• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    ICS: až budeš mít nějakou finanční kalkulaci, tak dej určitě vědět. Cílová skupina vašeho byznysu nejsem a ještě asi dlouho nebudu, ale přeji hodně zdaru :)
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: to by se mohlo hodit :) Nám občas něco půjčí z fDrive, ale víc možností zkoušet novoty, tím lépe.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Já teď chci nadomlouvat nějaký auta od značek, kterýma jsem dlouho nejezdil, tak byste mohli mít příležitost si to vyzkoušet :)
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: to by bylo spíš jen tak na okrasu, případně na nabití on-board baterií vozíku.. Ale se solárem určitě počítáme do dep, tam bude ta plocha už celkem užitečná.

    BOBASH: Já se k tomu moc nedostanu, my lidi z kanceláří si zábavu s auty užíváme jen zřídka kdy. ale rád to přehodím na kolegu, který má ten HW reálně na starosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Jestli si to chceš zkoušet na jinejch značkách, tak já dám vědět, až budu mít něco půjčenýho :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: tak dajte na strechu este par panelov a mozete nabijat aj z nich, to vam offsetuje naklady, a pritom kwh si budete uctovat podla cennika od distributora, peniaze z nicoho
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: to je jasné, že cena je zásadní. Teď bohužel ani neni jasný kolik bude stát energie tak se to těžko počítá. Samozřejmě počítáme i s tím, že cena bude různá podle typu zákazníka, možná i objednaného termínu. Ale tím, že to teprve počítáme, tak jakýkoliv číslo bych teď napsal by se mohlo ještě milionkrát změnit. Tím spíš, že to vypadá, že komerční provoz v ČR je na pořadu dne nejdřív koncem 2022.

    Umíme to v některých případech teoreticky, v jiných i prakticky. Buďto nám na dálku odemkne sám appkou, nebo když nám dá přístup v rámci naší appky a my už jen posíláme notifikace kdy odemkneme a kdy zamkneme. V appce to ale jde spolehlivě u Audi a Tesly. BMW je podle nálady auta a Škodovka bez šance. Jiný auta jsme neměli ještě šanci chytit u uživatelů, kteří by nám dali přístup přes appku, takže máme testováno jen v naší garáži. Teď spíš bojujeme s důvěrou/zvědavostí, že tam ty lidi být chtěj.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Kolik by těch aut museli za hodinu obsloužit aby vůbec zaplatili provoz za cenu 100-200Kč?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Cena je právě dost zásadní, na tom se vám rozhodne, jestli to zkrachuje nebo bude fungovat. Jestli bude poplatek za službu kilo nebo dvě (plus cena elektřiny odpovídající nabíjecí stanici), tak to asi fungovat může. Jestli pětikilo, tak to nikoho nebude zajímat.

    Mimochodem, jste schopný zahájit nabíjení a ukončit ho bez přítomnosti majitele, nebo u toho musí bejt?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pripadne to auto oficialne ani nema kouli ako sa tu riesila ta tesla
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: jen pro upřesnění, půl tuny má baterka (a teda taky to je o něco víc, ale nevím teď z hlavy přesně). K tomu je potřeba tam mít ten pojezdový vozík a vlek samotný, ideálně s hydraulikou a nějaká ta rezerva pro strýčka příhodu.
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: Psal jsem to někde dřív už, myslím, ale cena ještě není daná, uvidíme podle toho, co nám vypadne z testovacího provozu. V tuhle chvíli řešíme spíš technickou proveditelnost a vůbec možnosti, takže cena je teď celkem na druhé koleji.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Prosím vás, nechcete tady toho trolla přestat krmit? Ačkoliv jsem rád, že forum žije, velmi mě nebaví brodit se balastem s nulovou výpovědní hodnotou, plnou dojmů, polopravd či přímo lží.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Je tam napsáno komunální provoz, ne komunitní.

    A "komunální provoz" zahrnuje třeba rozvozovej náklaďák pro Makro nebo něco takovýho, poštu, všechny ty spousty náklaďáků co zásobujou celý město vším, co je moc velký nebo je toho příliš na to, aby to uvezla dodávka. A těm 300-400 km stačí úplně bohatě (elektrický auto je po městě úspornější než na dálnici, takže ve městě spíš najede udávaný dojezd).
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Tak tuna by předpokládám měla stačit v pohodě ne? Píše že to má 500Kg
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Kolik to bude stát? Naprosto si nedokážu představit, že se něco takovýho může vyplatit...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Není to limit elektromobilů obecně, ale ty stávající prostě nejsou stavěný na to, aby tahaly těžký vleky, většinou mají na kouli pod tunu.

    Samozřejmě třeba Ford F-150 Lightning má na kouli asi pět tun, takže to jde, ale e-tron má v porovnání s odpovídajícím Audi na naftu nesmyslně málo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ICS: JJ, zrovna o tom píšu. Jinak můžeš oslovit id XCHAOS, ten ti na to postaví naprosto bezemisní tříkolku :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    OMNIHASH: Já si nestěžuji jen popelářské auto je k tomu aby vyváželo popelnice. Od toho se mu tak říká. A už vidím jak do dohodle narvu tuhle: https://www.manutan.cz/cs/mcz/kovova-venkovni-popelnice-objem-1-100-l-1045002?gclid=CjwKCAjwn8SLBhAyEiwAHNTJbc5baAUot_yUTZgt4TxRgL6dGxnCggr36rcC6ywoUdwUFOXXlpOSZBoCd9UQAvD_BwE popelnici :-)

    Jinak pro mě etalonem těchto vozidel je multikára. Nespočet nástaveb, osvědčená koncepce. Tohle až si bude rozumět s elektromobilitou, bude o několik levelů jinde. Malé auto do 3.5l, které reálně uveze 2,5t šířka 1,5m délka 3,7m?
    To je přesně to co by mělo vozit ty baterie pro ICS. Můžeš jich tam mít třeba 5 :-D
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: Je pravda, že my nejsme úplně standardní uživatel, takže většina lidí se asi vejde do váhového limitu i k Enyaqu, takže zas TAKOVÝ problém to pro většinu lidí nebude.

    Ale znovu, jedná se o pilot, takže to řešení se bude vyvíjet. Třeba si kolem toho necháme postavit tříkolku, která bude o poznání menší. Nebo naopak začneme jezdit s náklaďákem a 20baterkami. Na to musíme sebrat data a spočítat to.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam