• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    Že by elonovi ujel mercedes?

    Mercedes-Benz eActros: výroba elektrických náklaďáků se rozjíždí
    https://www.hybrid.cz/mercedes-benz-eactros-vyroba-elektrickych-nakladaku-se-rozjizdi/
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ICS: Vypadá to dobře. Podle mě to má smysl už teď kdy je elektromobil gimmick pro bohaté, časem určitě bude mít smysl jako emergency / pro vozy prestižních značek co nebudou chtít nabíjet s plebsem. Až se to emobilita rozšíří i na běžnou populaci tak se podle mě změní i klima u nabíjecích stanic z dnešního stavu kdy si tam dva futuristi potřásaj pinďourama jak jsou ekologický na boj o kabel.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ICS: Tedy v praxi nereálná situace. Zrovna jsem parkoval v Praze a na každé straně jsem měl tak 30cm max :-D
    Spíše mě zajímá kam odjede to auto mezitím. minimálně v počátku to bude děsně neefektivní.
    Cena za tu energie bude asi zlomek ceny za servis. Jen živit takovýhle auto a ty dva maníky k tomu není žádná sranda. na druhou stranu Teslou jezdej lidi co jim je to většinou putna, kde hlavně o prestiž a tu to zvýší.
    ICS
    ICS --- ---
    KEB: Zatím je ta představa velmi mlhavá. Záleží i na tom, jak se ustálí trh s energiema. Pak bude záležet, jestli to bude one-shot zákazník, subscription objednávka, nebo třeba fleet.

    Nícméně ten náboj jako takový chceme držet okolo průměru trhu. Ta cena za pohodlí potom bude dělat největší rozdíl. koketujeme i s myšlenkou dynamického pricingu na styl Uberu, ale tohle jsou věci, které nám musí naopak vypadnout z toho současnýho pilotu.
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: Tady https://www.nimbee.me/_nuxt/videos/Nimbee_Time-lapse_optimized.6cce3da.mp4 se můžeš podívat na celej proces jak to probíhá od příjezdu složení baterky, nabití a naložení. Je to točený nrmálně v realný situaci na Letný za provozu, takže všechny místa, zdržení provozu atp. jsou prostě tak, jak budou i za živa.
    KEB
    KEB --- ---
    ICS: článek jsem si přečetl, ale celý to na mě působí jako rovnak na vohybak, v podstatě to u mě vyvolává dojem služby jako je drink car servis. btw kolik bude stát dobití celou kapacitou těch 32kw? Máte už nějakou kalkulaci?
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: A z toho to tím paleťákem vytáhneš jak?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: elektrický suv
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Aj, nevšiml jsem si ře e-tron je auto, Audi je pro mě velká neznámá. Ale podle obrázku je to normální velké SUV, tak mě trochu zmátla ta fotka s tou baterií na paleťáku.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: to tu psal... čti ICS:
    CUKI
    CUKI --- ---
    ICS:
    A čím to vlastně taháte? A kde ho pak zaparkujete Na tu hodinu?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: lancer evo, lehky kompaktni rodinny sedan s dvoulitrovym ctyrvalcem
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: když si poridis tank místo auta a jezdíš s ním tak, že ti to jako tank i žere, tak to vypovídá spíš o stylu jízdy než o dojezdech :-D btw co máš za auto?
    TUHO
    TUHO --- ---
    CRAZY_IVAN: Zkousel jsem neco hledat a vypada to, ze je to venku, ale vsechny zpravy jsou na takovejch obskurnich webech, tak nevim.))

    GAC's NEW Aion V Plus with 700 km range is incredible for the price
    https://www.youtube.com/watch?v=CS9n7WzTdAc


    https://inf.news/en/auto/1c40027fbb3b100386cc4a37ecc7f3b1.html
    ICS
    ICS --- ---
    CRAZY_IVAN: tam to, jestli se nepletu, tahají právě nafťákem, což je už jen kousek od diesel agregátu před autosalonem pro předváděcí EV :)

    Ale určitě emergency dobíjení je potřeba a bude to určitě rentabilní, ale chce to trošku jiný systém i baterku, než my teď máme
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ICS: já právě vim, že v UK tyhle služby maj, že přijede dodávka s baterkou a nabijou tě a přišlo mi to super a že bychom to tu mohli potřebovat.
    ICS
    ICS --- ---
    COMODOR_FALKON: ten horizont "pár let" je imho spíš dekáda+, ale jasně, tam je to jedna z možností. Je samozřejmě otázka, co to udělá s nároky na síť a poměru lampy/auta. Navíc si nedovedu představit, že by někdo v prostřed noci šel uvolňovat nabíjecí místo. Možná to ale tak bude a fakt skončíme u emergency dobíjení. Kdo ví :)
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: nám bylo řečený něco ve smyslu "když tam projede kočárek, člověk na vozíku, atp. tak to tam klidně mějte. Ale je to, podle mě, spíš takové "měkké ano" :-D Každopádně my tam budeme vždy míň, než hodinu, takže reálně nám tu pokutu nikdo moc (snad) nedá.

    Zatím jsme se všude vešli, ale je možný, že jsme měli jen štěstí. Proto to testujeme :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ICS: Noční dobíjení v horizontu pár let obstarají dobíjecí lampy, to bych neviděl jako moc dlouhodobou záležitost - naopak ta emergency nebo semi-emergency má myslím značný potenciál…
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Taky už je říjen. V Číně už tenhle měsíc řeší zase jiné věci :-)
    ICS: To s tím záborem by mě zajímalo. Já řešil pokutu v Praze za blbou paletu která tam byla pár hodin a ničemu nějak nepřekážela. Chodník tam byl zrovna dosti široký.

    Jinak před nebo za auto? Tam bejvá tak 30cm max. Navíc pokud tam strčíš tohle, tak už ani ten před nebo za nevyjede :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam