• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: nechci se dohadovat, ale co z toho je ten elektrickej Mustang?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ale to je stejně nesmyslnej pohled, jako když lidi koukaj na normální Mustang V8 a jsou překvapený, že to za ty peníze není zpracovaný jako BMW.

    Který ale za ty samý peníze má čtyřválec a žádnou výbavu, a s tím V8 stojí zase o milion víc...

    Mě přijde, že Evropani nějak nechápou koncept toho, že auto může bejt drahý protože je velký nebo výkonný, a nemusí bejt přitom prémiový.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Normalny ford nie je zrovna etalon spolahlivosti, daj si vyhladat mustang mach e problems a za taku plejadu problemov by sa nemusela hanbit ani tesla :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: No to je vlastně fakt, vypadá jako normální Fiesta, jen za 1.5 mega :)
    Třeba plasty a celkové provedení frunku je strašlivé, plasty uvnitř taky. Nezpochybňuju, že dobře a efektivně jezdí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Na mě působil jako takovej normální Ford. Což je trochu rozdíl proti třeba prvním trojkám a Y.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Teda musím říct, že ve mně elektrickej Mustang zrovna pocit dodělanýho festovního auta neudělal...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Ono prostě nasazování nových modelů trvá o něco dýl, když je chceš nejdřív dodělat a neprodávat lidem betaverze...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    TEAPACK: tak nejak. Hlavni pointa je, ze Ford je zavedena automobilka, ma tovarny, lidi, know how, supply chain, distibuci. Tzn. Ve chvili kdy doresej technologii, mela by jet vyrazne vyssi objemy nez nejakej "startup".

    Ale nebudu se dal poustet do detailu, prorok Bobash nam to vysvetli :)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SHEFIK: Jen si to převedu na stejné jednotky... Ford hlásí nárust během 8 kvartálů na 150k/kvartál, tzn růst nějakých 20k za kvartál a Tesla už teď má 240k/q a roste cca 40k/q, s tím, že za poslední dva roky zvedla prodeje na desetinásobek? =)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tady je videt to akutni ohrozeni tsla zavedenejma automobilkama

    Za 2 roky 600k aut/rok

    Tsla za q3 2021 241k, narust oproti q2 24%

    Ford announces plans to produce 600,000 electric vehicles per year by 2023 - Electrek
    https://electrek.co/2021/11/18/ford-announces-plans-produce-600000-electric-vehicles-year-2023/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Nope. Nejvíc uměj papírově 270 kW, reálně jsem nejvíc viděl asi 255.
    ICS
    ICS --- ---
    OMNIHASH: Podle fotek mi to navíc přijde, že vyvinuli EV bez nutnosti používat baterie...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PEPAZZ: lol, tady se designér zase hodně vnitřně posiloval a konzultatnta z výroby pro jistotu vyhodil oknem předem...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: Viděl jsi kufr toho eMegana? Nevím proč je práh tak vysoko, vstupní otvor je jak u sedanu.
    Kliky další francouzská pozérská konstrukce.
    Viděl jsem ho na eSalonu, docela mě to otrávilo.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    v recenzich ho docela chválej

    Renault Megane E-Tech: tenká baterie, Google a dojezd až 470 km
    https://www.hybrid.cz/renault-megane-e-tech-tenka-baterie-google-a-dojezd-az-470-km/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Kia Concept EV9: spousta prostoru a 350kW nabíjení
    https://www.hybrid.cz/kia-concept-ev9-spousta-prostoru-a-350kw-nabijeni/

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Did I really lose 7,5% of battery in my Id.3? VW tested my car
    https://www.youtube.com/watch?v=jDj_x-SVVpk
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Ja myslel, ze Ioniq, EV6 a Taycan jo, ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: No největší limitace je zatím samozřejmě auto. Zatím žádný neumí využít ani 350 kW Ionity.
    ICS
    ICS --- ---
    PEPAZZ: Školu na to nemám, ale ten kabel je až ta poslední limitace, ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam