Nahromadilo se pár nových informací o ID BUZZ (už je sem nedávám po jedné, abych neotravoval). Budu zase hejtit, ale já to fakt dělám proto, že jsem se na Buzz hrozně těšil a přál si, aby to bylo dobré a o z toho pochází moje zahořklost. Třeba to lidem, co nebyli tak nahajpovaný bude připadat v pohodě auto.
- Fotky interiéru 1. potvrdily, že řidič sedí tak daleko od čumáku, že třetí řada se do normální délky vejde horko těžko, což asi dělá flexibilní uchycení na lyžinách zbytečné, takže v Buzzu nejspíš buď nebudou vůbec nebo jen v dlouhé verzi. I bez třetí řady je ten kufr na busík nic moc, prostě čím dál víc je jasné, že Buzz bude prostě osobák s krabicovou karoserií, ne busík (k tomu se ještě vrátím). Proč obětovat aerodynamiku a dostat za to tak málo mi nedává smysl. 2. ukázaly ty dementní kapacitivní tlačítka které na ID řadě hejtujou úplně všichni ve všech recenzích. Jak ještě zhoršit dementní trend ovládání skrz dotykovou obrazovku? Odebrat obrazovku. Geniální.
https://electrek.co/2022/01/27/leaked-peek-inside-the-new-vw-id-buzz-before-youre-supposed-to/- Vypadá to, že Buzz nebude mít frunk a jestli mě to mrzí, tak zdůvodnění mě přímo nasírá
https://jalopnik.com/the-vw-id-buzz-doesnt-seem-to-have-a-frunk-but-thats-o-1848469919 Jasně, originální busík neměl frunk, protože tam prostě seděl řidič. Vymlouvat se na to u auta, kde řidič sedí někde na konci první půlky jeho délky, což je právě jeho zásadní nedstatek, je rétorický obrat hodný Cicera.
- A včera a dnes nějaké zvěsti o ceně
https://cleantechnica.com/2022/02/07/volkswagen-id-buzz-starts-at-around-60000-euros-yikes/ Kdysi se mluvilo o ceně 40k a to bylo zajímavé. 60k euro je skoro 70k dolarů, což je začáteční cena Rivianu, což je velmi zajímavé srovnání, protože jsem si uvědomil, že právě R1T má prakticky všechno, co si představím, když se řekne "elektrický nástupce busíku". Začíná to už u futuristického, ale kamarádského kukuče. To je to, co se mi na původním busíku líbí, ten kamarádský kukuč co zapadne do party hippíků. Kdybych měl tohle zadání vzít a dát mu futuristický šmrnc, je to Rivian, ne mrkání Buzze
https://twitter.com/volkswagen/status/1489886516214054913 co mi připomíná hezky nalíčenou modelku, která možná právě začíná zlatokopecký flirt. Rivian je evidentně zábavné a dobrodružné auto a nedokážu si představit, že by se Buzz dal nějakou konfigurací přiblížit stejnému feelingu, co kdysi VW uměl s busíky fakt dobře
https://www.youtube.com/watch?v=vT8dO5xXrz4 dál Rivian má přes svojí děsivou aerodynamiku a nevvýhody reálný dojezd přes 300 mílý o kterých si busík se svojí očekávanou 77kwh baterkou asi leda může nechat zdát a sliby 111kwh baterce asi vycházeli jen z údaje o teoretickém limitu MEB platformy. A tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Nikdy v životě jsem nechápal pickupy, zvlášť americké a nikdy bych si nedokázal představit, že si nějaký koupím, takže to, že mi nějaký přijde lepší v každém ohledu mě přivádí k úžasu, čím a koho chce vlastně Buzz přesvědčit?