• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    2022 Cupra Born review – a better VW ID.3? | What Car?
    https://www.youtube.com/watch?v=tC74ZLtz20U
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Tak jsem se včera bavil s týpkem z firmy, co tyhle různý elektrický komponenty vyrábí pro ICE a nově i EV a situace je taková, že i třeba to co dělají pro Taycan jsou relativně primitivní věci s velkou spotřebou čipů na pár funkcionalit, takže odhaduje, že v běžných ICEV je podle komplikovanosti tak 500+ čipů, zatímco u Tesly půjde řádově o desítky včetně redundance a problém překvapivě nejsou ani tak normy (které jsou prý na dnešní možnosti reálně relativně mírné), ale spíš to, že automobilka si objednala dodávky konkrétního produktu (v podstatě to nejlacinější, co proleze normami) v konkrétních cenách za podmínek určitého odběru na určitý počet let dopředu, často ne úplně výhodně pro dodavatele…

    Předělat kontrakty (resp. často sjednat nové s jinými furmami) by tedy znamenalo sankce za nedodržení smluv + lepší zboží by stálo víc a v současné chvíli nejsou automobilky v situaci, kdy by mohly moc smlouvat o ceně…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NJAL: Viz ten článek, co jsem linkoval kousek zpátky. Když změníš komponentu, musíš znovu udělat komplet celý testování a certifikace, což trvá spoustu času a stojí obrovský peníze. Auto je v tomhle mnohem blíž letadlu než počítači nebo telefonu.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    NJAL: Možná chlazení nebo náchylnost na přepětí.. tipnul bych si že to budou i logistický věci ve smyslu, že ten díl se dělá už X let stejnej (klasicky třeba různý čidla jsou stejný klidně několik generací modelů)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Je to o certifikaci v tech normach AEC-Q100, AEC-Q200, ...
    [PETER_PAN @ Elektromobily]
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Novináře vesměs znám osobně a jsem jeden z nich, máš něco blíž k tomu?
    NJAL
    NJAL --- ---
    Docela by me zajimalo, proc je takovy problem mit integrovany obvody s vyssi hustotou? Vzdyt budou delat to same, jen budou mensi. Spolehlivost? Odlisnosti ve spotrebe? Muselo by se prekopat zapojeni kolem nich?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z ceskych mi napada ElectroDad, ten robi dobre rozhovory
    ICS
    ICS --- ---
    Přátele, trošku OT, ale i tak mám na vás prosbu:

    19.10. budeme v Praze oficiálně představovat EV dobíjecí subscription service s mobilní baterií a spouštět pilotní provoz. Zatím máme ale celkem bídnou odezvu na pozvánky, nemáte někdo tipy na novináře, asociace, kluby, porminentní elektromobilisty, pro které by to mohlo být zajímavé?

    (jestli je to až moc OT, tak se kdyžtak smažu)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Tak jsem se ptal bráchy, jak je to s tím údajným stopnutím výroby…

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DAN_F: "Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut." Hm tak to som myslel ze sa predava viac
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Global Plug-In Car Sales August 2021: Doubled To Over 500,000
    https://insideevs.com/news/538418/global-plugin-car-sales-august2021/

    Pekne se to rozjizdi. Pristi rok celkem bude pres 10M, z toho 7M BEV
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Byt automobilkou, tak do toho nejdu:

    Bloomberg: Apple working on deeper integration for CarPlay, including controlling A/C and sound system - 9to5Mac
    https://9to5mac.com/2021/10/07/bloomberg-apple-working-on-deeper-integration-for-carplay-including-controlling-a-c-and-sound-system/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    pekný
    The sub 20k Electric Cars are coming! XPENG P5 | Subscribe to Fully Charged
    https://www.youtube.com/watch?v=mspqm8E9nGc
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: no jako ze by nejako umelo svojimi korporatnymi prostriedkami protezovala predaje ID4 pred Enyaqom (marketing, vyrobne kapacity...) uz to tak v minulosti robili ze prioritu mali vw pred skodovkami
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: proč
    celej koncern přechází na nový čistě BEV modely od 2026, vč. Škody
    myslim, že moc novejch modelů ICE už Škoda do té doby stejně nevydá
    akorát faceliftne fabii, octavii, kamiq, karoq, scalu
    asi v roce 2023 vydá superb 4
    a možná ještě vyjde jeden kodiaq či nějaký crossovery/suv
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Esoterické bláboly lidí z IEEE a SAE. Připomeň mi prosím, jaký že mas vzdělání nebo praxi v technice? Kde pracujes?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Esoterické bláboly lidí z IEEE a SAE. Připomeň mi prosím, jaký že mas vzdělání nebo praxi v technice? Kde pracujes?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JIMIQ: jj, ted zrovna 3000 metru ctverecnich tech panelu z jedny strechy sundavame a vyhazujeme, davaly se tam pred peti lety.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam