• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jenomže tam jde o to, že maximální možná rychlost ti je něco platná jen pokud najdeš nabíječku která tu rychlost umí.

    A ty časy nabíjení jsou taky závislý na milionu věcí, protože rychlost nabíjení je závislá na stavu nabití, teplotě, milionu věcí. Že teoreticky nabiješ na Ionity za 30 minut z 5 na 80% neznamená, že to tak bude vždycky a všude.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: "Možná to bude vyžadovat lepší počítač, možná lepší kamery, možná úplně jiný přístup..."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS:

    Q4 e-tron, Enyaq a ID.4 jsou víceméně stejný auto, akorát e-tron je výrazně dražší – na první pohled to tak nemusí vypadat, protože v základu zas tak drahej není, ale má STRAŠNĚ drahou výbavu. Reálně bude třeba o 400 dražší než Enyaq.

    Chybí ti tam Ford Mustang Mach E, Tesla Model 3 a BMW i4.

    Ad požadavky:

    Poháněná náprava – je nesmysl řešit předokolka vs. zadokolka, tohle mělo význam když auta neměly ESP.

    Plus ten "checklistovej" systém mi přijde trochu nesmyslnej, reálně bude mít mnohem větší vliv to, jak se v tom autě člověk cítí, než odškrtnutí látka vs. kůže nebo podobný blbosti.

    Osobní zkušenosti (nejel jsem zatím vším):

    ID.4 (neřídil jsem, znám ID.3) – někomu může vadit hrozně "plastově" působící interiér a trochu divnej infotainment, navíc je to MIB4, takže bude padat do doby, než přijde novej software kterej to snad opraví.

    Enyaq (řídil jsem dva různý po týdnu) – proti ID.4 výrazně hezčí interiér, větší auto, podle mě všestranně lepší volba. Opět MIB4 a jeho problémy. Zadokolka má prý problémy s blokováním kol při brzdění na sněhu, nevím, neřídil jsem.

    Q4 e-tron (řídil jsem dvě různý) – oproti Enyaqu a ID.4 výrazně víc posh interiér, MÁ TLAČÍTKA NA OVLÁDÁNÍ VĚCÍ :), ale důkladně se to zaplatí v ceně. NIKDY NEKUPOVAT S-LINE, ten sportovní podvozek je nepoužitelně tvrdej.

    Ioniq 5 (řídil jsem standardně týden) – Přijde mi, že "žere" víc než auta na MEB, tedy nižší dojezd. Působí celkově trochu nedotaženě, plnej nevychytanejch detailů a debilních řešení. Třeba ovládání vyhřívanejch sedaček je v infotainmentu a musíš do speciálního menu, takže když si chce spolujezdec vypnout výhřev, kterej mu pálí prdel, vypne ti na chvíli navigaci. Malej kufr. Blbě svítí. Nedoladěnej podvozek, v zadokolce si dokážu představit, že to bude reálně schopný člověka vyděsit.

    Na druhou stranu spolu s EV6 nejrychlejší nabíjení, což je ale zásadní bonus jen pokud na to máš nabíječku – momentálně jen Ionity a snad jednu má PRE, jinak jsou všechny nabíječky u nás typicky 50 kW. Záleží ale, jestli to bude jezdit delší cesty.

    EV6 – neřídil jsem, ale asi bude platit to co o Ioniqu po technický stránce, dokážu si představit, že bude domyšlenější.

    Mach E (minulý týden jsem s tím byl v Berlíně) – Hodně "teslovitý" ovládání, ale zachovává si "budíky" před řidičem. Asi nejlepší jízdní vlastnosti z testovaných, i základní verze je solidně rychlá, je to hezky udělaný, i ptákoviny jako tlačítkový otevírání dveří fungujou, kódovej zámek na dveřích je geniální věc.

    Přišlo mi, že to na dálnici trochu žere, ale bylo to v zimě a protivětru, takže 27 kWh/100 není takový peklo. Nabíjení 150 kW je slušný, málokde najdeš nabíječku co umí rychlejc.

    BMW i4 – neřídil jsem, ale řídil jsem benzínový auto ze kterýho je to udělaný. Bude to mít nejpromyšlenější vnitřek, protože to má bavoráckou ergonomii, bude to působit zdaleka nejvíc prémiově a bude to nejlíp jezdit.

    Navíc to bude mít nejlepší spotřebu na dálku, protože je to placatý a nebude tomu tolik vadit vysoká rychlost, všechno ostatní jsou vysoký krabice. Nabíjení 200 kW, takže na dlouhý cesty boží.

    Osobně bych asi v závislosti na tom, jestli bych potřeboval prostor (Enyaq), ježdění po dálnici (i4) nebo univerzální kompromis + cool faktor (Mach E) vybíral jedno z těch tří. Ioniq 5 je super volba cool faktorem a rychlým nabíjením, ale nedodělaností mě hrozně sral.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: Neni to moje firma. Postnul jsem to, protoze jsem se pres ty stranky proklikal na puvodni vyzvu a taky me pobavilo to s tim, ze pokud chces dotaci tak na nic necekej. Pres ty poradce je problem, ze jim das 25-35k a jeste neni jisty, ze tu dotaci dostanes. Tak nejak postupne zjistuji, ze prechod na EV jeste pro me neni idealni.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: Aha, takže tam proště určili, že vydaje max milion a z toho zpusobile vydaje jsou 45%, a z toho teprve podle velikosti podniku vyplatili %% (u maleho 75%, takže činilo 337 500kč), chápu to správně? :D

    Ta firma je tvoje, nebo s nima máš dobré zkušenosti? :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: V kontrastu s nadpisem mi přijde ten jeho závěr dost optimistický. Čekal jsem spíš conclusion ve stylu, že FSD je nemožný.

    I’m seeing positive reviews of Tesla’s FSD Beta 10.9 (which I haven’t gotten yet). With Version 11 (should be in February) Tesla will make even more fundamental changes, including merging its highway driving software (in general release) with it city driving software (the FSD Beta).

    If the right pieces are in place, incremental improvement should solve FSD this year; if not, then it will take longer. Maybe it will take a more powerful computer. Maybe it will take better cameras. Maybe it will require a different approach.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FSD pohladom betatestera

    Kevin Davidson's answer to Why can Tesla not solve full self-driving? - Quora
    https://www.quora.com/Why-can-Tesla-not-solve-full-self-driving/answer/Kevin-Davidson-9
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA:https://nyx.cz/discussion/16229/id/54574208
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Vesela historka: jak snadno a rychle odbourat infotaiment :)

    Mazdas in Seattle can’t tune away from local NPR station - The Verge
    https://www.theverge.com/2022/2/9/22925619/mazda-head-units-bricked-npr-seattle-need-ota-updates
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: tady si muzes nacist tu predchozi dotaci https://www.agentura-api.org/cs/programy-podpory/nizkouhlikove-technologie/ Jinak:
    1. 2. 2022 - Pozorujeme extrémní zájem o dotace na elektromobily.
    Nenechávejte zpracování žádosti na poslední chvíli. Pospěšte si nebo se na Vás nedostane.
    Spuštění výzvy očekáváme v únoru 2022.
    Dotace na elektromobil
    https://www.dotace-na-elektromobil.cz
    :-)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: Asi poradce, nevím jak moc je to složitý totiž. Jinak co jsem teď zjistil, tak i minule byla ta dotace "z rozdílu ceny oproti ICE", ale pořád jsem nepřišel na to, jak to počítali.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: ve Skode jsem se ptal na slevu na ico a pani mi odpovedela, ze zna pana co mi zaridi dotaci. Tak good luck s vyhadanim. ;) Dotace si budes vyrizovat sam nebo si zaplatis poradce?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Jinak nejlepší by samozřejmě bylo, kdyby tam psali oboje, hodnotu v kWh + 5%-80% za min. Ale když si tam každej píše co chce a někdo tam nenapíše vůbec nic (i v rámci jednoho koncernu, třeba škodovka si šla uplně vlastní cestou.), tak je to fakt hroznej bordel. Nabídka má 8 stran a dojezd se z ní nedovíš třeba, to je strašný.
    NIKDAS: Ještě jsem si uvědomil, že ty čísla nabídky budou asi chybně, protože jsem v průběhu zjistil, že tam něco šlo někde přidat, dopsal to do tabulky, ale už nezměnil číslo konfigurace, tak se podle toho neřiďte, dík :) Barvy jsem taky vybíral více méně náhodou.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: Jojo, slevy počítám, že vyhádám, ale vzhledem k individuálnosti je tam nepíšu (myslel jsem, že nejvíc u Audi, ale jelikož mají objednání skoro rok, tak kdo ví).
    ELIJEN: Na křivky jsem koukal, od nich mám i ty data, co chyběly.
    PEPAZZ: Předběžné info najdeš tady NIKDAS: + v příspěvcích na které tam odpovídám. Ale ještě se to může změnit, měli by definitivně zveřejnit na konci měsíce.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: jeste neni zverejnena vyzva, ale zatim to vypada jako nejvetsi kseft pro dotacni poradce.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    a máte někdo nejaky inside info o chystaných dotacích? zatím jsem teda nic nezaslechl.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Ta max hodnota DC nabijeni neni opravdu az tak dulezita, protoze ji vyuzijes minimalne. Kazde EV ma nabijeci krivku trochu jinou. insideevs.com maj na to pekne grafy. V realu te spis zajima ten cas z 20 na 80%.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: na EV6 jeste dostanes slevu 10% na ico.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dělám si průzkum na nové elektroauto. Požadavek je více méně: Od základu vybudované el.auto, větší než id.3, baterka aspoň 70kwh, co nejrychlejší DC nabíjení, cena do 1.250.000 bez DPH.

    Zatím jsou ve výběru tyhle: Q4 etron, Enyaq, ID.4, Ioniq 5, Ev6. Kdyby vás napadl nějakej model, kterej jsem opoměl, určitě budu rád za rady.

    Přikládám tabulku, sice není tak propracovaná, jako od JYRKA: , ale zase tam není přehršel odkazů, kvůli kterým jsem ji nemohl použít (chtěl jsem pár věcí umazat, a začalo mi to tam házet errory :D). Budu rád, když tam najdete chybu, tip jak to vylepšit, zpřehlednit apod.

    Je v ní více méně od nejdůležitějšího po nejméně důležité podle čeho vybíráme. Zvýrazněné je to na co koukáme nejvíc asi (i když něco je pro přehlednost, třeba hrubá velikost baterie).

    Nejsou tam důležité věci, které ale mají všechny vozy (nouzové brždění atd.), zase jsou tam "nedůležité věci", ve kterých se liší (vyhřívání volantu). Pokud je v kolonce uvedena cena, znamená to kolik stálo danou věc přidat (tzn. po odstranění věci bychom ušetřili). Pokud je v kolonce +cena v závorce, znamená to, kolik bychom museli připlatit, pokud bychom na dané věci trvali. Červeně je označena poháněná náprava, protože je to pro né moc dobrou řidičku, takže bych byl mnohem radši za předokolku, nebo čtyřkolku, ale asi se nedá nic dělat no.

    Snažil jsem se třeba dočíst, které z nich má funkci "precondition battery" pro rychlejší a šetrnější rychlonabíjení, ale nejde to dost dobře vygooglit (většina EV výrobců to má popletené s předehřátím interiéru. - tohle mě strašně sere u Ipace, jde tam nastavit aby mi vyhřál auto, ale aby se připravil na rychlonabíjení nejde, takže za studena přijedu k rychlonabíječce a prvních 20min nabíjím 20kwh, než se to zahřeje doprdele! Naštěstí to je extrémní případ, který většinou nenastane, protože když už potřebuju rychlonabíjet, je to po x hodinách jízdy, ale i tak to nasere.)

    Docela mě cenově překvapila Kia (druhé nejdražší), kvůli baterce jsem musel vybrat snad až třetí výbavu (takže si nejsem jistej, jestli jsem náhodou nevybral zbytečně moc), a stejně tam nebylo tepelné čerpadlo. A pak Volkswagen (nejlevnější), tady se zase bojím, že mi něco uteklo :D

    PS: Jinak je vidět, jak automobilky nejsou na elektromobilitu připraveny, protože dozvědět se některé věci důležité a typické pro elektromobil je někdy fakt oříšek. Co si vzpomínám, tak jsem bojoval s max hodnotou DC rychlonabíjení apod. (někdy neuvedeno, někdy místo hodnoty kwh údaj z 5% na 80% X minut...) to jsem někdy dokonce musel brát z neofiko webů...

    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Ne úplně o EV, ale k předchozí diskuzi se myslím hodí :D

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam