• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    wow
    This CRAZY Electric Truck Is A Luxury Apartment On Wheels!
    https://www.youtube.com/watch?v=oaZivAsXg7k
    KEB
    KEB --- ---
    Bloomberg: Analytici se neshodnou, zda na trhu bude dostatek lithia - TZB-info
    https://m.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/23430-bloomberg-analytici-se-neshodnou-zda-na-trhu-bude-dostatek-lithia

    Recyklují se dneska malé lionky třeba z mobilů atd nebo ne? Máte někdo představu?


    DZODZO: na rozvoz pizzy po městě dopry :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z opacneho konca

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    renault zoe ani daciu spring fakt nechcete ani ked su to najlacnejsie EV :)

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    FEDAJKIN, JYRKA: Mazda je v tomhle směru docela vyhlášená – https://gimletmedia.com/shows/reply-all/brh8jm
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Nepotřebuješ, ale abys to za pět let prodal, tak ho potřebovat budeš. ë-C4 bude neprodejná, respektive bude stát suchý z nosu.

    Ad tepelný čerpadlo NIKDAS: – ten Mach E právě v zimě, ale mírně nad nulou, spotřeboval cestou do Berlína 11% energie na vytápění. To je poměrně hodně. Je klidně možný, že v reálu by měl podobnej dojezd jako Enyaq s o 20 kWh menší baterkou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Tepelný čerpadlo taky není všespásný. Pokud můžeš vytápět na kabelu, tak toho zas tolik neušetří.

    BOBASH: Dojezd na ježdění kolem komína zas tolik nepotřebuješ.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Nenabízí ho vůbec právě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: RWD 100 kWh se všema příplatkama je za 1.257M bez daně, i s tou barvou.

    A jestli nemá tepelný čerpadlo, tak by to vysvětlovalo, proč nedojel do Berlína :) Vyšší verze ho mají? Já to ještě nestihl zkoumat.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Jenomže RWD 100kwh je suvereně nejdražší, navíc nemá tepelné čerpadlo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: eC4 bude neprodejná, protože má hovno dojezd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: XC40? To bylo blbý auto už na benzín, na elektriku je to hrozný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: BMW je předělanej benzíňák, ale navrženej od základu tak, aby šel předělat, takže ty typický nevýhody "předělanýho benzíňáku" by nemělo mít.

    Jinak s tímhle doplněným zadáním bych koupil Mach E. Má to sice taky všechno ovládání na displeji, jenomže to mají víceméně všichni a Mach E aspoň nemá idiotský věci typu zapínání výhřevu v samostatným menu. A má kolečko na hlasitost, ostatní věci na volantu a použitelný hlasový ovládání.

    Navíc je poměrně dost cool. A verze s prodlouženým dojezdem má 100 kWh baterku, která stačí na 610 km WLTP dojezd, kterej je v reálným světě mimo dálnice v létě asi dosažitelnej. V zimě a protivětru to furt skoro dojede do Berlína :)

    Navíc základní verze se zadokolkou a prodlouženým dojezdem moc nejsou na trhu a přitom si myslím, že o ně bude zájem – nabídka skladovek je teď plná úplných základů (75 kWh, což by furt stačilo, ale nevím jak resale value) a nebo 100 kWh AWD, který jsou drahý.

    Jinak do tvýho limitu se těsně nevejde RWD 100kWh verze s paketem technology plus a dražší příplatkovou barvou. Za tu bych BTW kvůli přeprodejní hodnotě připlatil, protože kupci ojetin bývají odvážnější než kupci nových aut a častějc chtějí zářivý barvy. Takže bych objednal Grabber Blue nebo Cyber Orange.

    Paket Technology Plus je Bang Olufsen Audio (asi zbytečný), elektrickej kufr (řidička zajisté ocení) a 360° kamera (nezkušená řidička KUREVSKY ocení). Navíc to má docela dobrý asistenty a tak.

    Na těsným druhým místě by u mě byl Enyaq, kterej za tyhle peníze bude v solidní výbavě a čtyřkolce, je možná o něco hezčí uvnitř, určitě je o hodně větší a u nás bude populární protože Škodovka. Nevýhody jsou seroucí se infotainment a že to moc nejede, výhoda je ta 4x4.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Proč tam nemáš Volvo? Je to sice předělanej benziňák, ale recenze jsou docela slušný. Pak bych ještě zvážil Citroena eC4, docela slušně velký auto a přitom za solidní cenu. Nový Magane (i když se mi nelíbí) taky nezájem?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: BOBASH: Výbavu už asi žádnou dokupovat nebudeme, je to pro v celku nenáročného člověka. Možná jsem to tam měl víc zvýraznit, je to pro člověka, kterej si jezdí svojí trasu, jinak moc jezdit neumí. Dálkovky dělat nebude (jinej řidič možná jo, ale třeba jednou za x měsíců) - viz dole.

    Zrovna látka/kůže tam je jenom proto, že to kia má a ostatní ne, jinak bych to tam vůbec nezmiňoval. Čekal jsem, kdy se někdo toho chytne, proto jsem tam psal o nedůležitých věcech.
    1. Teslu jsem vyřadil, protože je veškeré ovládání na displeji, což řidička odmítla.
    2. O Mustangu jsem nečetl nic moc hezkého, tak jsem ho tam nedal, ale asi přidám protože fakt malej výběr (ony to jsou vlastně jenom dvě auta, VW a Hyundai, žejo...)
    3. BMW jsem myslel, že je předělanej benziňák, tak to určitě přidám :) EDIT: Aha, takže je to předělanej benziňák, tak to nepřidám.


    BOBASH: Já na rychlonabíječky skoro nejezdím, a tohle auto na ně nebude vůbec jezdit, ale jde mi o přeprodejní hodnotu. Několikrát jsem tady psal, že se bojím morálního zastarávání elektromobilů, takže fakt nechci za 5 let prodávat auto, kterému cenově konkurují modely s 100kwh baterkama a 350kwh nabíjením. (I z toho důvodu je požadavek na min 70kwh baterii). Za x let tady bude těch 100kw+ nabíječek spousta a bude to přesně naopak, než teď, tzn. málokteré auto to umět nebude, takže nechci bejt v nevýhodě.

    Ještě jsem přemýšlel, že tam přidám kategorii vychytávky, třeba u té Kia by to bylo 3,6kw zásuvka. Mít z auta "generátor" je super věc.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Jeste bych doplnil ze EV6 nema zatim prederhev baterii a Enyaq vyuziva maximalniho vykonu pri idealnich podminkach max. 30s. to by mohl byt duvod proc to vubec nejede i kdyz se to papirove tvari ze by to jet mohlo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jenomže tam jde o to, že maximální možná rychlost ti je něco platná jen pokud najdeš nabíječku která tu rychlost umí.

    A ty časy nabíjení jsou taky závislý na milionu věcí, protože rychlost nabíjení je závislá na stavu nabití, teplotě, milionu věcí. Že teoreticky nabiješ na Ionity za 30 minut z 5 na 80% neznamená, že to tak bude vždycky a všude.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: "Možná to bude vyžadovat lepší počítač, možná lepší kamery, možná úplně jiný přístup..."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS:

    Q4 e-tron, Enyaq a ID.4 jsou víceméně stejný auto, akorát e-tron je výrazně dražší – na první pohled to tak nemusí vypadat, protože v základu zas tak drahej není, ale má STRAŠNĚ drahou výbavu. Reálně bude třeba o 400 dražší než Enyaq.

    Chybí ti tam Ford Mustang Mach E, Tesla Model 3 a BMW i4.

    Ad požadavky:

    Poháněná náprava – je nesmysl řešit předokolka vs. zadokolka, tohle mělo význam když auta neměly ESP.

    Plus ten "checklistovej" systém mi přijde trochu nesmyslnej, reálně bude mít mnohem větší vliv to, jak se v tom autě člověk cítí, než odškrtnutí látka vs. kůže nebo podobný blbosti.

    Osobní zkušenosti (nejel jsem zatím vším):

    ID.4 (neřídil jsem, znám ID.3) – někomu může vadit hrozně "plastově" působící interiér a trochu divnej infotainment, navíc je to MIB4, takže bude padat do doby, než přijde novej software kterej to snad opraví.

    Enyaq (řídil jsem dva různý po týdnu) – proti ID.4 výrazně hezčí interiér, větší auto, podle mě všestranně lepší volba. Opět MIB4 a jeho problémy. Zadokolka má prý problémy s blokováním kol při brzdění na sněhu, nevím, neřídil jsem.

    Q4 e-tron (řídil jsem dvě různý) – oproti Enyaqu a ID.4 výrazně víc posh interiér, MÁ TLAČÍTKA NA OVLÁDÁNÍ VĚCÍ :), ale důkladně se to zaplatí v ceně. NIKDY NEKUPOVAT S-LINE, ten sportovní podvozek je nepoužitelně tvrdej.

    Ioniq 5 (řídil jsem standardně týden) – Přijde mi, že "žere" víc než auta na MEB, tedy nižší dojezd. Působí celkově trochu nedotaženě, plnej nevychytanejch detailů a debilních řešení. Třeba ovládání vyhřívanejch sedaček je v infotainmentu a musíš do speciálního menu, takže když si chce spolujezdec vypnout výhřev, kterej mu pálí prdel, vypne ti na chvíli navigaci. Malej kufr. Blbě svítí. Nedoladěnej podvozek, v zadokolce si dokážu představit, že to bude reálně schopný člověka vyděsit.

    Na druhou stranu spolu s EV6 nejrychlejší nabíjení, což je ale zásadní bonus jen pokud na to máš nabíječku – momentálně jen Ionity a snad jednu má PRE, jinak jsou všechny nabíječky u nás typicky 50 kW. Záleží ale, jestli to bude jezdit delší cesty.

    EV6 – neřídil jsem, ale asi bude platit to co o Ioniqu po technický stránce, dokážu si představit, že bude domyšlenější.

    Mach E (minulý týden jsem s tím byl v Berlíně) – Hodně "teslovitý" ovládání, ale zachovává si "budíky" před řidičem. Asi nejlepší jízdní vlastnosti z testovaných, i základní verze je solidně rychlá, je to hezky udělaný, i ptákoviny jako tlačítkový otevírání dveří fungujou, kódovej zámek na dveřích je geniální věc.

    Přišlo mi, že to na dálnici trochu žere, ale bylo to v zimě a protivětru, takže 27 kWh/100 není takový peklo. Nabíjení 150 kW je slušný, málokde najdeš nabíječku co umí rychlejc.

    BMW i4 – neřídil jsem, ale řídil jsem benzínový auto ze kterýho je to udělaný. Bude to mít nejpromyšlenější vnitřek, protože to má bavoráckou ergonomii, bude to působit zdaleka nejvíc prémiově a bude to nejlíp jezdit.

    Navíc to bude mít nejlepší spotřebu na dálku, protože je to placatý a nebude tomu tolik vadit vysoká rychlost, všechno ostatní jsou vysoký krabice. Nabíjení 200 kW, takže na dlouhý cesty boží.

    Osobně bych asi v závislosti na tom, jestli bych potřeboval prostor (Enyaq), ježdění po dálnici (i4) nebo univerzální kompromis + cool faktor (Mach E) vybíral jedno z těch tří. Ioniq 5 je super volba cool faktorem a rychlým nabíjením, ale nedodělaností mě hrozně sral.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam