Tak jsem se včera bavil s týpkem z firmy, co tyhle různý elektrický komponenty vyrábí pro ICE a nově i EV a situace je taková, že i třeba to co dělají pro Taycan jsou relativně primitivní věci s velkou spotřebou čipů na pár funkcionalit, takže odhaduje, že v běžných ICEV je podle komplikovanosti tak 500+ čipů, zatímco u Tesly půjde řádově o desítky včetně redundance a problém překvapivě nejsou ani tak normy (které jsou prý na dnešní možnosti reálně relativně mírné), ale spíš to, že automobilka si objednala dodávky konkrétního produktu (v podstatě to nejlacinější, co proleze normami) v konkrétních cenách za podmínek určitého odběru na určitý počet let dopředu, často ne úplně výhodně pro dodavatele…
Předělat kontrakty (resp. často sjednat nové s jinými furmami) by tedy znamenalo sankce za nedodržení smluv + lepší zboží by stálo víc a v současné chvíli nejsou automobilky v situaci, kdy by mohly moc smlouvat o ceně…