• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    V autíčkáři jsme měli Enyaqa 60 bez tepelného čerpadla, tak kdyby někoho zajímal pohled našeho redaktora:
    Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu | Recenze & testy | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/skoda-enyaq-iv-60-lesk-a-bida-elektromobilu/

    Nejvíc mě teda ničí ta videa s infotaimentem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Protože je to marketing? Protože ten marketing je postavenej na tom, že je to auto v RETRO STYLU, ne na tom, že je to novodobá verze Typu 2?

    Viděls někdy třeba VW New Beetle nebo jeho nástupce VW Beetle? Viděl jsi někdy jakýkoliv nový Mini?

    Každý retro auto je z principu imidžovka, cool věc která má zapůsobit svým designem, protože udělat to aby to vypadalo jako něco starýho vždycky vyžaduje nějaký konstrukční, designový a další ústupky, což obvykle znamená, že je to dražší, ale zato horší.

    Kdyby třeba nový Mini mělo FUNGOVAT jako originál, tak by vypadalo nějak takhle:



    Jenomže lidi nechtěli auto, který FUNGUJE jako originál, ale který VYPADÁ jako originál. A proto výsledek vypadá takhle:



    ... a místo lacinýho dostupnýho auta to byl prémiovej pidisporťák, v podstatě BMW s předním pohonem zabalený do retro britskýho stylu.

    To samý je ID.Buzz.

    Ono to souvisí i s tím, že původní Typ 2 už dneska znamená něco úplně jinýho než když byl novej. Typ 2 není už tak 30-40 let laciná dostupná dodávka, ale vyjádření životního stylu nebo záliby v minulosti nebo kdoví čeho. Slušná T1 dneska stojí milion nebo dva a je reálně úplně nahovno.

    ID.Buzz je přesně to, co má bejt, a přesně to, co bude úspěšný. Věc pro lidi, co potřebujou velký rodinný auto, ale chtějí se vyhnout SUV, který jsou sice stále populární, ale v ekologicky smýšlejících kruzích čím dál víc tabu. A zároveň nechtějí MPV jako je Sharan, protože to je pořád totálně uncool.

    Tak jim VW postavil elektrickýho Sharana zabalenýho do cool karoserie, kterýho si můžou koupit místo Touarega a nepřipadat si ani uncool, ani neekologicky.
    CAL
    CAL --- ---
    KEB: Jasně, jenom dřív platilo, že VW je VW a Elon je Elon a mezi nimi tady právě bobash pořád maluje velký tlustý čáry, tak si nemůžu nechat ujít příležitost k malému zatrolení, když je mu to všechno tak jasný.
    KEB
    KEB --- ---
    CAL: asi ze stejného důvodu jako božský Elon slibuje svoje nesplnitelné sliby :-)
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Aha, hmmm. Když to bylo takhle jasný, tak proč je marketing kompletně postavenej na spojení s busíkem, když teda bude všem jasný, že ho to nevidělo ani z rychlíku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Že ID.Buzz nebude mít frunk a že řidič bude sedět daleko bylo jasný od samýho začátku. Není možný aby to u MEB bylo jinak.

    Jinak mě to auto právě přijde úplně v pohodě a je to to, co jsem od něj čekal. MPV někde mezi Sharanem a (v dlouhý verzi) Multivanem, bez frunku, protože to nejde udělat na daný platformě, bez řidiče nad předníma kolama, protože to nejde udělat téměř vůbec, protože bezpečnost.

    A že to bude stát tak milion a půl základ a dva miliony vybavený muselo být taky jasný každýmu, kdo sleduje cenovou politiku VW.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ve zkratce... chargera bych za to vyměnil hned :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A já včera poprvé řídil a seděl a sahal na teslu model 3 (doteď jsem řídil akorát pár starších modelů S).

    Sakra to je dobrý auto. Byl to už model s tepelným čerpadlem, chrome delete, novějším interierem etc. Long range.

    A jak jsem se původně trochu bál to řídit a sednout si do toho, protože jsem si teslu dal trochu na piedestal, ale zároveň člověk slyší o té mizerné kvalitě, jak se to blbě ovládá bez tlačítek, displeje před volantem etc. Tak musim říct, že to bylo lepší, než jsem čekal.

    Řídilo se to skvěle, působilo to lehoučce, výkonu příjemně dost, tiché, ovládání dost intuitivní a lehké, interiér působil skvěle a bytelně. Monitor nebyl rušivej, ovládání věcí na něm bylo v pohodě.

    Teď jen škoda, že na to nemam :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ta cena s priplatkama bude spis mezi 60-80k€ https://youtu.be/4i4tL-5NOpc
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CAL: Souhlasim. ID BUZZ byl jedno z mych nejvic ocekavanych aut a neco co si dokazu predstavit koupit. Pri cene mezi 40-50k EUR by to pri dobre baterce davalo smysl. Ale zatim vsechno co jsem o nem cetl je tragedie. A stale si myslim (jak uz jsem psal jinde) ze je to schvalne, ze ted klasicke automobilky nechteji vydat auto ktere je totalne vyresene, zcela vyuziva technologickych moznosti existujici platformy. Co by pak prodavaly v roce 2035. Tzn. IMHO se jedna o zamerne nedotazene vlastnosti, vlastnosti ktere prijdou v dalsich verzich a budou se davkovat dokavad to trh umozni (absence konkurence).

    Bylo to tak se spoustou technologickych vecich a temer nikdy to nebyl problem dostupnosti technologie, nebo nemoznosti to zlevnit jen usporami z rozsahu. Vzdycky to byla snaha mit umele vytvorenou skalu od obycejnych, lacinych a nedokonalych vyrobku (treba se stejnym bazalnim HW, ale nekterejma zablokovanejma funkcema) az po premiovou, vyresenou vec. Vzdycky chybel ten zlaty "stred" ve 2/3 rozptylu parametru = sweet point.

    A ted kdyz nastupuji elektromobily tak je potreba to hlavne skalovat v case.
    CAL
    CAL --- ---
    Nahromadilo se pár nových informací o ID BUZZ (už je sem nedávám po jedné, abych neotravoval). Budu zase hejtit, ale já to fakt dělám proto, že jsem se na Buzz hrozně těšil a přál si, aby to bylo dobré a o z toho pochází moje zahořklost. Třeba to lidem, co nebyli tak nahajpovaný bude připadat v pohodě auto.

    - Fotky interiéru 1. potvrdily, že řidič sedí tak daleko od čumáku, že třetí řada se do normální délky vejde horko těžko, což asi dělá flexibilní uchycení na lyžinách zbytečné, takže v Buzzu nejspíš buď nebudou vůbec nebo jen v dlouhé verzi. I bez třetí řady je ten kufr na busík nic moc, prostě čím dál víc je jasné, že Buzz bude prostě osobák s krabicovou karoserií, ne busík (k tomu se ještě vrátím). Proč obětovat aerodynamiku a dostat za to tak málo mi nedává smysl. 2. ukázaly ty dementní kapacitivní tlačítka které na ID řadě hejtujou úplně všichni ve všech recenzích. Jak ještě zhoršit dementní trend ovládání skrz dotykovou obrazovku? Odebrat obrazovku. Geniální. https://electrek.co/2022/01/27/leaked-peek-inside-the-new-vw-id-buzz-before-youre-supposed-to/

    - Vypadá to, že Buzz nebude mít frunk a jestli mě to mrzí, tak zdůvodnění mě přímo nasírá https://jalopnik.com/the-vw-id-buzz-doesnt-seem-to-have-a-frunk-but-thats-o-1848469919 Jasně, originální busík neměl frunk, protože tam prostě seděl řidič. Vymlouvat se na to u auta, kde řidič sedí někde na konci první půlky jeho délky, což je právě jeho zásadní nedstatek, je rétorický obrat hodný Cicera.

    - A včera a dnes nějaké zvěsti o ceně https://cleantechnica.com/2022/02/07/volkswagen-id-buzz-starts-at-around-60000-euros-yikes/ Kdysi se mluvilo o ceně 40k a to bylo zajímavé. 60k euro je skoro 70k dolarů, což je začáteční cena Rivianu, což je velmi zajímavé srovnání, protože jsem si uvědomil, že právě R1T má prakticky všechno, co si představím, když se řekne "elektrický nástupce busíku". Začíná to už u futuristického, ale kamarádského kukuče. To je to, co se mi na původním busíku líbí, ten kamarádský kukuč co zapadne do party hippíků. Kdybych měl tohle zadání vzít a dát mu futuristický šmrnc, je to Rivian, ne mrkání Buzze https://twitter.com/volkswagen/status/1489886516214054913 co mi připomíná hezky nalíčenou modelku, která možná právě začíná zlatokopecký flirt. Rivian je evidentně zábavné a dobrodružné auto a nedokážu si představit, že by se Buzz dal nějakou konfigurací přiblížit stejnému feelingu, co kdysi VW uměl s busíky fakt dobře https://www.youtube.com/watch?v=vT8dO5xXrz4 dál Rivian má přes svojí děsivou aerodynamiku a nevvýhody reálný dojezd přes 300 mílý o kterých si busík se svojí očekávanou 77kwh baterkou asi leda může nechat zdát a sliby 111kwh baterce asi vycházeli jen z údaje o teoretickém limitu MEB platformy. A tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Nikdy v životě jsem nechápal pickupy, zvlášť americké a nikdy bych si nedokázal představit, že si nějaký koupím, takže to, že mi nějaký přijde lepší v každém ohledu mě přivádí k úžasu, čím a koho chce vlastně Buzz přesvědčit?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    FEDAJKIN: Tesla taky boduje neb nemá posilovače řízení..."Tesla Inc decided to remove one of the two electronic control units included in the steering racks of some Model 3 and Model Y cars to meet fourth-quarter sales goals
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CUKI: COMODOR_FALKON:
    Tak asi proto prvně nepsali o jakej elektromobil se jednalo. Chtěli číňany skřípnout a po zaplacení držhubnýho pět oslavný písně, jinak si to vysvětlit nedokážu. Škoda, že dělaj damage celý elektromobilitě, protože ten prvotní článek už mi přišel tak z deseti zdrojů s posměšky: tak co, jak se ti mrzne? apod.

    Hlavě si na začátku zase kopnout do celý elektromobility: "na dálkové trasy se nehodí žádný elektromobil" - Co naplat, že s teslou long range, nebo Ioniq 5 by to zajeli za polovinu času, žejo.

    Velké odhalení: povedená čínská prvotina ukazuje budoucnost elektromobility - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/aiways-u5-elektromobil-cina.A220201_205511_automoto_fdv?zdroj=top
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Nabíjecí stanici :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Někdo kdo jezdí Teslou a potřebuje svojí nabíjecí stanici, asi nebude bydlet v nějaké ruině.

    Nevím, že jsem byl někde mimo dodržování norem? Připomeneš se, není to zas nějaká tvá divoká interpretace?
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    BOBASH: Vláček už jsme v práci řešili pro jednu náklaďáky jedné nespecifikované severské automobilky jako proof-of-concept. Zásadní problém je v tom, že náklaďáky jezdí s různou hmotností a tedy různou brzdnou dráhou, takže pak stojíš před otázkou, jestli ten první má v nouzové situaci brzdit stejně, jako nejnaloženější náklaďák ve vláčku a potom jak se to bude v případě nehody řešit.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Schizofrenie u Toyoty jde do finální fáze - promuje dojezd u RAV4, který není ani PHEV

    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KUWA HOŠI NÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ PROČ PROČ PRÓÓÓÓČ!
    Proč chcete řešit Cukiho fabulace a haluze o barákách v pátým auditku, dyk to nikam nevede, podívejte se jak domrdal ty čtyři předtím!
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: že ty si bereš do huby projektanty... Když jsme se bavili o elektroinstalaci, tak si byl úplně mimo a dodržování norem ti vůbec nic neříkalo.

    GOR: děkuji, že sis ho vzal, já už na něj nemám nervy. ;-)

    ADAM: záleží na tom, co v objektu je. Pokud máš dvougenerační dům, kde elektrikou děláš všechno, tak 32A může být i málo. Když máš novostavbu bungalov 3+1 s plynem a elektrikou jen svítíš a máš na spotřebiče tak 3x20A je i s rezervou...


    CUKI: 6kW se dává jako bivalentní zdroj do tepelných čerpadel a mě to přijde hodně málo... Né kažždej má luxusní novostavbu. Starý baráky mají úplně jiný parametry, ale to v tvym mikrosvětě asi řešit nemusíš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Když odhlédnu od tvého sarkasmu, tak vláček Lev4 autonomních aut na dálnici je realizovatelnej za poměrně krátkou dobu, protože dálnice je snadný a předvídatelný prostředí.

    Co je těžký je naučit autonomní auto, že nemá narážet do sloupů a zkoušet přejíždět lidi ve městě a podobně.

    Autonomní vláčky jedoucí efektivních 120 a auta, který řidičům předají vládu zase až po sjezdu z dálnice, jsou docela jednoduše udělatelná věc, na to už víceméně technologii máme.

    Auto, který si poradí s tím, že vidí po silnici jít babku ve fialovým kabátě před fialovou fasádou, přičemž tenhle odstín fialový žádný z jeho kolegů-aut nikdy nevidělo, a nevyřeší to poprvé přejetím babky, je problém na trochu jiný úrovni.

    Asi tak jako rozdíl mezi textovým editorem a AI co píše básničky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam