• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JIMIQ: V Čr asi jenom těch Pražskejch, díky metru.
    Protože třeba v Ostravě, abys dojel z jednoho kraje na druhej tramvají, tak to máš na 40minut, se dvěma přestupama, autem to je 15min.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A ted si vemte ze pro nemalou skupinu mestskych liberalu je jakekoliv auto zbytecny prezitek :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: A druhá věc je, že u elektrickejch aut to, jak už ti Herr_Flick vysvětloval, není o tom, že výkonný auto musí žrát víc. Třeba Porsche Taycan Turbo bude při cestě na dovolenou po dálnici pravděpdobně žrát míň než to Berlingo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Bože, já neřeším 600k auta, ty ani nevím jak se v tý debatě objevily.

    Snažím se ti vysvětlit, že i když ty řešíš, co by lidem stačilo a bylo ekologický (třeba ten Yaris), tak lidi chtějí jezdit tím, čím jezdit chtějí. To nemusí znamenat 600 koní, ale taky to znamená, že jsou zvyklí na nějakou přiměřenou velikost, výkon atd. – proto se prodá tolik Kodiaqů, proto BMW prodá tolik X5, proto Volvo prodá strašně moc XC90.

    A právě těmhle lidem je dneska potřeba prodávat elektromobily, protože ti si je můžou dovolit – a navíc u nich přechodem na elektromobilitu dosáhneš větší úspory energie, protože je lepší ze silnice odstranit benzínovou X5 která žere 15 litrů než Yarise kterej žere 6.

    Lidi, kteří si kupujou Yarisy nebo Berlinga, si dneska stejně žádnej elektromobil nekoupěj. Elektrickej Yaris i elektrický Berlingo budou stát dvakrát tolik co benzínový, a to za ně nikdo nedá.

    Kromě toho u toho Berlinga je právě přesně vidět ten rozdíl v tom, jak co uspoří. Zatímco naftový Berlingo umí jezdit za třeba 6 litrů (ani ne polovinu tý X5), protože má maličkej motůrek, kterej je hrozně efektivní, elektrický Berlingo bude jezdit s přibližně stejnou spotřebou elektřiny jako elektrická X5, protože u elektromotoru neplatíš vyšší spotřebou za potenciální výkon, jen za ten využívanej.

    Takže větším příspěvkem k ekologii je dneska třeba BMW iX nebo Tesla Model X než Peugeot e208, protože tu e208 si jednak nikdo nekoupí, protože (stejně jako to eBerlingo) stojí skoro dvakrát tolik co benzínová, a druhak tím neušetříš tolik jako když prodáš elektrický auto někomu, kdo měl rozežraný spalovací.

    Čas, kdy si budou elektriku kupovat lidi, co mají jako rodinný auto Berlingo, ještě zdaleka nepřišel.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Psal jsem typ auta ne konkrétní verzi. Pokud ti je milejší Caddyna, teepee nebo jak se to jmenuje či Doblo...
    Na rozdíl od tebe nic nikomu nenutím. Pro mě za mě si jezdi čím chceš. Jen píšu že 600k v autě potřebuje pouze nicotná minorita lidí, kterou zastupuješ svými názory.
    Já jsem mnohem skromnější (zase druhej konec spektra) ale uvědomuju si dobře že nezastupuju majoritu lidí. Tu posuzuji podle toho co u těch lidí vídám. Znám ale hodně lidí co mají nebo měli Berlingo, Caddynu, Téčko,... Ale neznám kolem sebe nikoho kdo jezdí v autě s 600k. A to tu máme několik fajmšmekrů... Ale ani jeden z nich by nesedl do ničeho plného nepotřebného balastu dnešní divné doby.


    JYRKA: Styď se! To u průměrného auta pohání jediné kolo :-D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Tak abych to vysvetlil- nejsem buhvijak narocny, vystacim si s Octavii 2017.
    Ta plni, az na neelektricky pohon, vsechny moje predstavy. Vim, ze z auta nevylezu k bolavejma zadama, unavenej a nebo mrtvej.
    K tomu mi slouzi LED svetla, adaptivni tempomat, vsechny dalsi asistenti, slusny motor se 150 konmi a automaticka prevodovka. Nic z toho do Berlinga nedas. A kdyz ano, tak jen v lowend variante- viz robotizovana prevodovka.
    Proc bych se mel kazdy den dve hodiny mucit?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Tvůj problém je, že jsi přesvědčenej, že by se ostatní lidi měli chovat podle tvých představ.

    Normální lidi chtějí jezdit autama, který chtějí, ne autama, který jim vymyslel nějakej vocas z internetu. Což může bejt třeba 500k (ano, u aut se pořád používají koně i u nás) sedan nebo 300k SUV jako rodinný auto.

    Berlingo je pro lidi, co jim je jedno, že jezdí v ošklivý, mizerně vyrobený, nevybavený, pomalý a jízdně mizerný dodávce. Zkus přijít za majitelem i toho blbýho Kodiaqu a říct mu, že si má koupit Berlingo, protože Kodiaq je zbytečnej. Pošle tě do prdele.

    Když mu nabídneš jako alternativu Enyaq, tak máš šanci, protože je to podobná kategorie auta.

    A to je Enyaq ještě relativně levná a malá věc. Zkus totéž s majitelem BMW X5...
    KEB
    KEB --- ---
    JYRKA: klid, to je náhradní auto, protože tvůj miláček je v servisu. Nemůžeš za to, že tam bylo už jen Berlingo... Lepší? :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA: Teď jsi to podtrhnul. Máme taky jednoho takového v rodině :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CUKI: Ty jo, predstava, ze by me v Berlingu videli sousedi…
    Dneska neusnu!
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Ale jo já to už pochopil, prostě žijeme každej v jinech dimenzích
    Prostě přečíst si recenzi o nějakym autě co má pro mě nepochopitelných 600k (kurva nechcete už přestat, už nežiju v GB, my tu máme kW :-D), je asi stejné jako když si přečtu o Muskovu plánovaném přesouvadle se kterým chce doletět na Mars.
    Jako dobrý, ale jaký to má pro mě praktický význam? Takový kokotiny jsme řešili ve školce. Některé lidi to prostě postupem času přejde no.

    Nikomu nenutim Yarise pro celou rodinu. Pokud někdo chce větší auto, tak je spousta jiných praktických tvarů pro rodinu. Pokud má někdo velkou rodinu, tak není marné něco jako Berlingo a spol a pokud si někdo neumí extra dávat pozor, tak Hiace, Tčko,..
    Ale přemejšlim, které z těchto aut: https://www.tesla.com/ je rodinné? A vážně mě nenapadá situace ve které bych využil těch 600k?

    Přísahám, že jsem policajtům ujížděl jen jednou a úspěch jsem slavil i s 48kW... Pokud bych měl auto s 600k asi bych se jim jen tak nevypařil...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jsem zklamaný, v tom rozhovoru nebylo nic, co bych už nevěděl odsud :-( jo a dal jsem ti na trubce Paleček.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: ale hovno
    právě i 600k těžká obří stodola, jako je EQS, zvládne např. díky vychytaný aerodymamice mít na dálnici spotřebu, jako. městský 150k vozítko typu Honda E

    to je pointa, co bobash zmiňoval, že u EV není problém jako u ICE je dělat i ve výkonných variantách, bez extra dopadu jak na cenu, tak i na spotřebu, chápej to jako právě jeden z bonusů konceoce BEV
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Problém je, že ty jsi naprosto mimo realitu toho, jaký auta a proč si lidi kupujou. Tobě stačí Yaris a vůbec nejsi schopen o autech uvažovat tak, jak o nich uvažujou lidi, kteří si je kupujou – a pro který je Kodiaq normální velikost auta. Velký auto je BMW X7 nebo tak něco. A rychlý auto je něco co má 400 koní a víc.

    Samozřejmě by bylo ekologičtější, kdyby si všichni místo velkejch aut koupili malý auta, ale to se prostě nestane. A proto jsou ekologicky větší přínos velký silný elektromobily, protože když si někdo místo Porsche Cayenne Turbo s obrovskou V8, která 99% času pracuje v naprosto neefektivním režimu na třeba 5% svýho maximálního výkonu, koupí něco odpovídajícího elektrickýho, co má spotřebu zhruba ne o moc větší než elektrická verze Golfu (zatímco benzínový Cayenne žere třeba 5x tolik co naftovej Golf), tak je to větší úspora emisí.

    Aby lidi začali považovat za normální jezdit v něčem velikosti Yarisu s rodinou nebo na delší cesty, musel bys zavýst komunismus a zakázat jim to.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH:
    BOBASH: Ano moje chyba mě by tohle prostě nikdy nenapadlo 600k nemá ani Tatra co utáhne asi 35t, nikdy by mě nenapadlo takový motor dávat do osobního auta.
    Tohle přesně podtrhuje to co jsem psal na počátku. Pro mě jsou elektromobily cesta k lepšímu životnímu prostředí, proto je směr, kterým tento trend jde naprosto mimo moje chápání a očekávání. I když se honosí silnými zelenými výroky. Prostě taková malá-velká lež do kapsy v zájmu prodeje a zisku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Možná je problém, že vnímáš Kodiaq jako velký výkonný auto, když je to ve skutečnosti průměrně velký a průměrně (ne)výkonný auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Ještě jednou a pomalu, kromě toho, co ti napsal Herr_Flick:

    Když testuju auto, tak s ním jezdím různýma způsobama. Zkouším, jak umí jezdit rychle, ale taky zkouším, jak umí jezdit úsporně.

    Když pojedu s obyčejným Kodiaqem TDI (kterej mimochodem výkonově neodpovídá Enyaqu, tomu odpovídá Kodiaq RS TDI, kterej žere víceméně furt 9-10 litrů) tak jako jsem jel s Enyaqem, když jsem jel do Varšavy a vyšla mi průměrná spotřeba 23 kWh/100 km, tak bude prostě žrát 7 l/100 km.

    Ano, můžu s tím Kodiaqem jet úsporně a tedy za 6 l/100 km. Ale to budeme muset srovnávat s tím, že pojedu stejně úsporně s Enyaqem, a ten potom pojede za 17 kWh/km.
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: Ne nezmiňuju, nauč se pořádně číst.

    Jo 600k tak to jsme výkonově ale ve třídě vozů pro lidi co potřebujou polechtat jejich ego. V tom běžní lidi nejezdí.
    Já to chápal v tom rozhovoru jako kategorie dejme tomu malá auta a pak něco toho výkonu Kodiaqu... :-)

    Tak pak jsem zpátky v obraze
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: tak ještě jednou, jak s malym
    tady zmiňuješ 5l/100 CUKI:

    merit věci, kterej si nepochopil
    600k elektroauto žere při běžný jízdě třeba o 10-20% víc, jak jeho varianta o 1/2 výkonu
    vem si obyč Taycan a Turbo S

    600k spalovák ale i při běžný jízdě chlastá daleko víc, jak jeho 300k varianta, jen málokterý ICE maj natolik vychytanej cyklus, aby se třeba 500k auto při využití 100k se spotřebou rovnalo třeba 150k autu, co využívá 100koni v naprosto optimálním cyklu
    protože má navíc třeba dvakrát tolik válců, objemu, kompresor, ostrou vačku a další věci, který potřebuješ k dosažení vysokejch výkonů u ICE

    Kdežto vyšší spotřeba u BEV bejvá hlavně dána znatelně vyšší váhou toho výkonnějšího modelu (často s větší baterií). případně i další poháněnou nápravou
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: kde píšu že by měl kodiaq jezdit 5 na 100?

    jinak třeba zde: https://www.usporne.info/9624-test-skoda-kodiaq-20-tdi-110-kw-dsg-skutecna-spotreba/
    A i kdyby jezdil těch 8, tak ten druhej bude žrát taky víc.

    Je vlastně úplně jedno kolik žere prostě mi u nafty nesedí, že by se měla s výkonem prudce zvyšovat spotřeba oproti elektromobilu u kterého to bude dělat max 10-20%. Což je ta věc která mě zaujala a ty sem házíš něco o tom že kodiaq nikdy nejezdí za 5. On nejezdí ani za 3, ale co si tím chtěl proboha říct?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam