BOBASH: Soudruhu studuj! ...jak má vypadat pořádná práce (uvědomělého) motoristického novináře:
VAZ 21061 vs. Mercedes-Benz W 123 240 D – Západní není lepší! | auto.czhttps://www.auto.cz/vaz-21061-vs-mercedes-benz-w-123-240-d-zapadni-neni-lepsi-142043Jsi málo zapálený pro věc :-D
"Údaj o točivém momentu, který má velký diesel vyšší, pro nás není tak důležitý. Československý pracující člověk na rozdíl od blahobytného Zápaďáka není líný podřadit, když se vozu do cesty postaví stoupání. V podobném duchu hodnotíme řízení, které má v mercedesu posilovač. Minimální ovládací síly vedou k ještě větší zlenivělosti bohatých, která je však vykoupena strádáním dělnické třídy."
"Na každých sto kilometrech tak řidič mercedesu ušetří 46,90 Kč. Pokud vám to přijde jako zásadní výhoda západoněmeckého vozu, je váš pohled na svět velmi krátkozraký. Zaprvé je v ČSSR výnosem vlády nařízena vysoká životní úroveň obyvatelstva, takže takové částky neznamenají pro naše pracující nic likvidačního – při průměrném platu 2200 Kčs mohou ladou najet měsíčně klidně 2400 km! A zadruhé se skutečně kvapem blíží doba, kdy každý dostane na čerpací stanici paliva podle svých potřeb."
"Další důkaz bezohlednosti imperialismu poskytlo měření brzdné dráhy. Vůz VAZ 21061 zastavil ze stokilometrové rychlosti na 51 metrech. Taková brzdná dráha je přiměřená ostatním účastníkům provozu. Mercedes-Benz W 123 však po pouhých 37 metrech. Jak má pak za zbohatlíkem v mercedesu zastavit třeba řidič naloženého liazu?"
"Že kapitalismus nedává pracujícím vůbec nic zdarma, to se projevilo také při měření rozměrů karoserie a podvozku, čímž pracovníci ÚSMD ověřují přesnost sériové produkce automobilů. Například rozvor náprav u vozu VAZ byl na obou stranách delší, než udává výrobce. Napravo o sedm milimetrů a nalevo dokonce o 35"