• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: hahaha, takze kdyz si chces dokazat jakej jsi normalni heterosexualni chlap, tak si koupis auto s teplousskym interierem, jo? Tak to budu teda radsi nepriznanej gay nebo jak tomu rikas, nez abych se pokazdy poblil kdyz si do toho sednu :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: +muskovi staci postnut na twitter nejaky related merch (pistalka, plamenomet...) a v mziku je to vypredane co su sice drobaky ale myslim ze tam moze byt vysoka marza na takych blbustkach
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    TM3 s LFP baterií - víceméně až v závěru tam zmíní, že na cestě zpět z nabíječky měl v městském provozu spotřebu 11,7 kWh/100km…
    New Battery! Tesla Model 3 Standard Plus with 60kwh LFP. Range, efficiency and charging review. Sr+
    https://youtu.be/ZnD_UZ5Jurs
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    TUHO: Přesně, také si myslím, že ta kapitalizace se odvíjí hlavně od rozsahu vertikální integrace a tím i nižší zranitelnosti vůči výpadkům na trhu s klíčovými komponenty…

    + blízkost s SpaceX znamená přístup k hi-tech řešením s vysokými nároky na spolehlivost a bezpečnost
    + relativně stabilní zisky plynoucí z Tesla ekosystému buď přímo (superchargery) nebo nepřímo (údržba solárních střech, Powerwallů a Autobidderu)
    TUHO
    TUHO --- ---
    TUHO: Jinak jsem mel na mysli vertikalni integraci, nikoliv horizontalni integraci srry .]]
    TUHO
    TUHO --- ---
    BOBASH: Moc do toho nevidim, ale mel jsem za to, ze giganticka trzni kapitalizace Tesly se neodviji ani tak od produkce aut, ale je vsazkou na to, ze to je ten, kdo je schopnej poskytovat kompletni horizontalni integraci pro dekarbonizujici svet (produkce elektriny, ukladani elektriny a v pripade jejich aut i spotreba elektriny). Vsechny major ekonomiky sveta smerujou (resp zavazali se) k dekarbonizaci do roku 2050, to znamena v podstate vymeneni velky casti cely civilizacni infrastruktury, ktera se tady budovala 200 let, behem jedny generace.
    A Tesla ma naskok v cely rade tehle front, kde bude zabehla konkurence bojovat s bolestnou vnitrni reorganizaci (od know how, zmenou supply chains, vyjednavani s odborama, samospravama, vladama etc).
    Jinak samozrejme pokud se tyhle amice nenaplni, tak to muze skoncit peknym splasknutim bubliny...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    korekce nepřijde dřív než FED pristine s QE a nezvedne úrokové sazby. USA akciové trhy a jejich ekonomika nejsou aktuálně nijak korelující. jen tak na okraj.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Podle všech ekonomickejch ukazatelů už ta korekce měla dávno přijít – ne před rokem, ale v některejch odvětvích třeba před pěti.

    Proto už delší dobu tvrdím, že bych Teslu neshortoval, protože to, že se jednou cena zkoriguje směrem k její fundamentální hodnotě, je sice jasný, ale taky může ještě vyrůst na 2 biliony.

    Problém je, že celej investiční trh je už tak od půlky minulý dekády totálně odtrženej od reality. A u akcií se to zintenzivnilo tím, jak do toho masivně vstoupili drobný investoři přes různý eTora a Robinhoody. Z nich nikdo nedělá analýzu hodnoty firmy, jedou prostě podle toho, co je v módě a co se hejbe nahoru.

    Neexistuje žádnej racionální důvod, proč by Tesla měla mít hodnotu 10x větší než Ford nebo 5x než Toyota.

    U Microsoftu je to něco jinýho, ten je reálně v nějakým odvětví dominantní, byť patrně taky overpriced. Ale Tesla ani není dominantní, je to pidiautomobilka, sice velmi rostoucí, ale pořád pidi.

    Ale to je na debatu o celým investičním světě, akciema počínaje přes krypto až po třeba starý auta nebo hodinky. Všechno vystřelilo úplně absurdně nahoru, protože je všechno živený virtuálníma penězma. Co se stane, až to praskne, jestli to praskne, nebo co se s tím stane, jestli to nepraskne, je otázka.

    Nicméně naivní je myslet si, že tahle anomálie může pokračovat donekonečna.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jsem rád, že jsem se jich nezbavil v ten moment.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ha, na 17. února tam mam i info: 22.10.2020 debata s vojtou Dobešem, že tesla je overpriced a mam se zbavit akcií… aktuální hodnota, kdy to píšu, je cca 420 usd . Tak jsem založil toto a uvidíme.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: tohle už od tebe slyšim druhej rok, teď prvního mi dokonce v kalendáři vyskočila notifikace na "vojta dobeš tesla stonks hodnota?", ale protože jsem si tam k tomu nedal detaily, tak nevim kdy jsem si jí tam přidal a detaily konverzace, ale tipuju, že před rokem a půl kdy jsi zvěstoval velký pád brzy a řešili jsme to na fb, protože už tam k tobě mam těch kalendářních notifikací víc :)

    Začíná se z tebe stávat takovej ten věrozvěst doomsdaye... ale však on dřív nebo později přijde. Což je jasný. Krize dřív nebo později přijde. To samé korekce.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Akcie jsou už od minulý krize nafukující se bublina, protože (spolu s jinými investičními aktivy) polykají virtuální peníze vygenerovaný kvantitativním uvolňováním. Otázka je, kdy to praskne, případně co se s tím stane jinýho – teď už to dost natahuje ekonomický poučky někam, kde to neznáme.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ale rozhodně pokud se Tesle podaří udržet svůj technologický náskok i v dalším prodeji v těch objemech, které k tomu budou potřebovat, bude to ekonomický zázrak.
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Tam musíš srovnávat srovnatelné. Technologie automobilového průmyslu jsou řádově mnohem dražší než většina věcí v IT světě. To know how není tak velké procento "majetku"
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    TOMBRIDER: tady ofiko matroš
    WATCH: Mercedes reveal the VISION EQXX at CES 2022 - Livestream
    https://www.youtube.com/watch?v=0HUzQZ-8ABg&ab_channel=CNETHighlights
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: co tesly, ale třeba nvidia! Svět je vzhůru nohama. Toyota s obratem větším než má microsoft má desetinovou hodnotu microsoftu. Investoři jsou magoři. Lol... i facebook má 3x menší obrat než Toyota je 5x hodnotnější firma. Nvidia má market cap 3x větší než toyota a to má obrat jenom 10 miliard usd oproti 270 miliardám usd toyota. Ale chápu... u jinejch firem to neni tak zajímavé téma.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Normální heterosexuální chlapi obvykle nemají problém s tím, že by nějaká barva vypadala moc "teple". To spíš nepřiznaný gayové se za každou cenu vyhýbají čemukoliv, co by je v jejich očích mohlo "prozradit"...

    Já vidím prostě fialovej interiér. Je to zajímavý a do konceptu, kterej má bejt výraznej a zaujmout, se to hodí. Do sériovky bych si to asi nekoupil, ale na druhou stranu, proč ne?
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BLOWUP: barvy tehle sviticich linek v autech si muzes menu auta menit dle libosti
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TUHO: Nikdo nečekal, že poptávka klesne. Dá se ale čekat, že se zpomalí a časem zastaví růst, s tím jak dojdou Tesla fanboys.

    Tržní kapitalizace Tesly je nesmysl tak jako tak.

    To, o co teď poskočila, je VÍC NEŽ HODNOTA FORDU.

    To by dávalo smysl jedině kdyby byla Tesla největší automobilka na světě s obrovským náskokem (její tržní kapitalizace je větší než 10 největších, nepatří mezi 20 největších).

    Ještě jinak řečeno, Tesla je pořád nejmenší samostatnou automobilkou na světě, pokud nepočítáme malosériovky jako Ferrari nebo Morgan nebo tak něco. I Subaru nebo Mazda jsou větší, i kdejaká divize velkýho koncernu (Škoda) je větší, i produkce kdejakýho modelu (Toyota Corolla) je větší.
    TUHO
    TUHO --- ---
    Kazdopadne auto je to jinak krasny .]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam