TEAPACK: A k Tesle – Teslafans a nejspíš ani Tesla samotná nepočítají se zásadním problémem, na kterej brzo narazí, což je poptávka.
Tesla celou svoji existenci funguje na tom, že má produkt, kterej se prodává sám, a je po něm větší poptávka než nabídka. Což bylo daný tím, že většinu svojí existence neměla žádnou reálnou konkurenci.
A z malých čísel se roste snadno.
Ale už se blíží na úroveň, kdy bude muset pro další růst a skutečnej úspěch být schopná přesvědčit tradiční zákazníky tradičních automobilek. A to má několik problémů:
1) Velká část zákazníků je dost konzervativních a i když se nechají přesvědčit na elektromobil, budou chtít, aby fungoval tradičně (pořád omílaná tlačítka), ale taky aby k němu byly tradiční služby (třeba dostupnej servis).
2) Velká část zákazníků má prostě ráda svoje značky a nechce je měnit.
3) Lidi chtějí výběr. Nechtějí mít na výběr mezi velkým a malým sedanem a velkým a malým SUV, který navíc všechny čtyři vypadají jako generický auta z GTA.
A Tesla nemá na to (ani finančně ani schopnostma) problémy 1 a 3 vyřešit.
Je taky dobrý nezapomínat, že i když mají akcie Tesly hodnotu asi bilion dolarů, tak to neznamená, že za ně Tesla dostala bilion dolarů....