• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: Hlavne ta uhelna elektrarna malokdy bezi studena a s ohledem na kontinualni mereni z ni nikdo nevymontuje ani odsireni ani deNOx ;-)

    CUKI: Hele, previnout elektromotor neni buhvijaka veda, notabene kdyz ma jen statorovy vinuti. Zeptej se v nejblizsim DP, DKV, ŽOS nebo DPOV.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CUKI: Zivotnost baterii je dobre overena. Jsou tu elektroauta z roku 2007, jsou tu Tesly z roku 2011. Jsou tu homologace kde se cykly resi a testuji. 300k km daj vsechny soucasny znackovy baterrypacky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Když se spálí vinutí, tak se vymění motor. Buďto za originální drahej, nebo za aftermarket, pokud tou dobou už bude, nebo za díl z vrakáče.

    Ano, originální díly na Teslu jsou drahý.

    Ale to je tím, že Tesly jsou drahý auta. Spousta lidí ale s rozumnýma nákladama provozuje auta, který původně stály miliony a originální díly tolik stojej furt. Ostatně kdybych svýho Jaguara servisoval v originálním servisu, tak, kromě toho, že by tam na něm nedokázali udělat nic, protože už to neuměj, by první větší servis stál víc než to auto.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: jenže ty pořád operuješ nějakou domnělou životností většiny článků a autě kde prakticky není nic co by se po...

    Stačí spálit vinutí a nemusí se oprava v budoucnu vůbec vyplatit a nebo cokoli jiného. O tom jak často se v Tesle mění baterie jsem už něco přečetl, co na tom že je to v rámci záruky. Pokud operuješ výměnou vozového parku za jiný tohle tě prostě musí zajímat. Když počítáš že to nedáš ani za 15let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Kup si Teslu s LFP bateriema, až je tu budou prodávat. Ty jsou sice obecně trochu víc nahovno (horší dojezd a tak), ale nevadí jim ani drsnější zacházení při nabíjení a vydrží dlouho, snad by měly vydržet o hodně víc než normální Li-ion. A budou o dost levnější.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: I to by stačilo.
    Kdyby mi dal někdo záruku na to píšeš že všechno je tak super a nic se nesere tak si to auto koupim taky :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: No už dnešní baterky vydrží 300 000 km s rozumnou ztrátou kapacity (10%), zanedlouho budou nejspíš baterky co vydrží milion. Takže zvlášť vzhledem k tomu, že starší auta mají obvykle lidi, co jezdí míň, spousta dnešních elektromobilů bude nejspíš za 20 let ještě jezdit.

    A standard nikdy nebude, maximálně napříč jedním koncernem, nebo spolupracujícíma.

    Nebude ze stejnýho důvodu, proč dneska neexistuje jen jeden čtyřválec 2.0 turbo, přestože je to asi nejčastější motorizace aut po celým světě a všech těch asi 10 takovejch motorů na trhu je ve výsledku úplně stejnejch.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: s náhradními díly? Jsem zvědav jak bude fungovat aftermarket baterií do Tesly a pod. Prostě to auto odepíšeš, protože se to už nevyplatí. Až bude nějký standard, tak tu baterii dáš prostě jinam.

    Tak 15 let je za mě dobrý. Navíc pokud vyměníš polovičku aut odstraníš třeba 90% emisí...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Stejně nevyměníš vozovej park za míň jak třeba 15 let, i kdybys najednou přešel čistě na výrobu EV. A to najednou nepřejdeš, protože modelový cykly, vývoj a logistický řetězce.

    A s čím by jako dnešní auta měly být nekompatibilní?
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: s tím souhlas v těch městech a dolících to dává velký smysl.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: To se ale nestane, protože pak bude rozdíl v tom co ta energie bude stát. Až litr benzínu bude 100kč, zatímco nevyužitá solární energie bude klidně grátis, změna bude rychlejší než si myslíš...
    Co se ekologie týče smysl dává víc to co popisuju já. Navíc auta co se vyrábí teď budou pravděpodobně stejně nepoužitelná díky nekompatibilitě.

    Ale je jasné že jako novinář píšící o těchto autech budeš tvrdit opak
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: no hele poviem ti to takto, denne prejdem do prace asi 9km pesi popri pomerne rusnych uliciach v brne a teraz v zime, ked mrzne, tak je to uplna lahudka cichat tie nedokonale spalene exhalaty so studenych dieselovych a benzinovych motorov, staci aby jeden taky presiel a ten smrad sa za nim tiahne aspon 200 metrov

    naproti tomu okolo uhelnej elektrarne nechodim skoro nikdy, ako taku analogiu mam jedine par domov vo vesnici, ktore maju este stale kotle na tuhe paliva, staci jeden, aby zasmradil celu ulicu, ale stale verim, ze ta uhelna elektraren ma trochu lepsie filtry, pripadne nie je postavena v strede obce
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Ne, neměli bychom nejdřív řešit, čím to nabijeme.

    Když začneme nejrychlejc jak to jde přecházet na elektrický auta, tak na třeba 90% aut na silnicích se dostaneme někdy za 25 let nejdřív. Mezitím můžeme vyřešit tu elektřinu. Ale když budeme čekat, tak pak budeme mít čistou elektřinu a POTOM budeme 25 let měnit auta.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CUKI: co jak? budou se prece nabijet palenim benzinu v agregatech? :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    SEJDA: Jen mi to nejde dohromady s tou druhou větou.

    Netvrdím že fosil je super, ale nemělo by se nejdříve začít řešit to nejdůležitější? Z čeho budeme ty auta nabíjet? Je smutné když ta samá země která jede dotace na elektromobily jak na běžícím páse, druhou rukou odstaví své jaderné elektrárny které nahradí plynem, který je pro klimatickou změnu horší než jejich mix...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CUKI: jop, to aby jsi rozumnel jak obycejni lidi chapou "bezemisni".
    CUKI
    CUKI --- ---
    SEJDA: ??? To je na mě?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CUKI: stojis na prechodu, okolo jede auto .. musel bys byt hluchy a k tomu i bez cichu, abys nepoznal bezemisni auto.
    Ale jinak chapu tve rozhorceni, ano fosily jsou jeste horsi nez se pise i v tech WLTP tabulkach. Je to az k placi, cemu vsemu jsou lidi schopni uverit.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Vždyť ano. A kde se ta energie asi vezme? Náš mix má k tomu bezemisnímu na míle daleko. A s budoucí plánovanou podporou plynu to bude ještě mnohem horší.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: pise sa o bezemisnej elektromobilite, nie o bezemisnej produkcii elektromobilov, jedno je provoz druhe je vyroba, vyroba ICE tiez nie je bezemisni
    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB: Vždy když slyším slovo bezemisní, tak se mi ježí všechny chlupy. Bezemisní to nebude ani když pojednou na čistě solární energii a k tomu má Evropa hóódně daleko.
    KEB
    KEB --- ---
    Repost od sousedů

    Spalovacím motorům odzvoněno. Koncern vyrábějící užitkové vozy Opel, Peugeot a Citroën bude nabízet jen čistě elektrický pohon - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/spalovacim-motorum-odzvoneno-koncern-vyrabejici-uzitkove-vozy-opel-peugeot-a-citroen-bude-nabizet-jen-ciste-elektricky-pohon/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Odemčeno:
    Do měsíce stát spustí největší dotace na elektroauta. Vedle firem o ně mohou žádat i živnostníci | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67019970-1228mp-b14ffb6327ce79e
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam