CUKI: Bože, já neřeším 600k auta, ty ani nevím jak se v tý debatě objevily.
Snažím se ti vysvětlit, že i když ty řešíš, co by lidem stačilo a bylo ekologický (třeba ten Yaris), tak lidi chtějí jezdit tím, čím jezdit chtějí. To nemusí znamenat 600 koní, ale taky to znamená, že jsou zvyklí na nějakou přiměřenou velikost, výkon atd. – proto se prodá tolik Kodiaqů, proto BMW prodá tolik X5, proto Volvo prodá strašně moc XC90.
A právě těmhle lidem je dneska potřeba prodávat elektromobily, protože ti si je můžou dovolit – a navíc u nich přechodem na elektromobilitu dosáhneš větší úspory energie, protože je lepší ze silnice odstranit benzínovou X5 která žere 15 litrů než Yarise kterej žere 6.
Lidi, kteří si kupujou Yarisy nebo Berlinga, si dneska stejně žádnej elektromobil nekoupěj. Elektrickej Yaris i elektrický Berlingo budou stát dvakrát tolik co benzínový, a to za ně nikdo nedá.
Kromě toho u toho Berlinga je právě přesně vidět ten rozdíl v tom, jak co uspoří. Zatímco naftový Berlingo umí jezdit za třeba 6 litrů (ani ne polovinu tý X5), protože má maličkej motůrek, kterej je hrozně efektivní, elektrický Berlingo bude jezdit s přibližně stejnou spotřebou elektřiny jako elektrická X5, protože u elektromotoru neplatíš vyšší spotřebou za potenciální výkon, jen za ten využívanej.
Takže větším příspěvkem k ekologii je dneska třeba BMW iX nebo Tesla Model X než Peugeot e208, protože tu e208 si jednak nikdo nekoupí, protože (stejně jako to eBerlingo) stojí skoro dvakrát tolik co benzínová, a druhak tím neušetříš tolik jako když prodáš elektrický auto někomu, kdo měl rozežraný spalovací.
Čas, kdy si budou elektriku kupovat lidi, co mají jako rodinný auto Berlingo, ještě zdaleka nepřišel.