• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jak nemám rád Volvo, tak musím říct, že jejich nápad postavit infotainment na Androidu je naprosto geniální. I když je patrně motivovanej prostě a jenom tím, že na vývoj vlastního systému nemaj peníze...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Jako co čekat za SW od firmy ze země, kde vrchol uživatelské přívětivosti je SAP.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Ja se nedivim, ja tam pracuju :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Vsak je to nemecke korpo, vy ste v ziadnom nepracovali, ze sa tak divite? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Volvo to adopt “Tesla style” megacasts for its next-gen electric vehicles
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No na trhu to je spíš dva. A dělají to celý znovu, no...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo ano. To se ale nevylučuje s tím, co jsem napsal.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: tohle můžeš omlouvat nějakou chvilku, ale VW s tim bojuje už ... mam pocit 3 roky?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Protože infotainment není izolovanej a dát to všechno dohromady není sranda. Víš, že nový release je za dveřmi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tomu, proč existuje verze 60 bez tepelnýho čerpadla, nerozumím. To, že pořád ještě neopravili infotainment (jsem ten, do koho Fernie na začátku rýpe – jenomže já nechci komentovat bugy, stejně jako nekomentuju že se na autě něco rozbilo, je to náhodný a nemám statistickej vzorek) je šílenej fail.

    Ale jinak jsem měl z Enyaqu úplně opačnej pocit než Fernie. Což ale možná bylo tou verzí, protože jinak kritickej Dan měl stejnýho jako já a toho dost chválil.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tesla uctuje mesicni poplatek za nefunkcni FSD a kdyz ji date do servisu, kde je nekolik mesicu, tak vam ani nevrati penize ... oh boy ...

    Tesla Responds to it's Service Criticism and It’s Exactly What You Expect
    https://www.youtube.com/watch?v=zebYDgNC54c
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    V autíčkáři jsme měli Enyaqa 60 bez tepelného čerpadla, tak kdyby někoho zajímal pohled našeho redaktora:
    Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu | Recenze & testy | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/skoda-enyaq-iv-60-lesk-a-bida-elektromobilu/

    Nejvíc mě teda ničí ta videa s infotaimentem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Protože je to marketing? Protože ten marketing je postavenej na tom, že je to auto v RETRO STYLU, ne na tom, že je to novodobá verze Typu 2?

    Viděls někdy třeba VW New Beetle nebo jeho nástupce VW Beetle? Viděl jsi někdy jakýkoliv nový Mini?

    Každý retro auto je z principu imidžovka, cool věc která má zapůsobit svým designem, protože udělat to aby to vypadalo jako něco starýho vždycky vyžaduje nějaký konstrukční, designový a další ústupky, což obvykle znamená, že je to dražší, ale zato horší.

    Kdyby třeba nový Mini mělo FUNGOVAT jako originál, tak by vypadalo nějak takhle:



    Jenomže lidi nechtěli auto, který FUNGUJE jako originál, ale který VYPADÁ jako originál. A proto výsledek vypadá takhle:



    ... a místo lacinýho dostupnýho auta to byl prémiovej pidisporťák, v podstatě BMW s předním pohonem zabalený do retro britskýho stylu.

    To samý je ID.Buzz.

    Ono to souvisí i s tím, že původní Typ 2 už dneska znamená něco úplně jinýho než když byl novej. Typ 2 není už tak 30-40 let laciná dostupná dodávka, ale vyjádření životního stylu nebo záliby v minulosti nebo kdoví čeho. Slušná T1 dneska stojí milion nebo dva a je reálně úplně nahovno.

    ID.Buzz je přesně to, co má bejt, a přesně to, co bude úspěšný. Věc pro lidi, co potřebujou velký rodinný auto, ale chtějí se vyhnout SUV, který jsou sice stále populární, ale v ekologicky smýšlejících kruzích čím dál víc tabu. A zároveň nechtějí MPV jako je Sharan, protože to je pořád totálně uncool.

    Tak jim VW postavil elektrickýho Sharana zabalenýho do cool karoserie, kterýho si můžou koupit místo Touarega a nepřipadat si ani uncool, ani neekologicky.
    CAL
    CAL --- ---
    KEB: Jasně, jenom dřív platilo, že VW je VW a Elon je Elon a mezi nimi tady právě bobash pořád maluje velký tlustý čáry, tak si nemůžu nechat ujít příležitost k malému zatrolení, když je mu to všechno tak jasný.
    KEB
    KEB --- ---
    CAL: asi ze stejného důvodu jako božský Elon slibuje svoje nesplnitelné sliby :-)
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Aha, hmmm. Když to bylo takhle jasný, tak proč je marketing kompletně postavenej na spojení s busíkem, když teda bude všem jasný, že ho to nevidělo ani z rychlíku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Že ID.Buzz nebude mít frunk a že řidič bude sedět daleko bylo jasný od samýho začátku. Není možný aby to u MEB bylo jinak.

    Jinak mě to auto právě přijde úplně v pohodě a je to to, co jsem od něj čekal. MPV někde mezi Sharanem a (v dlouhý verzi) Multivanem, bez frunku, protože to nejde udělat na daný platformě, bez řidiče nad předníma kolama, protože to nejde udělat téměř vůbec, protože bezpečnost.

    A že to bude stát tak milion a půl základ a dva miliony vybavený muselo být taky jasný každýmu, kdo sleduje cenovou politiku VW.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ve zkratce... chargera bych za to vyměnil hned :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A já včera poprvé řídil a seděl a sahal na teslu model 3 (doteď jsem řídil akorát pár starších modelů S).

    Sakra to je dobrý auto. Byl to už model s tepelným čerpadlem, chrome delete, novějším interierem etc. Long range.

    A jak jsem se původně trochu bál to řídit a sednout si do toho, protože jsem si teslu dal trochu na piedestal, ale zároveň člověk slyší o té mizerné kvalitě, jak se to blbě ovládá bez tlačítek, displeje před volantem etc. Tak musim říct, že to bylo lepší, než jsem čekal.

    Řídilo se to skvěle, působilo to lehoučce, výkonu příjemně dost, tiché, ovládání dost intuitivní a lehké, interiér působil skvěle a bytelně. Monitor nebyl rušivej, ovládání věcí na něm bylo v pohodě.

    Teď jen škoda, že na to nemam :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ta cena s priplatkama bude spis mezi 60-80k€ https://youtu.be/4i4tL-5NOpc
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CAL: Souhlasim. ID BUZZ byl jedno z mych nejvic ocekavanych aut a neco co si dokazu predstavit koupit. Pri cene mezi 40-50k EUR by to pri dobre baterce davalo smysl. Ale zatim vsechno co jsem o nem cetl je tragedie. A stale si myslim (jak uz jsem psal jinde) ze je to schvalne, ze ted klasicke automobilky nechteji vydat auto ktere je totalne vyresene, zcela vyuziva technologickych moznosti existujici platformy. Co by pak prodavaly v roce 2035. Tzn. IMHO se jedna o zamerne nedotazene vlastnosti, vlastnosti ktere prijdou v dalsich verzich a budou se davkovat dokavad to trh umozni (absence konkurence).

    Bylo to tak se spoustou technologickych vecich a temer nikdy to nebyl problem dostupnosti technologie, nebo nemoznosti to zlevnit jen usporami z rozsahu. Vzdycky to byla snaha mit umele vytvorenou skalu od obycejnych, lacinych a nedokonalych vyrobku (treba se stejnym bazalnim HW, ale nekterejma zablokovanejma funkcema) az po premiovou, vyresenou vec. Vzdycky chybel ten zlaty "stred" ve 2/3 rozptylu parametru = sweet point.

    A ted kdyz nastupuji elektromobily tak je potreba to hlavne skalovat v case.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam