• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: ale hovno
    právě i 600k těžká obří stodola, jako je EQS, zvládne např. díky vychytaný aerodymamice mít na dálnici spotřebu, jako. městský 150k vozítko typu Honda E

    to je pointa, co bobash zmiňoval, že u EV není problém jako u ICE je dělat i ve výkonných variantách, bez extra dopadu jak na cenu, tak i na spotřebu, chápej to jako právě jeden z bonusů konceoce BEV
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Problém je, že ty jsi naprosto mimo realitu toho, jaký auta a proč si lidi kupujou. Tobě stačí Yaris a vůbec nejsi schopen o autech uvažovat tak, jak o nich uvažujou lidi, kteří si je kupujou – a pro který je Kodiaq normální velikost auta. Velký auto je BMW X7 nebo tak něco. A rychlý auto je něco co má 400 koní a víc.

    Samozřejmě by bylo ekologičtější, kdyby si všichni místo velkejch aut koupili malý auta, ale to se prostě nestane. A proto jsou ekologicky větší přínos velký silný elektromobily, protože když si někdo místo Porsche Cayenne Turbo s obrovskou V8, která 99% času pracuje v naprosto neefektivním režimu na třeba 5% svýho maximálního výkonu, koupí něco odpovídajícího elektrickýho, co má spotřebu zhruba ne o moc větší než elektrická verze Golfu (zatímco benzínový Cayenne žere třeba 5x tolik co naftovej Golf), tak je to větší úspora emisí.

    Aby lidi začali považovat za normální jezdit v něčem velikosti Yarisu s rodinou nebo na delší cesty, musel bys zavýst komunismus a zakázat jim to.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH:
    BOBASH: Ano moje chyba mě by tohle prostě nikdy nenapadlo 600k nemá ani Tatra co utáhne asi 35t, nikdy by mě nenapadlo takový motor dávat do osobního auta.
    Tohle přesně podtrhuje to co jsem psal na počátku. Pro mě jsou elektromobily cesta k lepšímu životnímu prostředí, proto je směr, kterým tento trend jde naprosto mimo moje chápání a očekávání. I když se honosí silnými zelenými výroky. Prostě taková malá-velká lež do kapsy v zájmu prodeje a zisku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Možná je problém, že vnímáš Kodiaq jako velký výkonný auto, když je to ve skutečnosti průměrně velký a průměrně (ne)výkonný auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Ještě jednou a pomalu, kromě toho, co ti napsal Herr_Flick:

    Když testuju auto, tak s ním jezdím různýma způsobama. Zkouším, jak umí jezdit rychle, ale taky zkouším, jak umí jezdit úsporně.

    Když pojedu s obyčejným Kodiaqem TDI (kterej mimochodem výkonově neodpovídá Enyaqu, tomu odpovídá Kodiaq RS TDI, kterej žere víceméně furt 9-10 litrů) tak jako jsem jel s Enyaqem, když jsem jel do Varšavy a vyšla mi průměrná spotřeba 23 kWh/100 km, tak bude prostě žrát 7 l/100 km.

    Ano, můžu s tím Kodiaqem jet úsporně a tedy za 6 l/100 km. Ale to budeme muset srovnávat s tím, že pojedu stejně úsporně s Enyaqem, a ten potom pojede za 17 kWh/km.
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: Ne nezmiňuju, nauč se pořádně číst.

    Jo 600k tak to jsme výkonově ale ve třídě vozů pro lidi co potřebujou polechtat jejich ego. V tom běžní lidi nejezdí.
    Já to chápal v tom rozhovoru jako kategorie dejme tomu malá auta a pak něco toho výkonu Kodiaqu... :-)

    Tak pak jsem zpátky v obraze
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: tak ještě jednou, jak s malym
    tady zmiňuješ 5l/100 CUKI:

    merit věci, kterej si nepochopil
    600k elektroauto žere při běžný jízdě třeba o 10-20% víc, jak jeho varianta o 1/2 výkonu
    vem si obyč Taycan a Turbo S

    600k spalovák ale i při běžný jízdě chlastá daleko víc, jak jeho 300k varianta, jen málokterý ICE maj natolik vychytanej cyklus, aby se třeba 500k auto při využití 100k se spotřebou rovnalo třeba 150k autu, co využívá 100koni v naprosto optimálním cyklu
    protože má navíc třeba dvakrát tolik válců, objemu, kompresor, ostrou vačku a další věci, který potřebuješ k dosažení vysokejch výkonů u ICE

    Kdežto vyšší spotřeba u BEV bejvá hlavně dána znatelně vyšší váhou toho výkonnějšího modelu (často s větší baterií). případně i další poháněnou nápravou
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: kde píšu že by měl kodiaq jezdit 5 na 100?

    jinak třeba zde: https://www.usporne.info/9624-test-skoda-kodiaq-20-tdi-110-kw-dsg-skutecna-spotreba/
    A i kdyby jezdil těch 8, tak ten druhej bude žrát taky víc.

    Je vlastně úplně jedno kolik žere prostě mi u nafty nesedí, že by se měla s výkonem prudce zvyšovat spotřeba oproti elektromobilu u kterého to bude dělat max 10-20%. Což je ta věc která mě zaujala a ty sem házíš něco o tom že kodiaq nikdy nejezdí za 5. On nejezdí ani za 3, ale co si tím chtěl proboha říct?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: tvl fakt už si poposedni
    dyť píše, že když jede s kodiaqem za 6 (což je v případě kodiaqu fakt ultimátní klobouk ekorally, na tuhle průměrnou spotřebu se dostanu leda s lehkou nohou v rámci předpisů s passatem), tak ve stejnym režimu jede za 17kWh

    kodiaq 2.0tdi nikde nikdy za 5 nejezdí, ani na okreskách, nevim, kdes na takovou píčovinu přišel
    průměrná fakt reálná spotřeba kodiaqu 2.0tdi je 8l/100km právě v rámci předpisů, kdy tomu nešlapeš pořád na krk
    na dálnici je pak s velkou rychlostí ten růst značnej, a týká se to i kodiaqu
    CUKI
    CUKI --- ---
    AXTHEB: Jo už to chápu :-)
    No ale těch 600k km to tady nadhazoval Bobash. Řešili jsme auta pro socky co maj auto 15let+
    Ne že to musí mít nalítáno 600k Km
    Není problém koupit takové auto s reálně najetou méně než 100kou za pár kaček.

    No a pak v tom tvém výčtu chybí ta reálná porce km, ne to co ukazuje tachometr :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CUKI: Teď nevím, jestli jsem se vyjádřil jasně, ale z 60 tisíc ICE ojetin jich má víc než 400 tisíc najeto jen hrstka, čili je zjevné, že řešit jak prodejný bude elektromobil po 600k je úplná blbost - přinejhorším stejně jako ICE auto, tedy vůbec.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Já tomu rozumím, viděl jsem co o autech obecně píšeš. Pokud chci vědět jak to auto jezdí, přečtu si recenzi někoho adekvátního. To není o tobě. Já taky umím jezdit s autem za 20l/100, ale proč bych to dělal? Já mám auto na klidnou přepravu z bodu A do bodu B za co nejrozumnější náklady provozu a údržby a co nejvyšší spolehlivosti. naposled jem pořádně šlápnul na plyn těsně před lockdownem ve Fesu, když mě honili policajti, ale to jsou výjimečné případy, ve výsledné statistice spotřeby se to neprojeví :-)
    Stejně tak si přečtu raději recenzi o 10-15let starém autě, než o novém nadstandardně vybaveném vozu který dostanou novináři, protože já sáhnu po té první skupině.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Čemu nerozumíš na větě, že v rámci testů jezdím nejen rychle, ale i na spotřebu, a že ani na spotřebu se prostě s Kodiaqem TDI rozumně pod 6 litrů jezdit nedá?

    MOŽNÁ slabý 2.0 TDI evo / 110 km s řidičem co si opravdu dává bacha na spotřebu a nevjede na dálnici bude mít spotřebu pod 6. Ale to pak nemůžeme srovnávat se spotřebou Enyaqu v dálničních 130, že...
    CUKI
    CUKI --- ---
    AXTHEB: Co do toho počítáš? Já koukám stav tachometru 150k+ a jsou tam 4 Tesly jinak nic...

    Elektromobily Stav tachometru od 150000 km bazar a prodej nových vozů | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?km-od=150000&stav=vse&palivo=elektro

    tedy výběr nic moc :-(
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: njn ale to tvý ježdění není pro běžné lidi směrodatné, takže bych to tak černě neviděl. Nic proti.
    Ale taky nechci obhajovat auto ve kterém jsem neseděl, ale píšou něm jako o úsporném i když je v tom tanku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: No, rozdíl je, že já s tím jel. A v rámci testování jezdím jak rychle, tak i na spotřebu, protože musím vyzkoušet oboje.

    Jet s jakýmkoliv Kodiaqem pod 6 litrů půjde možná s velmi lehkou nohou mimo dálnici, na dálnici je to úplnej nesmysl, ve městě ještě větší.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JIMIQ: Jojo, v ČR taky mají všichni stejné podmínky, jen Agrofert to umí využít naplno :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: píšu co čtu v životě jsem tím nejel a každej to bere jako super úspornej motor. Pokud neumí někdo řídit a nebo si hraje na závodníka a jede brzda plyn, tak je to pak jiná
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HERR_FLICK: dotace měly stejné podmínky pro všechny, ale jenom Tesla a GM byli schopní je využít naplno... ostatní automobilky zaspaly
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: ale no tak snad sa tu nebudeme ohanat dotacemi pre teslu po tom kolko dostal o napriklad len gm na roznych srotovnych a zlatych padakoch pre manazerov, ved to su smiesne cisla :)

    "As of 2012, the industry has recovered to some extent. GM had 2011 sales of more than 9 million vehicles, more than Toyota. According to a May 2011 report by the White House National Economic Council, however, the US government may have to write off about $14 billion of its $80 billion loan."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam