• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JIMIQ: jj, ted zrovna 3000 metru ctverecnich tech panelu z jedny strechy sundavame a vyhazujeme, davaly se tam pred peti lety.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BLOWUP: plivnutí, neplivnutí, ono to postupně roste (ale chápu, že je to tu off-topic, můžeme dál probírat v [ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE] )

    Nearly 50% more solar panels were erected in Switzerland last year compared to 2019, covering 4.7% of Switzerland’s entire energy consumption (3.8% in 2019).

    Switzerland builds biggest Alpine solar plant - SWI swissinfo.ch
    https://www.swissinfo.ch/eng/switzerland-builds-biggest-alpine-solar-plant/46883572
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Pro nouzové případy tohohle typu je agregátor nejrozumnější. I se soláry a baterií, má smysl k tomu mít i nějaký agregátor.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: to na tech strechach je uz ted, co ja vim tak poslednich dvacet let se PV dela na vsech kantonalnich stavbach, ale to je jak plivnout do more. Tam padaly spis navrhy postavit ten blackout point u nejblizsi jaderny elektrarny :-)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ;]
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: logicky se to už dělá, když to i popisuju, ale bylo to myšleno jestli jste o tom nepřemýšleli vy v rámci řešení. Ale asi jo, když popisuješ vozovej park a jeho velikost (náklaďáky a spec zásahová vozidla). ;]
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: O tech se nepremejsli, ty se samozrejme uz davno delaj. Ale tady jde o celej vozovej park vcetne nejakejch nakladaku (ktery jeste nikdy nikdo nevyrobil) a nejakejch specialnich zasahovejch vozidel (dtto). To neni jako dobit si jedno tesli nedochudce ;-)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: nepřemýšlelo se o solárech a baterii? To by mělo prospěch i v momentě funkční elektřiny (ušetříte se za proud) a v momentě výpadku se začne nabíjet z baterií. Např. jsou ostrovy, který přešly na solar+baterie a můžou fungovat tři dny bez slunce a nabité je to za pár hodin slunce.

    Island of Ta’u in: "The microgrid will allow the island to stay fully powered for three days without sunlight, and its capacity will recharge fully in seven hours."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Myslím, že spoléhají na to, že jiní výrobci uvolní kapacity…

    BOBASH, BOBASH: Ten článek znám a ano, je plný esoterických blábolů.
    Blábol nízké životnosti. (aka "žhavíme čipy na 130% bezpečné teploty a hned vedle jsme narvali ty nejlevnější kondíky na trhu")
    Blábol "rozsáhlého testování" (aka "korporátní vedení chce papíry s kulatými razítky, kterým sice nerozumí, ale vypadají důležitě")
    Blábol "opakovaného testování" modernizovaného obvodu. (dtto)
    Blábol nemožnosti souběžného vývoje. (aka "design jsme outsourcovali 10 firmám, co o sobě navzájem neví a komunikace je umožněna pouze přes sekretářku s Mgr. z Gender Studies")
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dobra sprava, dufam ze to koncern nepotopi v prospech "svojich" aut

    Jediný elektromobil od Škodovky se prodává lépe než firma čekala, chystá tak elektrickou ofenzivu | EnergoZrouti.cz
    https://energozrouti.cz/z/jediny-elektromobil-od-skodovky-se-prodava-lepe-nez-firma-cekala-chysta-tak-elektrickou-ofenzivu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ta 9) nejde nejako osulit? zeby si tam nechal niekoho vnutri alebo tak?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Nicméně předpokládám, že se zase dozvím, že lidi z IEEE a SAE tomu prd rozumí a internetový všeználek Falkon by jim poradil...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ad ezoterický bláboly:

    “Automobiles have a long operating life, compared to many other consumer devices,” Thomas Coughlin, Fellow at the Institute for Electronic and Electrical Engineers, told me. “People expect their cars to last for more than 10 years, whereas many five-year-old consumer products are often considered nearly obsolete. Thus, parts for automobiles, including some chips, are often built on older, proven technology, rather than the latest available technology.”

    "However, to suggest as Gelsinger did that the burden to adapt should fall squarely on automakers simplifies the issue. General purpose chipmakers don’t seem to grasp the unique challenges of the automotive sector — something that became clear to me after chatting with Jon M. Quigley, Society of Automotive Engineers member and columnist at Automotive Industries.

    “Qualifying a product, specifically testing activities, are costly and requires time, talent, and equipment,” Quigley said. “Some of the test equipment requirements are expensive and often not on hand at the OEM but will require an external lab, and booking time at this lab can be a long lead time activity, and is necessary for certain product certifications. Depending upon the vehicle system commonality, this testing might have to be performed on multiple vehicle platforms.

    “Making changes to an existing product, changing an integrated circuit that only has the difference in the manufacturing processes would still require this sort of testing. Unless there are some compelling associated cost improvements to recoup the investment, this is not very plausible.”"

    “The few times I have been a part of product development that was also connected to the development of a new integrated circuit ended poorly, and never connected to a manufacturing process. That is, the integrated circuit identified was under development and the product was going to use this integrated circuit as the production date was in line with the production date of the OEM product. The integrated circuit was subsequently not able to be produced, the yield was too low for it to be an economically viable product for the IC manufacturer. This failure delayed the product under development by the OEM required retooling, retesting and the project extended for months longer, with increased costs.”
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: calm down, little fella, ja neimplikuju vubec nic ;) me akorat bavi jak vsichni rotujou a nikdo nevi kde je sever :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Podcast #29: Jakub a Ondra - Elektromobilita sebere firmám tradiční, dlouho vyráběné produkty
    https://www.youtube.com/watch?v=LUBFO9gJdr8
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ha! Já v tom příspěvku pár dní zpátky nepřidal omylem link na ten článek, na kterej se ve svých komentářích odkazuju. Tak si to tady přečtěte, protože ten odpovídá na všechny vaše argumenty:

    Why The Chip Shortage Is So Complex According To Experts
    https://jalopnik.com/i-asked-experts-why-carmakers-cant-just-transition-to-n-1847739665?utm_campaign=Jalopnik&utm_content=1633125608&utm_medium=SocialMarketing&utm_source=facebook&fbclid=IwAR1BhFVfRd1Yc3l20OA0IC49hiFJD4xZZNJWx1CvCID3z81PsmDv4UycIXs
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jezdil jsem s tím normálně na tejden.

    1) Jo, není to zdaleka nejhorší, ale není to rozhodně dobrý.
    2) Že by nešla pauznout hudba ze Spotify jsem si nevšiml, ale je to možný, tohle moc nepoužívám.
    3) BT HF mi přišlo blbý tak nějak normálně.
    4) To si myslím že nejde.
    5) Mě HUD v noci nevadí, ale chápu. A ano, je to na X kliknutí do menu.
    6) Souhals. Třeba vypnout lane assist je na půl minuty čumění do displeje.
    7) Asi jo.
    8) Ambientní by mělo jít určitě ztlumit, ale nevybavím si. Ve Škodovce to jde. Zhasnout infotainment jsem nezkoušel, ale bývalo na to tlačítko/ikonka.
    9) Souhlas, ale mám opačnej problém – nový auta s debilníma systémama bezklíčovýho startování a nedejbože možností rozjet se bez startování (EV) mě neuvěřitelně vytáčí tím, že nejdou nechat "nastartovaný". Chci třeba to auto fotit (nebo bych měl jinej důvod, proč chci nechat zapnutý hlavní světla), tak ho nevypnu, vylezu, zavřu dveře – a ono se vypne. Dělají to i spalovací.

    Jinak s celkovým dojmem souhlas, přitom u Enyaqu nebo Q4 e-tron mě většina těch věcí neštvala. Ergonomii u VW vymýšlí dement.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: A? Chceš implikovat, že když v případě BO, i kdyby několikrát do roka, nahodíš agregátory, vyjde to vlastně nastejno, jako když budeš celý rok provozovat flotilu spalováků, nebo co ti na tom přijde tak vtipný?
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Chápu, že to není proces na týdny, ale výrobci čipů v tuhle chvíli prohlašují, že zlepšení by mohlo (sic!) přijít asi v půlce roku 2023. Just sayin'…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dieselagregaty ma bezne aj kazde vacsie datacentrum, nahadzuje sa mozno 2x do roka v pripade testov na par minut, ak pobezi 10 hodin dvakrat do roka pri nejakom teoretickom vypadku, aby sa nabili auta na provozuschopnu mez, tak to je problem hej?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam