• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Jinak ten vodík se mi právě líbil. Před nějakou dobou proběhlo info, že nějaká společnost věnující se FVE chce rovnou v místě zpracovávat vodík. To mi přijde zajímavé, pokud se vodík vůbec prosadí.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Swapping Electric Car Batteries May Not Be As Silly As It Seems - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/12/09/swapping-electric-car-batteries-may-not-be-as-silly-as-it-seems/
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To jsem chtěl jen nakousnout abychom se bavili o reálném problému elektromobility. On se zatím jen tak na tvrdo neobjeví, protože jich je zatraceně málo, ale jednou to přijde.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Letni prebytky a nedostatek v zime muzes resit zde
    [ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE]

    Ale jinak hint - sezonni uloziste ve forme tekutiny (neplest s kapalinou - i plyny jsou tekutiny) (vodik, cpavek, metan, metanol, kyselina mravenci…)
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Jo elektřina za rafinaci dává smysl to mě nenapadlo. Ale pro ty výpočty těch dobíjecích stanic je potřeba se na tohle číslo dívat zvlášť. Podle mě zrovna třeba rafinace (těžko říct na to je tam ta elektřina hlavně potřeba) může běžet hlavně v době kdy je energie přebytek. Ale to fakt jen hádám, třeba je to technologicky nemožné.

    Podle mě dnes, doufám, přejdeme do věku, kdy budeme k té distribuci EE přistupovat lépe. Je potřeba najít možnosti jak lépe zpracovávat ty přebytky (pokud je neprodáme), ale ušetřit v těch místech které neumíme rozumně vykrýt.
    Tedy dnes rozeznáváme VT a NT, kterým se reguluje potřeba ve špičkách. Ale to platilo za předpokladu kdy jsme mohli konstantně dodávat. Pokud ale přejdeme na bezemisní zdroje, tak největší problém bude v době kdy nepojedou.

    Rozdíl mezi minimální a maximální potřebou EE během dne je 1-2 TW (v zimě spíše méně v létě více)
    Rozdíl mezi létem a zimou je ale 2,5TW. A to je největší problém. My vlastně v létě, kdy dokážeme soláry dát nějaké přebytky je vůbec nepotřebujeme. Tedy se prostě bez těch náhradních zdrojů neobejdeme.
    Tedy pokud budeme nahrazovat uhlí FVE tak je to zajímavé hlavně na ty denní špičky a případné nabití přečerpávaček. V zimním období tu elektriku musíme dodat hlavně konvenční cestou...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Minimálně jeden na Finmagu je tak dobrej jako ten nejlepší tady! :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: Muze. Peotoze chce neco dokazat, tak muze.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: no ale prece kdyz prevedes vsechny dopravni prostredky na elektrinu (tvejch 72TWh, v realu tedy 24TWh elektriny), tak usetris elektrinu (a naftu) za rafinaci, dopravu a cerpani kapalnych pohonnych hmot. Nemuzes pocitat jen jedno z toho (vcetne ztrat v siti) a druhe ignorovat
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Teď jsi mě znejistil, ale tohle číslo by mělo být čistě množství pohonných hmot, Tedy to co spotřebují automobily na našich silnicích. Tedy irelevantní k hodnotě, kterou potřebujeme znát a převézt si ji na tu potřebnou energii, která se musí vyrobit a dopravit na místo spotřeby.
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: tak nikdo neni tak dobrý jako my tady, to je snad jasný :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ICS: podle mne vetsina tech lidi slysela o vodiku z rychliku a nema nastudovany desitky az stovky clanku a analyz jako my tady :)
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: Chvíli mě to znejistilo, jestli fakt nejsme mimo, nebudu lhát
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: na finmagu su co sa tyka ekologie a technologii dost neandrtalci, z toho si nic nerob
    ICS
    ICS --- ---
    NIGHTHUNTER: sledoval jsem to přes oběd. V té Vídni to vypadalo celkem vtipně, asi bych se celkem bál, když by mi vodíkový zásobník začal vydávat zvláštní rány a kolísal mu tlak :-D
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ICS: zrovna dneska jsem při obědě koukal na cestu s vodíkovým autem z Prahy do Brna - v Praze mu dali auto s půlkou nádrže naplněnou z neveřejné nabíječky v Neratovicích (která kvůli nízkému tlaku nedokáže naplnit víc), tak jel do Německa doplnit, další plánované tankování ve Vídni a tam ani jedna ze 2 stanic nefungovala, tak doplachtil domů do Brna na poslední % dojezdu a tam pak auto na podval do Prahy ;-)
    Na vodík do Vídně? Pokus o test života s vodíkovým pohonem | Electro Dad # 309
    https://youtu.be/scNuPayHGuo


    Jak už tu padlo, první 2 veřejné plnící stanice na vodík budou nejdřív příští rok (přestože měli být už vloni), takže těch než bude aspoň tolik, jako je rychlonabíjecích stanic... (nebo dokud si nebudeš moct vodík doplnit v klidu doma přes noc)
    Vodíkové čerpací stanice v Česku nabírají další zpoždění | ČeskéNoviny.cz
    https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vodikove-cerpaci-stanice-v-cesku-nabiraji-dalsi-zpozdeni/2122528
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    bjorn ma na test mergla, ten infotainment sice vravi snappy ale pride mi trochu sluggish a spotreba je taka primerana vzhladom na to ze je to tazke luxury vozidlo plne picovin co pridavaju hmotnost

    Mercedes EQS 580 4Matic range test
    https://www.youtube.com/watch?v=ADejv5yaJjY
    ICS
    ICS --- ---
    Jinak článek na Finmagu o vodíku (bez ostychu si tu přihřeju polívčičku). Jen mi není jasné, jestli neumíme počítat my, nebo ostatní dotazovaní a čtenáři...

    Je vodík palivem budoucnosti? Nastupující trend očima expertů | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/veda-a-technika/430830-je-vodik-palivem-budoucnosti-nastupujici-trend-ocima-expertu
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: imho je to publicity/investor stunt. Už se jim to z části vyplácí, ať zmiňkama v médiích, nebo spoluprací s Shellem. Reálně tak získávají náskok před všema ostatníma čínskýma automobilkama o míle.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Oh god, nemůže se to tu vrátit zpátky k tlačítkům?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    další článek o CUKIho vlhkém snu

    Swapping Electric Car Batteries May Not Be As Silly As It Seems - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/12/09/swapping-electric-car-batteries-may-not-be-as-silly-as-it-seems/

    fakt by mě zajímalo pozadí toho proč do toho Nio jde. Jestli si to fakt spočítali, nebo jim za to čínská vláda (nebo nějaká regionální) na to dala dotace...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam