NIKDAS:
Q4 e-tron, Enyaq a ID.4 jsou víceméně stejný auto, akorát e-tron je výrazně dražší – na první pohled to tak nemusí vypadat, protože v základu zas tak drahej není, ale má STRAŠNĚ drahou výbavu. Reálně bude třeba o 400 dražší než Enyaq.
Chybí ti tam Ford Mustang Mach E, Tesla Model 3 a BMW i4.
Ad požadavky:
Poháněná náprava – je nesmysl řešit předokolka vs. zadokolka, tohle mělo význam když auta neměly ESP.
Plus ten "checklistovej" systém mi přijde trochu nesmyslnej, reálně bude mít mnohem větší vliv to, jak se v tom autě člověk cítí, než odškrtnutí látka vs. kůže nebo podobný blbosti.
Osobní zkušenosti (nejel jsem zatím vším):
ID.4 (neřídil jsem, znám ID.3) – někomu může vadit hrozně "plastově" působící interiér a trochu divnej infotainment, navíc je to MIB4, takže bude padat do doby, než přijde novej software kterej to snad opraví.
Enyaq (řídil jsem dva různý po týdnu) – proti ID.4 výrazně hezčí interiér, větší auto, podle mě všestranně lepší volba. Opět MIB4 a jeho problémy. Zadokolka má prý problémy s blokováním kol při brzdění na sněhu, nevím, neřídil jsem.
Q4 e-tron (řídil jsem dvě různý) – oproti Enyaqu a ID.4 výrazně víc posh interiér, MÁ TLAČÍTKA NA OVLÁDÁNÍ VĚCÍ :), ale důkladně se to zaplatí v ceně. NIKDY NEKUPOVAT S-LINE, ten sportovní podvozek je nepoužitelně tvrdej.
Ioniq 5 (řídil jsem standardně týden) – Přijde mi, že "žere" víc než auta na MEB, tedy nižší dojezd. Působí celkově trochu nedotaženě, plnej nevychytanejch detailů a debilních řešení. Třeba ovládání vyhřívanejch sedaček je v infotainmentu a musíš do speciálního menu, takže když si chce spolujezdec vypnout výhřev, kterej mu pálí prdel, vypne ti na chvíli navigaci. Malej kufr. Blbě svítí. Nedoladěnej podvozek, v zadokolce si dokážu představit, že to bude reálně schopný člověka vyděsit.
Na druhou stranu spolu s EV6 nejrychlejší nabíjení, což je ale zásadní bonus jen pokud na to máš nabíječku – momentálně jen Ionity a snad jednu má PRE, jinak jsou všechny nabíječky u nás typicky 50 kW. Záleží ale, jestli to bude jezdit delší cesty.
EV6 – neřídil jsem, ale asi bude platit to co o Ioniqu po technický stránce, dokážu si představit, že bude domyšlenější.
Mach E (minulý týden jsem s tím byl v Berlíně) – Hodně "teslovitý" ovládání, ale zachovává si "budíky" před řidičem. Asi nejlepší jízdní vlastnosti z testovaných, i základní verze je solidně rychlá, je to hezky udělaný, i ptákoviny jako tlačítkový otevírání dveří fungujou, kódovej zámek na dveřích je geniální věc.
Přišlo mi, že to na dálnici trochu žere, ale bylo to v zimě a protivětru, takže 27 kWh/100 není takový peklo. Nabíjení 150 kW je slušný, málokde najdeš nabíječku co umí rychlejc.
BMW i4 – neřídil jsem, ale řídil jsem benzínový auto ze kterýho je to udělaný. Bude to mít nejpromyšlenější vnitřek, protože to má bavoráckou ergonomii, bude to působit zdaleka nejvíc prémiově a bude to nejlíp jezdit.
Navíc to bude mít nejlepší spotřebu na dálku, protože je to placatý a nebude tomu tolik vadit vysoká rychlost, všechno ostatní jsou vysoký krabice. Nabíjení 200 kW, takže na dlouhý cesty boží.
Osobně bych asi v závislosti na tom, jestli bych potřeboval prostor (Enyaq), ježdění po dálnici (i4) nebo univerzální kompromis + cool faktor (Mach E) vybíral jedno z těch tří. Ioniq 5 je super volba cool faktorem a rychlým nabíjením, ale nedodělaností mě hrozně sral.