• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, těch 98,7 kWh je asi maximální kapacita, já to nějak hluboce nezkoumal.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Global Plug-In Car Sales: 900k In December, 6.5 Million In 2021
    https://insideevs.com/news/564639/global-plugin-car-sales-december2021/

    pluginy celkem 907k v prosinci, 6,5M za celý rok
    bev v prosinci 665k (11% všech aut), celý rok 4,6M (6,1% všech aut)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Akcelerace Electric - Videoblogy - lži o elektromobilitě včera i Dnes
    https://youtu.be/L2r2GHXvShA


    Berte to s rezervou, ale dle odpovědi na můj comment to prý hoši z iDnes (s kterými mluvil, ale odmítli jmenovat auto) jeli v nějaké číně za cca milion…

    Aiways U5 stojí zhruba 900k a Aiways má centrálu v Mnichově…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: v konfiguratore v plnke vidim Usable Battery Capacity: 91 kWh, si to budes nejako odomykat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak já už tam mám 27 kWh. Ale Fernie je hovado a měl to minulej tejden, takže určitě po elecrodadovi, takže to by to vysvětlovalo.

    No já jsem zvědav, jestli dám ten Berlín bez nabíjení, když se nebudu omezovat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: ElectroDad v tom videu ukazuje v čase 27:35 dlouhodobou spotřebu za posledních 4600 km od novinářů taky 25 kWh :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže on má skoro 100 kWh (98,7 kWh přesně).

    Ioniq žere minimálně stejně, spíš víc, a má menší baterku (v obou případech beru tu větší z možných, kupovat si jakejkoliv elektromobil s menší nabízenou baterií považuju za nesmysl).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no tak pri spotrebe 27kWh a 88kWh baterke 400km neda ani mach e, to mi nevychadza podla toho dlhodobeho priemeru
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To teda fakt nedá. V ekvivalentním režimu dá tak 300-350, s bídou.

    Samozřejmě, DÁ SE S NÍM UJET 400 KILOMETRŮ. Ono se s ním dá ujet i 500 kilometrů. Ale s Mach E se taky dá ujet 600 kilometrů. Pokud pojedeš do kila a bez topení...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    400km da ioniq 5 s podstatne mensou baterkou co sa vie aj nabijat vyssimi vykonmi, takze rychlejsie, mali by vo forde trochu potunit ten drivetrain az to nie je tak zrave
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Jinak jsem teď koukal na dlouhodobej průměr za posledních asi 1 200 km (takže tak poslední 2-3 zápůjčky, čili leden) a je tam 27 kWh/100 km. Což na znamená realisticky necelých 400 km na nabití, hádám, že v mixu město / okresky / okresky HODNĚ RYCHLE (vím že týden přede mnou to měl id FERNIE co píše na Autíčkáře a chválil jak to driftuje / dálnice.

    Tak uvidíme, jestli dáme Berlín najednou :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Možnost bych měl, ale byla by to věc kterou bych s normálním autem nedělal, takže ne. Prostě sednu na ulici a jedu. Leda bych nabíjel těsně před cestou.

    A to šetření nebude na dlouhý trasy takový. Ono to hodně žere když se to vyhřívá z mrazu, ale to je chvilka, třeba prvních 5-10 minut. Udělá to obrovskej efekt na cestách po městě typu Karlín - Vinohrady (to jsem jel dneska), protože když takhle poskakuješ a mezitím ti to zase vychladne, tak to furt vytápíš.

    Na delší cestě jen udržuješ teplotu, to je úplně jiná spotřeba.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a preheatnes si to pred jazdou alebo nemas moznost? lebo tam by sa dalo asi na tom topeni celkom usetrit dojezd
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Krátký trasy ve městě v zimě jsou vždycky nejhorší a tepelný čerpadlo tě zas tak nezachrání, protože je to studený celý, i baterka a motory.

    PEPAZZ: Mám v plánu jet podle předpisů a topit na standardních 21 stupňů. Kilometrově je to dost s rezervou, počítám, že by to mělo vyjít. Když ne, tak bude po cestě nějaká Ionity.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hm preco to nema tepelne cerpadlo? to odporove topeni musi byt zrave :)

    udaje od vyrobcu udavaju nasledovne spotreby pre studene pocasie, takze ak mas 20-30 v meste, tak ktovie co bude na dialnici:

    Real Energy Consumption Estimation
    between 133 - 278 Wh/km
    City - Cold Weather * 194 Wh/km
    Highway - Cold Weather * 278 Wh/km
    Combined - Cold Weather * 231 Wh/km
    City - Mild Weather * 133 Wh/km
    Highway - Mild Weather * 219 Wh/km
    Combined - Mild Weather * 172 Wh/km
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: tak jed max kilo a netop :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Zatím těžko říct - 20 až 30 kWh/100km, ale je to po městě a půlka jde do topení.

    V sobotu jedu do Berlína, tak uvidíme :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: tak dej pak vědět kam az ses schopen se dostat se spotřebou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Hehe, tohle auto mám teď před barákem. Jakože ten kus :))
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Slušný :)

    Rekord elektrického Porsche Taycan: na cestě napříč USA strávilo na nabíječce necelé 2,5 hodiny – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/rekord-elektrickeho-porsche-taycan-na-ceste-napric-usa-stravilo-na-nabijecce-necele-25-hodiny/sc-870-a-214707/default.aspx
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam