• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    CUKI: Hele, já v tom vidím popelářské auto, co udělá cca 100km denně po Praze. Každý den - na tohle to bude ideální.
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: Jasně, že je musíme počítat, jenom tam nebudou hodinu stát a koukat, takže ten výpočet bude trošku jinej.

    Jinak fun fact, většina EVs není úplně přátelská k tahání vozíku, takže je dost možný, že budeme nakonec jezdit s Teslou, což mě osobně přijde jako celkem vtipná představa.
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKINS: Jenže tyhle auta neudělaj 200 za den. Jejich použití je velmi nárazové.
    Podle mě se to prosadí díky emisním zónám, ale není to podle mě zásadní cílovka, která by teď nejvíce měnila životní prostředí.
    Navíc tyhle stroje musej bejt vymakané, léty prověřené aby sloužili co nejdéle.
    Víc než na komunitní stroje, bych to viděl na rozvážku v konečné destinaci. Ale i tak je ten dojezd dost na hraně. Jedna věc je nová baterie, druhá věc je co udělá v zimě po létech provozu.

    Podle mě prostě je nejlepší cesta vyřešit standardizovaný článek, který si budeš pronajímat. Místo nabíjení ho vyměníš za jiný. Nebudeš platit za benzín, ale službě za výměnu článků. Tím by se mohlo ekologicky nabíjet bez extrémních nároků na infrastrukturu. Naopak by se tím využila již dnes špatně využitelná energie s přebytků ze solárů a větrníků, ale to už jsem tu několikrát psal a dostal jsem za kacířskou myšlenku spousty mínusů :-D

    Jenže jen tak je možné specializovat se lépe na vývoj a údržbu baterií.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: Jasný, pro dálkovou je to nesmysl, ale pro tyhle pojížděčky mi to smysl dává. Na krátký poskakování je elektro nesrovnatelně lepší. Jak tam zmiňují, tak výhoda je i v hluku - většinou se pohybují v zástavbě. Najet může výrazně víc - při 200km/den to za deset let udělá klidně 500.000 Km
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKINS: Spojil jsem si to možná ještě s dalším článkem, tam se mluví o kamionech, hodnoty jsou podobné. Moc si neumím představit masové použití takového komunitního auta. Tedy umím, ale jeho ekvivalent je spalovák co za 10let služby najede 30000Km. Tedy zrovna místo kde by mě ten spalovák tak nebral, pokud jde o ekologii.


    ICS: Nevylučuji, jen mi to přijde divoká myšlenka. Proto mě zajímala ta tvoje kalkulace až to bude generovat zisk. To tam to auto i ty maníky a baterie musíš prostě počítat.
    S rohlíkem žádnou zkušenost nemám. Asi je to pro mě jednoduší stále vybrat v obchodu než naklikat a čekat. A hlavně převážná část mého nákupu je ovoce a zelenina, kterou si prostě musím vybrat. Ale tady u nás je to docela oblíbená možnost to nepopírám. Nicméně že by to muselo být pro bohatý úchyly? Navíc díky koroně zažívají žně, kde by bez ní byli.
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: hele, zatím jsme sice jen na jednotkách uživatelů, které jsme nabili, ale ještě se nám nestalo, že bychom to nezvládli k autu přistavit tak, aby to bylo bezpečné a nikoho jsme tím neštvali.

    Furt jde o pilotní program zdarma, takže živíme maníky z vlastní kapsy (a Audinu nám půjčili). V komerčnim provozu budou mít těch baterek víc, takže si na sebe vydělají snadněji. :)

    O Rohlíku se taky kdysi říkalo, že to bude maximálně služba pro bohatý úchyly... A jak jim to jde :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: elon nemá dost baterek na další modely, zrovna včera to řikali (zase) při conf callu. Jsou rádi, že maj na stávající ramp up a do power wallů, ale další modely by teď nedali.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: Možná je dobré si to nejdřív přečíst, než to kritizuješ - "Sériová výroba modelu eEconic, vyvinutého pro komunální provoz..."
    Při tomto provozu bude prakticky výhradně nabíjet pouze na depu...
    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB: To budou mít jako vlastní elektrickou síť? Nebo nepochopí, že v těch nejdůležitějších časech ji prostě bezemisně nevyrobí. Nehledě na to že neexistuje bezemisní energie. každá nějaké emise vytváří.

    Podle mě je potřeba nejdřív změnit fakturaci tariflů. Tedy nebude se krýt jen špička ale hlavně emisní a bezemisní energie. Jinak to budou jen pohádky pro malé děti a hloupé lidi.

    Druhá věc je že kamion, který s NEJVĚTŠÍ a NOVOU baterií za IDEÁLNÍCH podmínek ujede 400km.(ta menší jen cca 300).
    Dobíjí 70min z ideálních 20 na 80% Tedy i kdyby na každé benzínce mohli takto dobíjet a bylo tam volno a zanedbáme, že to nebude jistě s obnovitelných zdrojů. Ale reálně takto budu nabíjet v průměru max 40% kapacity. Tedy necelou hodinu budu nabíjet 160km (120km). To toho kamioňák moc nenajede. :-)

    To se mi víc líbí vodíková cesta, která se dá snář vyrábět z té "zelené" energie.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: skoda ze tam nespominaju ci to uz bude mat tie solid state baterky ako ten ich elektricky autobus, ale davalo by to zmysel z dovodu dlhej zivotnosti
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: z jednej nabijacky vedu aj 2 kabely, tak niekde bojovat nemusia
    KEB
    KEB --- ---
    Že by elonovi ujel mercedes?

    Mercedes-Benz eActros: výroba elektrických náklaďáků se rozjíždí
    https://www.hybrid.cz/mercedes-benz-eactros-vyroba-elektrickych-nakladaku-se-rozjizdi/
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ICS: Vypadá to dobře. Podle mě to má smysl už teď kdy je elektromobil gimmick pro bohaté, časem určitě bude mít smysl jako emergency / pro vozy prestižních značek co nebudou chtít nabíjet s plebsem. Až se to emobilita rozšíří i na běžnou populaci tak se podle mě změní i klima u nabíjecích stanic z dnešního stavu kdy si tam dva futuristi potřásaj pinďourama jak jsou ekologický na boj o kabel.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ICS: Tedy v praxi nereálná situace. Zrovna jsem parkoval v Praze a na každé straně jsem měl tak 30cm max :-D
    Spíše mě zajímá kam odjede to auto mezitím. minimálně v počátku to bude děsně neefektivní.
    Cena za tu energie bude asi zlomek ceny za servis. Jen živit takovýhle auto a ty dva maníky k tomu není žádná sranda. na druhou stranu Teslou jezdej lidi co jim je to většinou putna, kde hlavně o prestiž a tu to zvýší.
    ICS
    ICS --- ---
    KEB: Zatím je ta představa velmi mlhavá. Záleží i na tom, jak se ustálí trh s energiema. Pak bude záležet, jestli to bude one-shot zákazník, subscription objednávka, nebo třeba fleet.

    Nícméně ten náboj jako takový chceme držet okolo průměru trhu. Ta cena za pohodlí potom bude dělat největší rozdíl. koketujeme i s myšlenkou dynamického pricingu na styl Uberu, ale tohle jsou věci, které nám musí naopak vypadnout z toho současnýho pilotu.
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: Tady https://www.nimbee.me/_nuxt/videos/Nimbee_Time-lapse_optimized.6cce3da.mp4 se můžeš podívat na celej proces jak to probíhá od příjezdu složení baterky, nabití a naložení. Je to točený nrmálně v realný situaci na Letný za provozu, takže všechny místa, zdržení provozu atp. jsou prostě tak, jak budou i za živa.
    KEB
    KEB --- ---
    ICS: článek jsem si přečetl, ale celý to na mě působí jako rovnak na vohybak, v podstatě to u mě vyvolává dojem služby jako je drink car servis. btw kolik bude stát dobití celou kapacitou těch 32kw? Máte už nějakou kalkulaci?
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: A z toho to tím paleťákem vytáhneš jak?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: elektrický suv
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Aj, nevšiml jsem si ře e-tron je auto, Audi je pro mě velká neznámá. Ale podle obrázku je to normální velké SUV, tak mě trochu zmátla ta fotka s tou baterií na paleťáku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam