• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NIGHTHUNTER: jasny, to ma bejt jen takovy bonusovy pamlsek, jakoze to je lepsi alternativa nez nutit automobilky aby mely standardizovanou vymenu baterii :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    JIMIQ: ok - to jsem přehlídnul - akorát si teda nemyslím, že 8-10 Kč za kwh rychlodobíjení brání rozvoji elektromobility, resp. že s cenou 6-7 Kč by si najednou mraky lidí hned začalo kupovat elektroauto a dobíjet na rychlonabíječkách... fakt máme v ČR větší problémy k řešení a tyhle ceny nejsou to, co odrazuje ;-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NIGHTHUNTER: psal jsem osvobodit od DPH nabijeni na rychlonabijeckach, ne domaci, to je levny dost

    Ale na rychlovce das klidne 8kc za kwh, dneska mozna uz deset, nesleduju to
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    JIMIQ: myslíš Hyundai Ioniq 5 nebo Kia EV-6? podle googlu jich je ještě víc...
    teď je nouzovej stav, kdy se dá schválit cokoliv mnohem rychleji a oni nejsou schopní ani vyřešit to, jestli se mají děti testovat, resp. chodit do školy, jestli testovat i očkované... takže na rychlou a dočasnou podporu EV asi v ČR rovnou zapomeň :-(

    jinak já nemyslel přímo Vehicle 2 Grid, ale už to, jak bys chtěl bez odvodu DPH nabít to auto - tak se najde mraky nejen Čechů, kteří by chtěli, aby jim takhle 8 hodin bez DPH běžel bojler/kotel/pračka...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Já ne, lidi co to vyvinuli a vyzkoušeli. Prostě to bylo složitější a dražší než to auto nabít.

    Dávalo smysl o tom přemýšlet, když nejrychlejší možná rychlost nabíjení byla 150 kW na Superchargeru a jinde byl velkej úspěch 50 kW.

    Proti 350 kW nabíječce už nemá výměna víceméně žádnou výhodu.

    Ani to využití energie získaný mimo špičku, to furt řeší bateriový úložiště, který je pořád levnější a jednodušší.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Dalsi vec proti deleni baterky na vyndavaci segmenty - thermal management. Musel bys propojovat i hadicky s chladici kapalinou
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Pokud vidíš problém v takové jednoduché věci, tak se dívím že vůbec něčím jezdíme :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ICS: vybijeji i nabijeji se ty soucasti stejne. Nevymenujes je uprostred nabiti. Takze mas jedno bms na celej pack


    CUKI: takze vic bms, vic veci co se muze rozbit = neekologicke ;)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NIGHTHUNTER: ted existuje jen jedno auto ktere ma vystupni zasuvku. Ja to samozrejme nemyslim na furt, jen na rozjezd, par let. Ale uvedomuju si ze jedine vladni narizeni ktere trva vecne je to co je nazvane “docasne” :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Vymýšlíš blbosti.

    Ano, teoreticky by šel udělat prostor na víc baterek, kam bys je dával po jednotlivých článcích (i dnešní baterie jsou rozdělený na segmenty).

    Ale pořád tu máš ten problém, že taková věc bude šíleně složitá a tím drahá. Každej ten segment bude muset mít kontakty na propojení s autem, budeš muset vyřešit nějaký zakrytování, tunu sraček.

    Pak budeš muset řešit high-tech roboty co to budou vyndávat, pak někam přesouvat, nabíjet, budeš těch baterek muset vyrobit mnohem víc než aut.

    Jak říkám, vymyslelo se to, spočítalo se to, cenově to vyšlo hůř než tankovat auto na benzín. A to za jednu výměnu. Nepočítá se do toho fakt, že auto udělaný na takovýhle vopičárny bude dražší, těžší atd.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To je na tom jak je spojíš. Oni nutně nemusí jen ani na jednou.
    Jen jednotlivé S packy, které jsou napěťové srovnané vlastním BMS.
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: to se ti ale i v současný době vyvažuje v rámci nabíjení? Tenhle problém se řeší už teď.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    JIMIQ: jakmile budeš chtít rozdělovat elektřinu pro nějaký účel bez DPH a pro jiný účel s DPH, tak se vždycky najde mraky lidí, co to budou chtít zneužít, pak to nepůjde pořádně ohlídat a bude to jen nefér pro všechny...

    byl o tom někde hezký článek z opačné strany - jak když klesne vybraná spotřební daň z benzínu a nafty, měla by se zatížit spotřební daní elektřina pro nabíjení elektromobilů, jenže zvlášť v ČR se najde mraky lidí, kteří začnou dobíjet přes nějakou "prodlužku" tak, aby se to počítalo jako "domácí elektřina" a ne drahé "dobíjení" auta... takže kdybys chtěl osvobodit od DPH nabíjení aut, tak mraky lidí hned nakoupí wallbox a barák jim pojede přes něj...

    chápu, že ze státního rozpočtu by chtěl každý rozdávat, už kvůli Covidu se rozdalo mraky peněz, když se navíc sníží vybrané daně, tak z čeho chceš ještě rozdávat? naše děti už jsou dost zadlužené...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: Jinak víš o tom, že když přidáváš do battery banku nový pack tak musí mít srovnaný stav nabití? Jinak se ti poperou - kdyby jeden měl 3,25V a těch pět 3,6V tak máš zaděláno na průser. Protože než se těch 5 vybije na 10%, ten první je v prdeli a skončil

    Kdo by tohle řešil?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ICS: souhlasím že potřeba nejsou, ale zrychlí to přechod


    KEB: taky souhlasím, u nás bez dotací :) ten konec 2035 v jiných zemích bude dostačující k tomu aby se spalováky neprodávaly ani tady, protože se nezaplatí vývoj (resp i kdybychom my konec nezavedli tak se budou prodávat pouze ty poslední modely a vývoj nebude pokračovat)
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: to ať dotují bohatí Němci. U nás bych na to šel podle nájezdu, tak městská policie, charitní sestry co objíždí pacienty atd. Tím bych začal.
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: IMHO ty dotace nejsou ani tak třeba. Po menších autech je poptávka i tak, ať jsou jakkoliv hrozný, ani tak je nikdo moc nechce prodávat. (zdravíme do Škodovky)

    Co je reálný problém z mojí zkušenosti, tak stavební povolení na povrchu, povolení hasičů v podzemí a povolení na bateriový úložiště v uzavřených prostorech. Stačilo by malinko se zlepšit v každym z těhle segmentů a máme hned lepší infrastrukturu a o překážku míň.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak při nějakém současném 0,3kWh/kg+ je u auta s se spotřebou 13kWh/100Km asi 40Kg na 100Km. A to půjde každým rokem dolů. Tedy ani ty hmotnosti nejsou nijak velké. každé auto může xy kojí které těmi bloky narveš.
    Pokud budu jezdit do práce kousek, tak mi stačí jedna a nemusím řešit ani výměnu. Až pojedu na dovolenou dám si jich tam třeba 6. Ale nemusím je zbytečně vozit v autě když je 95% času nepotřebuju.

    JIMIQ: Daň s pohonných hmot je jedna z nejdůležitějších daní :-)
    Ale osobně si dokážu představit větší rozdělení na eko a neeko. V době přebitku když svítí slunce může být mnohem levnější než když je třeba dotovat s uhlí
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    co bych si já představoval že legislativně lze udělat je zrušit DPH na dobíjení, zrychlit stavební povolení dobíječek, zrušit dotace na PHEV a zavést vyšší dotace (v Německu třeba 10k € na auta do 40k €, v USA $10k) - tím horním limitem ceny se pomůže vývoji menších = levnějších elektromobilů
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam