• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CUKI: COMODOR_FALKON:
    Tak asi proto prvně nepsali o jakej elektromobil se jednalo. Chtěli číňany skřípnout a po zaplacení držhubnýho pět oslavný písně, jinak si to vysvětlit nedokážu. Škoda, že dělaj damage celý elektromobilitě, protože ten prvotní článek už mi přišel tak z deseti zdrojů s posměšky: tak co, jak se ti mrzne? apod.

    Hlavě si na začátku zase kopnout do celý elektromobility: "na dálkové trasy se nehodí žádný elektromobil" - Co naplat, že s teslou long range, nebo Ioniq 5 by to zajeli za polovinu času, žejo.

    Velké odhalení: povedená čínská prvotina ukazuje budoucnost elektromobility - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/aiways-u5-elektromobil-cina.A220201_205511_automoto_fdv?zdroj=top
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    COMODOR_FALKON: tohle je snad nejmarnější video, co sem si kdy na youtube pustil, a to jsem viděl hodinovou smyčku Baby Sharka!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo, s Frantou Dvořákem jsem se bavil, taky mi neřekl, co to bylo, ale nějaká Čína.

    Jinak do toho Berlína jedu částečně proto, že mě tenhle článek nasral. Třeba to s tím Mnichovem a centrálou vs. zmínka v článku o tom, že "to tam nechali". Dobrá manipulace...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Akcelerace Electric - Videoblogy - lži o elektromobilitě včera i Dnes
    https://youtu.be/L2r2GHXvShA


    Berte to s rezervou, ale dle odpovědi na můj comment to prý hoši z iDnes (s kterými mluvil, ale odmítli jmenovat auto) jeli v nějaké číně za cca milion…

    Aiways U5 stojí zhruba 900k a Aiways má centrálu v Mnichově…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: v konfiguratore v plnke vidim Usable Battery Capacity: 91 kWh, si to budes nejako odomykat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak já už tam mám 27 kWh. Ale Fernie je hovado a měl to minulej tejden, takže určitě po elecrodadovi, takže to by to vysvětlovalo.

    No já jsem zvědav, jestli dám ten Berlín bez nabíjení, když se nebudu omezovat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: ElectroDad v tom videu ukazuje v čase 27:35 dlouhodobou spotřebu za posledních 4600 km od novinářů taky 25 kWh :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže on má skoro 100 kWh (98,7 kWh přesně).

    Ioniq žere minimálně stejně, spíš víc, a má menší baterku (v obou případech beru tu větší z možných, kupovat si jakejkoliv elektromobil s menší nabízenou baterií považuju za nesmysl).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no tak pri spotrebe 27kWh a 88kWh baterke 400km neda ani mach e, to mi nevychadza podla toho dlhodobeho priemeru
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To teda fakt nedá. V ekvivalentním režimu dá tak 300-350, s bídou.

    Samozřejmě, DÁ SE S NÍM UJET 400 KILOMETRŮ. Ono se s ním dá ujet i 500 kilometrů. Ale s Mach E se taky dá ujet 600 kilometrů. Pokud pojedeš do kila a bez topení...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    400km da ioniq 5 s podstatne mensou baterkou co sa vie aj nabijat vyssimi vykonmi, takze rychlejsie, mali by vo forde trochu potunit ten drivetrain az to nie je tak zrave
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Jinak jsem teď koukal na dlouhodobej průměr za posledních asi 1 200 km (takže tak poslední 2-3 zápůjčky, čili leden) a je tam 27 kWh/100 km. Což na znamená realisticky necelých 400 km na nabití, hádám, že v mixu město / okresky / okresky HODNĚ RYCHLE (vím že týden přede mnou to měl id FERNIE co píše na Autíčkáře a chválil jak to driftuje / dálnice.

    Tak uvidíme, jestli dáme Berlín najednou :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Možnost bych měl, ale byla by to věc kterou bych s normálním autem nedělal, takže ne. Prostě sednu na ulici a jedu. Leda bych nabíjel těsně před cestou.

    A to šetření nebude na dlouhý trasy takový. Ono to hodně žere když se to vyhřívá z mrazu, ale to je chvilka, třeba prvních 5-10 minut. Udělá to obrovskej efekt na cestách po městě typu Karlín - Vinohrady (to jsem jel dneska), protože když takhle poskakuješ a mezitím ti to zase vychladne, tak to furt vytápíš.

    Na delší cestě jen udržuješ teplotu, to je úplně jiná spotřeba.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a preheatnes si to pred jazdou alebo nemas moznost? lebo tam by sa dalo asi na tom topeni celkom usetrit dojezd
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Krátký trasy ve městě v zimě jsou vždycky nejhorší a tepelný čerpadlo tě zas tak nezachrání, protože je to studený celý, i baterka a motory.

    PEPAZZ: Mám v plánu jet podle předpisů a topit na standardních 21 stupňů. Kilometrově je to dost s rezervou, počítám, že by to mělo vyjít. Když ne, tak bude po cestě nějaká Ionity.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hm preco to nema tepelne cerpadlo? to odporove topeni musi byt zrave :)

    udaje od vyrobcu udavaju nasledovne spotreby pre studene pocasie, takze ak mas 20-30 v meste, tak ktovie co bude na dialnici:

    Real Energy Consumption Estimation
    between 133 - 278 Wh/km
    City - Cold Weather * 194 Wh/km
    Highway - Cold Weather * 278 Wh/km
    Combined - Cold Weather * 231 Wh/km
    City - Mild Weather * 133 Wh/km
    Highway - Mild Weather * 219 Wh/km
    Combined - Mild Weather * 172 Wh/km
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: tak jed max kilo a netop :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Zatím těžko říct - 20 až 30 kWh/100km, ale je to po městě a půlka jde do topení.

    V sobotu jedu do Berlína, tak uvidíme :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: tak dej pak vědět kam az ses schopen se dostat se spotřebou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Hehe, tohle auto mám teď před barákem. Jakože ten kus :))
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Slušný :)

    Rekord elektrického Porsche Taycan: na cestě napříč USA strávilo na nabíječce necelé 2,5 hodiny – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/rekord-elektrickeho-porsche-taycan-na-ceste-napric-usa-stravilo-na-nabijecce-necele-25-hodiny/sc-870-a-214707/default.aspx
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Europe: Plug-In Car Sales Exceeded 2.27 Million In 2021
    https://insideevs.com/news/564628/europe-plugin-car-sales-2021/

    celá Evropa měla za 2021 10% BEV a 9% PHEV
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    prepacte, musel som... vskutku ma to ranilo :)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam