• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ke svojí, tu jejich nemůžou ovlivnit. Hádám, že to bude tím, že je to levný auto a velká část majitelů jsou voziči pizzy :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: ti eupaci a ecitigoaci sa chovaju spatne ku svojej baterke alebo ku vasej?
    ABS
    ABS --- ---
    ELIJEN: jako fanda elektromobilu musim rici, ze je to trochu zavadejici.
    i. jsou to cenikove ceny a nikdo za nemecke auta cenikove ceny neplati. standardni slevy pro firmy mohou snadno presahnout i 20%, v roce 2012 pak urcite i vice. I u masovky dostane clovek stadardne slevu 10% z ceniku i v dnesni dobe, v roce 2012 to byvalo mnohem vice. Toto neplati asi jenom u Porsche, resp. tam netusim, nikdy jsem nepoptaval.
    ii. Dalsim faktorem je stupidita kupujicich MB BMW a dalsich top modelu, kdy vedome plati 30% hodnoty za znamkmu luxusu. Tesla je super auto, ale luxusni neni, alespon ne v porovnani s top modely nemcu. Luxus neni o parametrech, ale o tom, ze ostatni vidi, ze na to mam < na toto hodne lidi zapomina
    iii. chtel bych videt tu statistiku, sleduji torhuc ten trh a spalovaky vetisnou najezdi cca 25-30k km rocne, elektro vetsinou o neco mene << ale zde bych chtel videt tu statistiku v detailu, resp. data
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Nezapomen, ze cenu Tesly z te doby zveda dobijeni zdarma. To konkurence nema
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Jeste k tomu moralnimu zastaravani...

    ICS
    ICS --- ---
    Mám pár zajímavých insightů k chování uživatelů EVs, když by to někoho zajímalo (jsou to jen uživatele, kteří se pohybovali v Praze a jsou trošku tech-friendly z principu fungování Nimbee):

    -Roční nájezd většiny lidí uvádí okolo 15000 km
    -Zhruba polovina lidí má EV služební
    -Přesto v práci cca 3/4 lidí nemá možnost nabíjet
    -Doma nabíjí cca 1/2 lidí
    -2/3 lidí ale parkuje v garáži, jak doma, tak v práci
    -Když veřejně, tak spíš DC, než AC
    -Průměrný náboj, který jsme lidem dodali byl na cca 150 km dojezdu
    -jen minimum uživatelů mělo problém dát k autu remote přístup pro nabíjení
    -Nejhůř se k autu/baterce chovají řidiči e-Upů a CitiGo-e

    Je to směs anekdotických dat a statistických, takže k tomu tak přistupujte, jen mě napadlo, že se podělím :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jestli to má 50 km tam a 50 zpět (nebo i kdyby 100) a může mezitím dobíjet, tak mu nebude vadit ani těch 180 km/h, pokud si koupí něco, co nemá omezovač. Sice mu strašně klesne dojezd, ale co na tom, že v tomhle tempu bude mít dojezd o 40% menší než normálně, když to furt bude násobek toho co běžně jezdí?
    IV0
    IV0 --- ---
    JYRKA: Technicky možná ne, ale dle pravidel firmy dává smysl EV...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    IV0: Ja si myslim, ze kupovat si full EV pro Tebe neni dobre.
    Zamyslel ses nad plug-in hybridem?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Jinak si myslím, že s ohledem na tenhle komfort by ti fakt nejlíp seděl Mercedes EQE, ale uvidíme, kolik bude stát.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Myslim, ze pro narocnejsi lidi, co se tyce komfortu za jizdy, je BMW jasna volba. Tesla Model 3 se mozna jednoduseji ridi, ale interier je nic moc.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BMW i4 v Tesla Model 3 REVIEW with 0-60mph test!
    https://www.youtube.com/watch?v=KIDFg_0gdmI
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ICS: Brzdy jsouvíc slyšet i proto, že se tolik nepoužívaj, takže nejsou tak hladký jako u ice.
    Jaguar musel udělat novej sw, kterej čas od času místo rekuperace rovnou spustí brzdy, protože se jim stávalo, že lidi brzdy vůbec nepoužívali a přijeli na garančku s prorezlejma kotoučema.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Jo, spousta automobilek musela kvůli EV vyvíjet třeba nový mechanismy stěračů a pdoobně, protože to jinak bylo strašně slyšet.
    ICS
    ICS --- ---
    IV0: Moje zkušenost ohledně zvuku je, že je potřeba se připravit na to, že slyšíš věci, který v ICE prostě nevnímáš. Mě třeba jak u EQA, tak Etronu nejvíc zaskočilo jak je strašně slyšet vrzání brzd při zastavení a rozjezdu jenom proto, že neni nic, co by je přehlučilo. To samý asi bude platit i u ostatních zvuků, co auto vyluzuje
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Elektrickej motor není slyšet skoro nikdy kromě ostrý akcelerace.

    Ten zbytek umí dělat docela dost kravál, třeba ve 180 km/h není motor většinou slyšet ani u ICE. Ale 180 km/h není pro EV úplně typickej režim, některý to ani neuměj :)
    IV0
    IV0 --- ---
    BOBASH: Díky moc. Nájezd bude spíš 40-50, protože každý den = každý pracovní den do práce a zpět + soukromé kilometry.
    K tomu tichu: Mám zatím zkušenost jenom s ICE, ale jestli chápu Tvojí poznámku správně, tak elektrický motor = ticho. To jsem ochotný akceptovat, i když si zkusím ověřit, jestli to platí i ve 180 km/h. Ale co ostatní věci: Hluk od kol a aerodynamický? Tohle bývá u ICE ve vyšších rychlostech ten hlavní problém.
    Zkusím se s pár elektroauty svézt, abych zjistil. Díky ještě jednou za nasměrování, BMW mám rád, zajdu tam někdy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A změnilo se na nich něco? FSD se akorát pozvolna blíží tomu aby začalo být konečně fakt nebezpečný, s plněním jakýchkoliv předpisů má Tesla furt problém (viz Giga Berlin, kde ale narazili na to, že nejsou v Nevadě a nemůžou si dělat co chtěj, a nejsou ani v Číně, aby to mohli uplatit), se servisem si dokážu představit že furt podobný...

    Jen bych po 9 letech úplně netvrdil, že Tesla je "disposable", nicméně uvidíme, jak budou fungovat 10+ let starý Tesly venku ze záruky, to může s cenama ojetých kusů (a tím i poptávkou po nových) udělat nepěkný věci.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: zajimavy circlejerk, skoda ze operuju so starymi datami a udalostami
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam