• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ICS: zrovna dneska jsem při obědě koukal na cestu s vodíkovým autem z Prahy do Brna - v Praze mu dali auto s půlkou nádrže naplněnou z neveřejné nabíječky v Neratovicích (která kvůli nízkému tlaku nedokáže naplnit víc), tak jel do Německa doplnit, další plánované tankování ve Vídni a tam ani jedna ze 2 stanic nefungovala, tak doplachtil domů do Brna na poslední % dojezdu a tam pak auto na podval do Prahy ;-)
    Na vodík do Vídně? Pokus o test života s vodíkovým pohonem | Electro Dad # 309
    https://youtu.be/scNuPayHGuo


    Jak už tu padlo, první 2 veřejné plnící stanice na vodík budou nejdřív příští rok (přestože měli být už vloni), takže těch než bude aspoň tolik, jako je rychlonabíjecích stanic... (nebo dokud si nebudeš moct vodík doplnit v klidu doma přes noc)
    Vodíkové čerpací stanice v Česku nabírají další zpoždění | ČeskéNoviny.cz
    https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vodikove-cerpaci-stanice-v-cesku-nabiraji-dalsi-zpozdeni/2122528
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    bjorn ma na test mergla, ten infotainment sice vravi snappy ale pride mi trochu sluggish a spotreba je taka primerana vzhladom na to ze je to tazke luxury vozidlo plne picovin co pridavaju hmotnost

    Mercedes EQS 580 4Matic range test
    https://www.youtube.com/watch?v=ADejv5yaJjY
    ICS
    ICS --- ---
    Jinak článek na Finmagu o vodíku (bez ostychu si tu přihřeju polívčičku). Jen mi není jasné, jestli neumíme počítat my, nebo ostatní dotazovaní a čtenáři...

    Je vodík palivem budoucnosti? Nastupující trend očima expertů | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/veda-a-technika/430830-je-vodik-palivem-budoucnosti-nastupujici-trend-ocima-expertu
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: imho je to publicity/investor stunt. Už se jim to z části vyplácí, ať zmiňkama v médiích, nebo spoluprací s Shellem. Reálně tak získávají náskok před všema ostatníma čínskýma automobilkama o míle.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Oh god, nemůže se to tu vrátit zpátky k tlačítkům?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    další článek o CUKIho vlhkém snu

    Swapping Electric Car Batteries May Not Be As Silly As It Seems - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2021/12/09/swapping-electric-car-batteries-may-not-be-as-silly-as-it-seems/

    fakt by mě zajímalo pozadí toho proč do toho Nio jde. Jestli si to fakt spočítali, nebo jim za to čínská vláda (nebo nějaká regionální) na to dala dotace...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jestli si dobře pamatuju tak české rafinerky ročně sežerou 3TWh elektřiny (a další energii přímo z ropy)

    další elektřinu žerou ty samotné benzínky (pumpy, odčerpávání par atd)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Tady je to poslední dobou boží. Díky :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CUKI: Jeste od toho musis odecist energii, potrebnou na vyrobu toho paliva, ktera se usetri (a ktera rozhodne neni mala)
    GOR
    GOR --- ---
    CUKI: Jak sedi? Z bilance vyplyvaji ztraty pri prenosu a distribuci necelych 5 %.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA: A ta se mi v tom výpočtu potřeby energie projeví prosím jak? Místo urážek by jsi měl nejdřív zjistit na co reaguješ.
    GOR: Tedy co vcelku sedí ne?
    GOR
    GOR --- ---
    CUKI: A co v bilanci soustavy ti teda ukazuje na ztraty v radu 20+ % mezi elnou a koncovou spotrebou?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ale tohle nevypadá špatně: https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-spotreba-skody-citigo-iv-v-realnem-provozu-zaostreno-na-spotrebu-5059
    Mít to normální kufr tak je to asi velikostně ok auto.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CUKI: Jezis, ty jsi kus vola.
    Pokud nebudu potrebovat benzinky, tak asi nebudu potrebovat cely retezec, ktery tu ropu tezi kvuli autum.
    CUKI
    CUKI --- ---
    GOR: Tam ten údaj značí něco jiného. My se musíme držet přiměřeně stejných čísel.

    Kolik té energie potřebujeme abychom nahradili pohonné hmoty na benzínkách. Proto nás nezajímá ropa co padla na provoz a podobně. Ten nám jde jen o tu energetickou soustavu.

    Kolik musíme té energie vyrobit. Proto nás zajímají spotřeby od elektrárny dál. Tedy distribuční i přenosová soustava včetně transformace.
    KEB
    KEB --- ---
    GOR: to by mě zajímalo kolik paliva se spotřebuje čistě na distribuci paliv. Když budou všude bev nebudou mít řidiči cisteren co žrát!
    KEB
    KEB --- ---
    RSZ: frajeři jak hovado :-D
    GOR
    GOR --- ---
    CUKI: Hele, bilance soustavy je na webu ERU volne k dispozici. Nemam ti to jeste poslat v tkanickach? V jaky skole ses prosimte ucil takovy ztraty? Ja abych dopredu vedel, kam nedat deti, kdyby nahodou chtely na techniku.

    Jestli uz teda chces zahrnovat vse, tak prosim u Yarise dopocti alespon:
    vlastní spotrebu ropy rafinerie
    spotrebu elektriny a tepla jineho puvodu nez z vlastni spotreby ropy rafinerie
    cerpaci praci produktovodu
    spotrebu kamionu pri distribuci
    odpar benzinu na CS PHM

    RSZ: Jednoho z nich znam (ing. PJ, Ph.D.) a musim konstatovat, ze je mu to podobny :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Data na wiki jsou jedna věc a v realitě? Na wiki jsem taky koukal, našel jsem jen USA data. Spotřeba u novějších je větší, než u těch recenzovaných 30 na míli Za recenzovaná má jen 27. A recenzovaná má v reálu spotřebu znatelně větší. Ale nemám tucha jak se liší od těch co jsou na našem trhu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: tohle jsou veřejně dostupná data, třeba i na wikipedii. Ale že mám dobrou náladu...

    246 km (153 mi) EPA, využitelná část baterky je 38kWh, čili 15,4kWh/100km dle přísného amerického standardu. Běžný řidič jezdí úsporněji, něco mezi EPA a WLTP, takže těch 15kWh je v klidu dosažitelných
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam