• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    další článek o CUKIho vlhkém snu

    Swapping Electric Car Batteries May Not Be As Silly As It Seems - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/12/09/swapping-electric-car-batteries-may-not-be-as-silly-as-it-seems/

    fakt by mě zajímalo pozadí toho proč do toho Nio jde. Jestli si to fakt spočítali, nebo jim za to čínská vláda (nebo nějaká regionální) na to dala dotace...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jestli si dobře pamatuju tak české rafinerky ročně sežerou 3TWh elektřiny (a další energii přímo z ropy)

    další elektřinu žerou ty samotné benzínky (pumpy, odčerpávání par atd)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Tady je to poslední dobou boží. Díky :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CUKI: Jeste od toho musis odecist energii, potrebnou na vyrobu toho paliva, ktera se usetri (a ktera rozhodne neni mala)
    GOR
    GOR --- ---
    CUKI: Jak sedi? Z bilance vyplyvaji ztraty pri prenosu a distribuci necelych 5 %.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA: A ta se mi v tom výpočtu potřeby energie projeví prosím jak? Místo urážek by jsi měl nejdřív zjistit na co reaguješ.
    GOR: Tedy co vcelku sedí ne?
    GOR
    GOR --- ---
    CUKI: A co v bilanci soustavy ti teda ukazuje na ztraty v radu 20+ % mezi elnou a koncovou spotrebou?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ale tohle nevypadá špatně: https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-citigo-iv-v-realnem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-5059
    Mít to normální kufr tak je to asi velikostně ok auto.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CUKI: Jezis, ty jsi kus vola.
    Pokud nebudu potrebovat benzinky, tak asi nebudu potrebovat cely retezec, ktery tu ropu tezi kvuli autum.
    CUKI
    CUKI --- ---
    GOR: Tam ten údaj značí něco jiného. My se musíme držet přiměřeně stejných čísel.

    Kolik té energie potřebujeme abychom nahradili pohonné hmoty na benzínkách. Proto nás nezajímá ropa co padla na provoz a podobně. Ten nám jde jen o tu energetickou soustavu.

    Kolik musíme té energie vyrobit. Proto nás zajímají spotřeby od elektrárny dál. Tedy distribuční i přenosová soustava včetně transformace.
    KEB
    KEB --- ---
    GOR: to by mě zajímalo kolik paliva se spotřebuje čistě na distribuci paliv. Když budou všude bev nebudou mít řidiči cisteren co žrát!
    KEB
    KEB --- ---
    RSZ: frajeři jak hovado :-D
    GOR
    GOR --- ---
    CUKI: Hele, bilance soustavy je na webu ERU volne k dispozici. Nemam ti to jeste poslat v tkanickach? V jaky skole ses prosimte ucil takovy ztraty? Ja abych dopredu vedel, kam nedat deti, kdyby nahodou chtely na techniku.

    Jestli uz teda chces zahrnovat vse, tak prosim u Yarise dopocti alespon:
    vlastní spotrebu ropy rafinerie
    spotrebu elektriny a tepla jineho puvodu nez z vlastni spotreby ropy rafinerie
    cerpaci praci produktovodu
    spotrebu kamionu pri distribuci
    odpar benzinu na CS PHM

    RSZ: Jednoho z nich znam (ing. PJ, Ph.D.) a musim konstatovat, ze je mu to podobny :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Data na wiki jsou jedna věc a v realitě? Na wiki jsem taky koukal, našel jsem jen USA data. Spotřeba u novějších je větší, než u těch recenzovaných 30 na míli Za recenzovaná má jen 27. A recenzovaná má v reálu spotřebu znatelně větší. Ale nemám tucha jak se liší od těch co jsou na našem trhu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: tohle jsou veřejně dostupná data, třeba i na wikipedii. Ale že mám dobrou náladu...

    246 km (153 mi) EPA, využitelná část baterky je 38kWh, čili 15,4kWh/100km dle přísného amerického standardu. Běžný řidič jezdí úsporněji, něco mezi EPA a WLTP, takže těch 15kWh je v klidu dosažitelných
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Mě by zajímalo jestli se někdy dočkám plně autonomního řízení na dálnicích. Třeba ten systém co navrhovala Tesla u kamionů mi nepřijde od věci ani u osobáků. Prostě jeden (levý) pruh pro autonomní dopravu která se bude pohybovat nějakou konstantní rychlostí. Tedy žádné předjíždění. To by podle mě na propustnost dávalo obrovský smysl.
    Pravej pruh to ale bejt nemůže protože se skrz něj vyjíždí. Tedy nevím jak to udělají třeba ve Francii kde se často vyjíždí i vlevo (okruhy měst).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a co to teda je? mercedes to testuje na uzavretom okruhu

    2021 Mercedes S-Class Self Driving Demo - New S Class DRIVE PILOT
    https://www.youtube.com/watch?v=cH2SPE0_LkU


    tesla to testuje v provozu, ktora automobilka asi nazbiera viac tvojich oblubenych nepredvidatelnych situacii?

    Tesla FSD Beta 10.6 - Zero Disengagement To Target - A First!
    https://www.youtube.com/watch?v=QN__Tj4-5s0
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: A na spotřebě se to projeví konkrétně jak?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: nejnovejší i3 má 42kWh baterku, ne 33
    CUKI
    CUKI --- ---
    RSZ: Jezdim cca kilo, to je úsporná jízda? Prostě se chytnu na dálnici někoho kdo jede podobně a nemusím o tom přemejšlet. Nejsem člověk co potřebuje předjíždět auto přede mnou protože jede zrovna o 2 km menší rychlostí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam