• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: tak vselico sa mu uz podarilo, napriklad vybudovat funkcnu automobilku co zatial stale nekrachla aj ked podla uolstrytu a shorterov krachuje kazdy rok uz niekedy od 2008, tak ma moju doveru
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: Když to říká Elon na Twitteru, tak to musí být pravda :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tesla sa to ale narozdiel od radaru nauci, lebo to "uvidi"

    https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/1447588987317547014
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    FORTRESS: to má i S class :)
    ´
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Jo, nebo taky špatná detekce vodní tříště, když za deště předjíždíš kamióny. Stalo se mi to několikrát, tak dvakrát jsem litoval ty lidi, co jeli za mnou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ty máš fakt dost naivní představy. Ani omylem to neumí.

    A radar není tak přesnej, aby to vědělo přesně, kde má překážku, proto tyhle systémy často dělají falešný poplachy. Mě takhle jednou málem vyboural Front Assist ve Škodovce, přejížděl jsem z pruhu do pruhu a v tom původním byl cyklista. Plný brzdy to ale dalo až když už jsem byl většinou auta v tom druhým a za mnou bylo jiný auto...

    A ne, ani Tesla na tom není o moc líp, pořád je schopná naprosto nepochopitelnejch ústřelů, protože nemyslí, jen reaguje na naučený.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pockaj ono to nevie odlisit nakupny vozik od cloveka? no to je ale pitome :)

    FORTRESS: toto uz vypada lepsie, na take tie vyjazdy z krizovatky kde clovek nema moc rozhlad ako napr. u AZtka lebo tam vzdy nejaki kokoti parkuju menej ako 5m od hranice krizovatky a blokuju vyhled
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    A8 umí lift když hrozí boční střet.

    Audi A8 Lifts Itself Up In Case Of Side Impact To Protect You
    https://www.youtube.com/watch?v=1ZSinXkJBMU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: No to jsi předpokládal úplně blbě.

    Věci mimo jízdní dráhu to musí poměrně logicky ignorovat, jinak by to házelo varování nebo dokonce brzdilo tak často, že bys to za prvních 20 minut vypnul.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: jo bokom, ale tak tie radary a lidary snad nehladia iba tunnel vision pred seba, prave by som ocakaval, ze to trochu zachytava aj okolie vozidla, ze to funguje lepsie ako ludsky sofer
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Antikolizní systém reaguje obvykle na věci přímo před sebou, jestli tě "lízlo" bokem, tak na to opravdu žádnej takovej systém nestačí.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Tesla's growth is speeding up, and no one is keeping up & Ford Mach E might have demand problems
    https://www.youtube.com/watch?v=pzDjj9xGBCQ
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na parkovisku ma asi o 20 cm lizlo nejake novo vyzerajuce volvo, to asi ten active colision prevention system nemaju moc vymakany alebo mozno sa zapina az vo vyssej rychlosti
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    2022 Cupra Born review – a better VW ID.3? | What Car?
    https://www.youtube.com/watch?v=tC74ZLtz20U
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Tak jsem se včera bavil s týpkem z firmy, co tyhle různý elektrický komponenty vyrábí pro ICE a nově i EV a situace je taková, že i třeba to co dělají pro Taycan jsou relativně primitivní věci s velkou spotřebou čipů na pár funkcionalit, takže odhaduje, že v běžných ICEV je podle komplikovanosti tak 500+ čipů, zatímco u Tesly půjde řádově o desítky včetně redundance a problém překvapivě nejsou ani tak normy (které jsou prý na dnešní možnosti reálně relativně mírné), ale spíš to, že automobilka si objednala dodávky konkrétního produktu (v podstatě to nejlacinější, co proleze normami) v konkrétních cenách za podmínek určitého odběru na určitý počet let dopředu, často ne úplně výhodně pro dodavatele…

    Předělat kontrakty (resp. často sjednat nové s jinými furmami) by tedy znamenalo sankce za nedodržení smluv + lepší zboží by stálo víc a v současné chvíli nejsou automobilky v situaci, kdy by mohly moc smlouvat o ceně…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NJAL: Viz ten článek, co jsem linkoval kousek zpátky. Když změníš komponentu, musíš znovu udělat komplet celý testování a certifikace, což trvá spoustu času a stojí obrovský peníze. Auto je v tomhle mnohem blíž letadlu než počítači nebo telefonu.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    NJAL: Možná chlazení nebo náchylnost na přepětí.. tipnul bych si že to budou i logistický věci ve smyslu, že ten díl se dělá už X let stejnej (klasicky třeba různý čidla jsou stejný klidně několik generací modelů)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Je to o certifikaci v tech normach AEC-Q100, AEC-Q200, ...
    [PETER_PAN @ Elektromobily]
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Novináře vesměs znám osobně a jsem jeden z nich, máš něco blíž k tomu?
    NJAL
    NJAL --- ---
    Docela by me zajimalo, proc je takovy problem mit integrovany obvody s vyssi hustotou? Vzdyt budou delat to same, jen budou mensi. Spolehlivost? Odlisnosti ve spotrebe? Muselo by se prekopat zapojeni kolem nich?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam