• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: V tom případě to byla tahle generace Corsy:


    Která mohla mít tyhle varianty klimy:



    Tohle je věc, který se říká manuální klimatizace, knoflíkem vlevo nastavuješ, jestli to hřeje nebo topí, knoflíkem uprostřed jak moc to fouká a knoflíkem vlevo kam to fouká.



    Tohle je věc, který se říká automatická klimatizace. Kroutítko vlevo nastavuje jak moc to fouká (pokud není zapnutej režim Auto, pak to fouká jak to vyhodnotí), kroutítko uprostřed nastavuje teplotu, kroutítko vpravo nastavuje, kam to fouká (v režimu Auto to nastavuje samo).

    V obou případech ovládá jedno kroutítko teplotu u klimatizace a topení dohromady, neexistuje nic jako nezávislý ovládání klimatizace a topení a tak pokud nastavíš teplotu, tak jí to udržuje pomocí kombinace topení a klimatizace. Jsou i auta, který mají automatický udržování teploty topením a ventilací (není tam AC jednotka), typicky některý starý Mercedesy, ty umí na danou teplotu topit, ale ne na ní chladit (umí na ní jen větrat).

    Tak, jak to popisuješ ty tady: CUKI: to nefunguje nikdy.

    Teda ještě jedna možnost – ono pokut bylo venku vedro, tak to pod 25°C samozřejmě nebude přímo dotápět, protože tomu stačí pustit dovnitř vzduch zvenku, kterej je sám teplej dost.

    Pokud by ale venku bylo míň než 25°C, tak si to přitopí.

    Funguje to takhle u úplně každýho existujícího auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Co to bylo za Corsu?

    Každopádně když mají auta automatickou klimu, tak nemají žádný další ovládání topení, prostě nastavíš teplotu a tu to udržuje. Nemáš nastavení teploty pro klimu a sólo ovládání topení k tomu. A jestli jo, tak to vymýšlel perverzní úchyl.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Hele nemám zkušenosti s nových aut, natož těch elektrických.
    Ale prostě jsem nastavil 25°C a teprve pokut to překročilo, tak sepla klima. Ne že by mi nebylo příjemnější míň, ale pokud lezeš často ven, 2x zdravý ani příjemný to není. Jsem si ale 100%ně jist že pokud teplota byla pod 25°C tak to nedotápělo. A přijde mi to běžný, ale třeba není, v tom se fakt vůbec nevyznám.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jak při vypnutém topení? Jakože nastavuješ teplotu klimatizace a ještě tam máš ovládání topení? Co je to za volovinu?
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Aha tak ta co jsem viděl na nastavenou teplotu při vypnutém topení jen chladí. A pokud si vzpomínám opel corsa kterej jsem měl půjčenej v Izraeli to měl taky tak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Samozřejmě to udržuje nastavenou teplotu, ať už topením nebo chlazením. Takže když nastavíš 28°, bude v autě 28°.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA: A co je na tom špatně? Přepokládám že až dosáhne teplota 28°C začne to teprve chladit. Mám kamaráda jehož žena klimošku zdravotně nedává, tak to mají nastaveno právě tak.

    Nebo to pak bude dotápět? To snad ne, nebo ano?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: S měnitelným převodem řízení to klidně může fungovat. Aspoň u normálního auta se kterým se jezdí v poklidu...

    PSYCHO: ... nicméně u čehokoliv sportovního to nechápu. Představa, že s tím jedu byť i jen mírně bokem a potřebuju dát kontra. Bych asi umřel.
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: Toyota celkově krade se inspiruje kde může...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    "Se standardní baterií má mít kupémobil dojezd kolem 200 kilometrů, což postačuje pro městský provoz. „Vybitá baterie je snadno a rychle vyměnitelná kdykoliv a kdekoliv buď za nabitou nebo za range extender,“ říká Hofman." - takze by po nociach jazdili po sidliskach vymienaci baterii, aby mali rano ludia do prace nabite baterky? :)))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Pekny koncept pro utopii roku 2500. Tohle si nedovolej zavest ani v Cine :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: zase řekněme to, že ta toyota bude mít drive by wire a bude možné mít měnitelný počet otáček volantu, to u tesly bohužel nejde
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PSYCHO: tak toto je suv, napr. u toho konceptu lexusu lf-z sa to da este ospravedlnit
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Jinak klimatizaci nastavenou na 28 stupňů vidím poprvé :)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    DZODZO: Nejenom Toyota, co jsem koukal na upcoming EV, tak z kategorie roadster to ma velky procento. Mam pocit, ze mj. i Ioniq6
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ale co to tu dali tej toyote bz4x za vybavu, zeby to bol... neee! no to snad neee, ved toyota je skusena automobilka, ako to ze takto experimentuju, to si nemozu dovolit! :D

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tuto iba taka mala pripomienka, ze vyvoj baterii nestagnuje

    Development of a lithium-air battery with an energy density over 500 wh/kg: One of the world’s highest energy densities achieved -- ScienceDaily
    https://www.sciencedaily.com/releases/2022/01/220120140724.htm
    CAL
    CAL --- ---
    Něco pro BOBASHe (jenom sdílím, názor nemám a diskutovat to nepotřebuju) https://www.thedrive.com/news/44068/over-10-percent-of-tesla-model-s-evs-fail-germanys-strict-inspection-after-3-years
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ICS: nevim proc, ale ani osobni diesely, ani autobusy nijak extra necejtim kdyz za nima jedu. To se drasticky zmeni kdyz prijedu do cech, tam si hned za hranicema vzpomenu ze moje auto umi zavrit privod vnejsiho vzduchu.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: mea culpa, to jsem prehledl :)
    ICS
    ICS --- ---
    RAGNAROK: přehřátý mhd je zlo, to je janý, ale mrznout by tam taky nemuselo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam