• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: tak ještě jednou, jak s malym
    tady zmiňuješ 5l/100 CUKI:

    merit věci, kterej si nepochopil
    600k elektroauto žere při běžný jízdě třeba o 10-20% víc, jak jeho varianta o 1/2 výkonu
    vem si obyč Taycan a Turbo S

    600k spalovák ale i při běžný jízdě chlastá daleko víc, jak jeho 300k varianta, jen málokterý ICE maj natolik vychytanej cyklus, aby se třeba 500k auto při využití 100k se spotřebou rovnalo třeba 150k autu, co využívá 100koni v naprosto optimálním cyklu
    protože má navíc třeba dvakrát tolik válců, objemu, kompresor, ostrou vačku a další věci, který potřebuješ k dosažení vysokejch výkonů u ICE

    Kdežto vyšší spotřeba u BEV bejvá hlavně dána znatelně vyšší váhou toho výkonnějšího modelu (často s větší baterií). případně i další poháněnou nápravou
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: kde píšu že by měl kodiaq jezdit 5 na 100?

    jinak třeba zde: https://www.usporne.info/9624-test-skoda-kodiaq-20-tdi-110-kw-dsg-skutecna-spotreba/
    A i kdyby jezdil těch 8, tak ten druhej bude žrát taky víc.

    Je vlastně úplně jedno kolik žere prostě mi u nafty nesedí, že by se měla s výkonem prudce zvyšovat spotřeba oproti elektromobilu u kterého to bude dělat max 10-20%. Což je ta věc která mě zaujala a ty sem házíš něco o tom že kodiaq nikdy nejezdí za 5. On nejezdí ani za 3, ale co si tím chtěl proboha říct?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: tvl fakt už si poposedni
    dyť píše, že když jede s kodiaqem za 6 (což je v případě kodiaqu fakt ultimátní klobouk ekorally, na tuhle průměrnou spotřebu se dostanu leda s lehkou nohou v rámci předpisů s passatem), tak ve stejnym režimu jede za 17kWh

    kodiaq 2.0tdi nikde nikdy za 5 nejezdí, ani na okreskách, nevim, kdes na takovou píčovinu přišel
    průměrná fakt reálná spotřeba kodiaqu 2.0tdi je 8l/100km právě v rámci předpisů, kdy tomu nešlapeš pořád na krk
    na dálnici je pak s velkou rychlostí ten růst značnej, a týká se to i kodiaqu
    CUKI
    CUKI --- ---
    AXTHEB: Jo už to chápu :-)
    No ale těch 600k km to tady nadhazoval Bobash. Řešili jsme auta pro socky co maj auto 15let+
    Ne že to musí mít nalítáno 600k Km
    Není problém koupit takové auto s reálně najetou méně než 100kou za pár kaček.

    No a pak v tom tvém výčtu chybí ta reálná porce km, ne to co ukazuje tachometr :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CUKI: Teď nevím, jestli jsem se vyjádřil jasně, ale z 60 tisíc ICE ojetin jich má víc než 400 tisíc najeto jen hrstka, čili je zjevné, že řešit jak prodejný bude elektromobil po 600k je úplná blbost - přinejhorším stejně jako ICE auto, tedy vůbec.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Já tomu rozumím, viděl jsem co o autech obecně píšeš. Pokud chci vědět jak to auto jezdí, přečtu si recenzi někoho adekvátního. To není o tobě. Já taky umím jezdit s autem za 20l/100, ale proč bych to dělal? Já mám auto na klidnou přepravu z bodu A do bodu B za co nejrozumnější náklady provozu a údržby a co nejvyšší spolehlivosti. naposled jem pořádně šlápnul na plyn těsně před lockdownem ve Fesu, když mě honili policajti, ale to jsou výjimečné případy, ve výsledné statistice spotřeby se to neprojeví :-)
    Stejně tak si přečtu raději recenzi o 10-15let starém autě, než o novém nadstandardně vybaveném vozu který dostanou novináři, protože já sáhnu po té první skupině.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Čemu nerozumíš na větě, že v rámci testů jezdím nejen rychle, ale i na spotřebu, a že ani na spotřebu se prostě s Kodiaqem TDI rozumně pod 6 litrů jezdit nedá?

    MOŽNÁ slabý 2.0 TDI evo / 110 km s řidičem co si opravdu dává bacha na spotřebu a nevjede na dálnici bude mít spotřebu pod 6. Ale to pak nemůžeme srovnávat se spotřebou Enyaqu v dálničních 130, že...
    CUKI
    CUKI --- ---
    AXTHEB: Co do toho počítáš? Já koukám stav tachometru 150k+ a jsou tam 4 Tesly jinak nic...

    Elektromobily Stav tachometru od 150000 km bazar a prodej nových vozů | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?km-od=150000&stav=vse&palivo=elektro

    tedy výběr nic moc :-(
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: njn ale to tvý ježdění není pro běžné lidi směrodatné, takže bych to tak černě neviděl. Nic proti.
    Ale taky nechci obhajovat auto ve kterém jsem neseděl, ale píšou něm jako o úsporném i když je v tom tanku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: No, rozdíl je, že já s tím jel. A v rámci testování jezdím jak rychle, tak i na spotřebu, protože musím vyzkoušet oboje.

    Jet s jakýmkoliv Kodiaqem pod 6 litrů půjde možná s velmi lehkou nohou mimo dálnici, na dálnici je to úplnej nesmysl, ve městě ještě větší.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JIMIQ: Jojo, v ČR taky mají všichni stejné podmínky, jen Agrofert to umí využít naplno :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: píšu co čtu v životě jsem tím nejel a každej to bere jako super úspornej motor. Pokud neumí někdo řídit a nebo si hraje na závodníka a jede brzda plyn, tak je to pak jiná
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HERR_FLICK: dotace měly stejné podmínky pro všechny, ale jenom Tesla a GM byli schopní je využít naplno... ostatní automobilky zaspaly
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: ale no tak snad sa tu nebudeme ohanat dotacemi pre teslu po tom kolko dostal o napriklad len gm na roznych srotovnych a zlatych padakoch pre manazerov, ved to su smiesne cisla :)

    "As of 2012, the industry has recovered to some extent. GM had 2011 sales of more than 9 million vehicles, more than Toyota. According to a May 2011 report by the White House National Economic Council, however, the US government may have to write off about $14 billion of its $80 billion loan."
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Mimochodem, kdyz tak mluvite o stavu elektroauta s 600tkm, tak na sauto je 62k inzeratu na ojetiny:
    200k+ jich ma 10k
    300k+ jich ma 1524
    400k+ jich ma 179
    500k+ jich ma 31
    600k+ jich ma 9
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: tak ford se opravdu staví do pozice lídra
    protože v usa bude naprosto rozhodující, kdo přijde s pouzitelným BEV truckem
    a tak nějak mám pocit, že to bude spíš ford s f150 lighting, než Musk s jeho nesmyslnym cybertruckem
    btw. ten píčus nebyl línej vyžrat dotace, na kterejch postavil celej bussiness, ale když se má dostat i na jiný, tak je najednou proti veškerý pomoci
    Elon Musk says the US should ‘get rid of all’ government subsidies - The Verge
    https://www.theverge.com/2021/12/6/22821532/elon-musk-biden-infrastructure-government-subsidies
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Nejprodávanější auta v Evropě jsou v kategorii cca Octavie až Passatu, případně odpovídající SUV.

    Auto za čtvrt milionu je pidivozítko do města, a ještě levný (doba kdy Fabie začínala na 220 tisíc je dávno pryč). Až bude mít smysl dělat na elektriku auta v týhle kategorii, tak budou (viz ID.2) stát výrazně míň než ten milion).


    Reálně s Enyaqem TDI pod 6 litrů? Jako pokud jedeš ekorallye, tak možná jo, ale potom ten Enyaq bude žrát tak třeba 17 kWh.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: amici teslu vyhypovanu rozhodne nemaju, vsak ked mal ten geront biden nejaky proslov o elektromobiloch, tak tam slovutne dakoval fordu, ze sa stavia do pozicie lidra vo vyvoji elektromobilov :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: Jenže ta baterie odchází taky věkem. Málokterý auto má půl mega na hřbetu.
    Běžně jsou na trhu auta za pár desítek tisíc které na deset let nenajeli ani 200k. A s tím autem není problém dojet na jeden zátah cca 700km bez tankování.
    To 15ti leté auto bude mít tu baterii většinou kaput a i kdyby nemělo, tak než to střelit někomu dál bude pro něj zajímavější recyklace té baterie a auto do šrotu. Na tohle narážím.
    Jenže novou třeba i malou baterii do těch aut prostě nedáš. Nejde jen o pronájem té baterie. Ale o to že ty si nemůžeš tu baterie pak strčit někam jinam.
    CUKI
    CUKI --- ---
    PETER_PAN: Ano zaspali jsme, ale máme poměrně jasnou predikci co si v příštích desetiletích můžeme dovolit vybudovat. A k tomu prostě ta elektromobilita vůbec není připravená (nebo opačně). Kolik je potřeba energie na přechod k elektromobilitě jsem tu už zkoušel popsat.
    Ač elektromobilita bude pravděpodobně v budoucnu směr k lepšímu, nejsme na to připraveni.
    Daleko jednodušší je vyrobit nový EMB park, než energetickou soustavu pro jeho provoz. A to ani kdybychom zůstaly u toho uhlí (což se doufám nestane)
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Popravdě mě ten rozhovor přišel úplně o ničem. Což není hodnocení toho co jsi řekl, ale spíše hodnocení otázek. Mohlo se tam rozebrat mnoho zajímavějších věcí. Tedy rozhovor bych kladně taky nehodnotil...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam