• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Čína BEV + PHEV + FCEV

    dle předchozích let je poměr BEV:PHEV 2 až 3:1

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jako na modelu S by mela Tesla rozhodne zamakat YT je plnej videí o tom jak to auto nejde ani otevřít :)))
    2022 Tesla Plaid Update: Main Drive Unit needs to be replaced..
    https://www.youtube.com/watch?v=g1MPORfj8gw
    CUKI
    CUKI --- ---
    TOMBRIDER: Nevím kdo to je, ale ty repase pravě vycházej strašně draho. Většinou je repase u výrobku kde nemáš moc jistotu jak dlouho s tebou bude finančně nesmyslná. To se vyplatí někde kde ten akumulátor je minoritní cena spotřebiče, ne naopak.

    GOR: Motor od auta jsem nikdy převíjet nenechal, několikrát trafo, proto že to bylo nutný. Cena je dost děsivá. Některé věci protože na to potřebuješ speciální kopyto se rozumně udělat nedají, což čekám právě u těchto motorů. Ale nemusí to být taková trága jako ta baterie. Tam vidím největší slabinu. Obojí je dost zbytečné (stačil by nějaký standard) a nesmyslné pro udržitelnost. Ale na tu reálně nikdo nehraje důležitý je zisk.
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: Hlavne ta uhelna elektrarna malokdy bezi studena a s ohledem na kontinualni mereni z ni nikdo nevymontuje ani odsireni ani deNOx ;-)

    CUKI: Hele, previnout elektromotor neni buhvijaka veda, notabene kdyz ma jen statorovy vinuti. Zeptej se v nejblizsim DP, DKV, ŽOS nebo DPOV.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Už teď je bambilion firem co se živí jen repasem akumulátorů do elektrokol, nářadí atd.
    Většinou nabídnou i větší kapacitu do stejného obalu.
    S tím jak překotně se vyvíjí tímhle směrem automobilismus. Vůbec nemám obavu že tímhle směrem by nikdo nepodnikal. Obvzláště když vidím Riche Benoit, jak se už teď zcela bezostyšně hrabe v Tesla battery packs, jako by se nechumelilo...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Ne, nedáš několikset tisíc za novou, koupíš použitou z jinýho auta.

    Stejně jako když ti odejde řídící jednotka ve 20 let starým BMW nebo Mercedesu (což jsou poměrně běžný auta i mezi "chudým lidem"), tak nepůjdeš do BMW nebo Mercedesu, kde stojí 80 tisíc, ale koupíš jí za dva litry na vrakáči.
    CUKI
    CUKI --- ---
    PETER_PAN: To je nějaká domnělá životnost baterie co se jí nestane nic jiného. Navíc to není žádný náhodný vzorek. Jenže si představ i ty dnešní auta za 15let (a pořád to není vzorek napříč trhem) jak budou vypadat za těch 15let. Nejde o to že by se ve velkém s nějakou zbytkovou kapacitou nedožili, to vůbec tvrdit nechci, ale pořád bude velká část těch které prostě odejdou. No a u klasického spalovacího auta, můžeš relativně levně vyměnit jakýkoliv díl. Ale ta baterie bude stát furt majlant a bude (je) atypická.
    Prostě představ si běžné auto někde v obci na dojíždění pár km do práce a max jednou ročně na dovolenou. Několikrát ročně max 200km za rodiči. To auto které má cenu třeba 50k. Žádnej vrak na popojíždění to stačí ale má v prdeli baterii. Dáš klidně i několikset tisíc za novou? Protože se prostě už nevyplatí je dělat? To asi smysl nedává, že?

    Jako žiju na celkem lukrativním místě. Tedy žádný konec světa, ale když si obejdu okolí. Tohle je furt majoritní použití aut. Tyhle auta bez nějakého standardu budou na trhu za 15let chybět.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CUKI: Zivotnost baterii je dobre overena. Jsou tu elektroauta z roku 2007, jsou tu Tesly z roku 2011. Jsou tu homologace kde se cykly resi a testuji. 300k km daj vsechny soucasny znackovy baterrypacky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Když se spálí vinutí, tak se vymění motor. Buďto za originální drahej, nebo za aftermarket, pokud tou dobou už bude, nebo za díl z vrakáče.

    Ano, originální díly na Teslu jsou drahý.

    Ale to je tím, že Tesly jsou drahý auta. Spousta lidí ale s rozumnýma nákladama provozuje auta, který původně stály miliony a originální díly tolik stojej furt. Ostatně kdybych svýho Jaguara servisoval v originálním servisu, tak, kromě toho, že by tam na něm nedokázali udělat nic, protože už to neuměj, by první větší servis stál víc než to auto.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: jenže ty pořád operuješ nějakou domnělou životností většiny článků a autě kde prakticky není nic co by se po...

    Stačí spálit vinutí a nemusí se oprava v budoucnu vůbec vyplatit a nebo cokoli jiného. O tom jak často se v Tesle mění baterie jsem už něco přečetl, co na tom že je to v rámci záruky. Pokud operuješ výměnou vozového parku za jiný tohle tě prostě musí zajímat. Když počítáš že to nedáš ani za 15let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Kup si Teslu s LFP bateriema, až je tu budou prodávat. Ty jsou sice obecně trochu víc nahovno (horší dojezd a tak), ale nevadí jim ani drsnější zacházení při nabíjení a vydrží dlouho, snad by měly vydržet o hodně víc než normální Li-ion. A budou o dost levnější.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: I to by stačilo.
    Kdyby mi dal někdo záruku na to píšeš že všechno je tak super a nic se nesere tak si to auto koupim taky :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: No už dnešní baterky vydrží 300 000 km s rozumnou ztrátou kapacity (10%), zanedlouho budou nejspíš baterky co vydrží milion. Takže zvlášť vzhledem k tomu, že starší auta mají obvykle lidi, co jezdí míň, spousta dnešních elektromobilů bude nejspíš za 20 let ještě jezdit.

    A standard nikdy nebude, maximálně napříč jedním koncernem, nebo spolupracujícíma.

    Nebude ze stejnýho důvodu, proč dneska neexistuje jen jeden čtyřválec 2.0 turbo, přestože je to asi nejčastější motorizace aut po celým světě a všech těch asi 10 takovejch motorů na trhu je ve výsledku úplně stejnejch.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: s náhradními díly? Jsem zvědav jak bude fungovat aftermarket baterií do Tesly a pod. Prostě to auto odepíšeš, protože se to už nevyplatí. Až bude nějký standard, tak tu baterii dáš prostě jinam.

    Tak 15 let je za mě dobrý. Navíc pokud vyměníš polovičku aut odstraníš třeba 90% emisí...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Stejně nevyměníš vozovej park za míň jak třeba 15 let, i kdybys najednou přešel čistě na výrobu EV. A to najednou nepřejdeš, protože modelový cykly, vývoj a logistický řetězce.

    A s čím by jako dnešní auta měly být nekompatibilní?
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: s tím souhlas v těch městech a dolících to dává velký smysl.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: To se ale nestane, protože pak bude rozdíl v tom co ta energie bude stát. Až litr benzínu bude 100kč, zatímco nevyužitá solární energie bude klidně grátis, změna bude rychlejší než si myslíš...
    Co se ekologie týče smysl dává víc to co popisuju já. Navíc auta co se vyrábí teď budou pravděpodobně stejně nepoužitelná díky nekompatibilitě.

    Ale je jasné že jako novinář píšící o těchto autech budeš tvrdit opak
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: no hele poviem ti to takto, denne prejdem do prace asi 9km pesi popri pomerne rusnych uliciach v brne a teraz v zime, ked mrzne, tak je to uplna lahudka cichat tie nedokonale spalene exhalaty so studenych dieselovych a benzinovych motorov, staci aby jeden taky presiel a ten smrad sa za nim tiahne aspon 200 metrov

    naproti tomu okolo uhelnej elektrarne nechodim skoro nikdy, ako taku analogiu mam jedine par domov vo vesnici, ktore maju este stale kotle na tuhe paliva, staci jeden, aby zasmradil celu ulicu, ale stale verim, ze ta uhelna elektraren ma trochu lepsie filtry, pripadne nie je postavena v strede obce
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Ne, neměli bychom nejdřív řešit, čím to nabijeme.

    Když začneme nejrychlejc jak to jde přecházet na elektrický auta, tak na třeba 90% aut na silnicích se dostaneme někdy za 25 let nejdřív. Mezitím můžeme vyřešit tu elektřinu. Ale když budeme čekat, tak pak budeme mít čistou elektřinu a POTOM budeme 25 let měnit auta.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam