and use of these features are dependent on achieving reliability far in excess of human drivers as demonstrated by billions of miles of experience, as well as regulatory approval, which may take longer in some jurisdictions. As these self-driving features evolve, your car will be continuously upgraded through over-the-air software updates.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, ale Tesla jediná tvrdí, že je to "full self-driving". Na poměry Lev2 asistentů je systém Tesly fakt dobrej, ale není to to, co říkaj, že to je.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jde o to jak moc utopený. EV vydrží o trochu víc vody než ICE, protože ti nevadí voda v motoru. Ale jakmile ti nateče do interiéru, tak jsi v prdeli ať jezdíš na cokoliv.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SHEFIK: Obojzivelnost? Utopene Tesly jdou vetsinou na vrakoviste. Oprava drazsi nez porizeni nove a kdyz se ti to precejen povede, tak zapomen na Supercharging a SW updaty.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Canalys Newsroom- Global electric vehicle sales up 160% in H1 2021 despite supply constraints
    https://www.canalys.com/newsroom/global-electric-vehicle-sales-up-160-in-h1-2021-despite-supply-constraints

    2,6M za první půlrok, když to půjde dle předchozích let tak budeme letos na 5,5M celkem (je to včetně PHEV)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm kolega popisuje ako sa dnes dvakrat skoro vybural v bavoraku s asistentom riadenia, ale nefunguje to iba u tesly zejo :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla muze komunikovat dalsi konkurencni vyhodu, jejich obojzivelnost je ready for climate change

    New york vcera
    https://twitter.com/blkahn/status/1433251179719532546?s=20
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavé...
    StoreDot Announces 4680 Battery Cells Rechargeable In 10 Minutes
    https://insideevs.com/news/530254/storedot-4680-cells-10minutes-charging/amp/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    zrovna jsem si googlil co se ví o ID.2 a prej se má představovat 2023 s tím že to bude zase jakoby SUV, takže ekvivalent Kamiqu možná
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: to si dost myslim, ze zvladnou
    2026 je pro vw rok, odkdy jedou plny elektro
    na taycanu zacli pracovat v roce 2015, a to to vyvijeli z niceho, ted uz navazujou
    grafenovy baterie uz se realne pouzivaj v beznejch zarizenich
    s velkovyrobou a drastickym poklesem ceny, kdy uz nemusis calovat megadrahej vyvoj par vyrobenejma kusama myslim bude realny presne v tech cenach a kapacitach co pises vyrobit bezny EV auto, ktery se navic diky novy generaci baterii nabije tak rychle, ze te u toho levnyho nebude srat ani wtlp dojezd 400km, kdy na dalnicich budes kazdejch 250km stat v radu minut u stojanu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Naprosto nedokážu odhadnout. Podle mě musí mít v rukávu nějakou baterkovou revoluci, protože jinak by do takový šílenosti nešli (pokud to nemyslej tak, že Scalu nahradí Kamiq, protože Scalu stejně lidi moc nekupujou).

    Ale někde tvrdili, že do 5 let chtějí mít auto cca týhle velikosti do 20 tisíc euro základ. Pak je otázka, co dojezd, jestli třeba dokážou udělat auto v základu za 500 tisíc s dojezdem 350 a s dojezdem 500 pak za 600, tak by to bylo dost zajímavý.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Bobashi, za kolik myslíš že bude za těch ~5 let nástupce Scaly v elektřině? Jestli se vejdou do těch 650k, což byl jakože Golf v dieslu
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Hele, snazis se aplikovat sebe na ostatni. Ja vim, ze jsem dobytek, vim ze deti jsou dobytek, tak si auto s hadrem na pristrojovce nekoupim. Staci mi, ze je hadr na strope ;-) Ted je jen otazka, jakej je pomer cistotnejch lidi a dobytku v cilovy skupine ;-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, ale kvůli tomu, že by někdo mohl otevřít naklepanou flašku koly, si taky nepřestaneme kupovat auta s hadrovým stropem.

    Stejně tak kvůli podobně nepravděpodobnejm událostem nepředstavuje problém látkový čalounění palubní desky.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: díky za vyčerpávající odpověď! :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam