• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Spíš je problém, že srovnávají pokles hodnoty "průměrného EV", což zahrnuje všechny takový ty krámy jako Leaf a eGolf, který padají na hodnotě proto, že jsou morálně zastaralý.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Auta bez baterky se moc neprodavaji
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Kolik z té ztráty hodnoty auta dělá ztráta hodnoty baterky? IMHO pokud máš auto bez baterky, tak se ta cena během let může snížit i min nezní ICE - nemá tam co ztrácet hodnotu když plechy drží a ota aktualizace šlape.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Díky za odemknutí.

    "Podle studie americké společnosti Automotive Fleet se hodnota průměrného sedanu se spalovacím motorem po třech letech ježdění sníží o 39 procent, zatímco hodnota průměrného elektroauta o 52 procent."

    Proc s ev srovnavaj zrovna sedany?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Odemknuto

    Záludný „operák“ elektromobilů. Jsou dražší, protože prodejci nevědí, jakou hodnotu bude auto za pár let mít | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67033620-1228mp-49b99a055d7e240
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jestli se něco neposere, tak Čína sama dá letos 6M plug-in aut. (mají dobrý poměr BEV:PHEV)

    ICS
    ICS --- ---
    Přátelé, když dovolíte dotaz mimo Teslu :)

    Nemáte někdo zkušenost s N1 vozítky od Garia (https://www.gariautility.com/utility-vehicles/)? Přemýšlíme, že bychom s nimi mohli jezdit, tak by mě zajímaly nějaké reálné zkušenosti...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: predava sa kopec veci ktore neexistuju, napr. v predpredaji vstupenky na koncert, ktory sa potim zrusi, peniaze ti nasledne vratia, je to iba rezervacia
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    KEB: Prosimtě bez s temahle kecama do Věcí veřejných, nemusíš tím spamovat i v posledních věcných auditkach na nyxu.
    KEB
    KEB --- ---
    ELIJEN: samozřejmě, to ne Tesla to ta zasraná komoušská EU to nedovolila!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Prodávání věcí který neexistujou je jejich standardní politika ;)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ale to jim nezabránilo od lidí z EU vybírat rezervační poplatky :D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Hyundai začne od druhé poloviny roku prodávat novou, vylepšenou verzi Ioniqu 5. Největší změny se týkají trakční baterie. Verze s delším dojezdem nabídne místo akumulátoru s využitelnou kapacitou 72,6 kWh rovnou 77,4 kWh. To by se mělo logicky podepsat na o něco delším dojezdu. Výrobce však neuvádí o kolik. Kapacita menší baterie ve verzi s kratším dojezdem zůstává stejná.

    Hyundai pak také vylepší řízení teploty článků, které by se v zimě měly předehřívat před v navigaci naplánovanou zastávkou u dobíjecí stanice. Díky tomu by mělo být v případě Ioniqu 5 s oběma velikostmi baterií větší spolehnutí na dodržení slibovaných vysokých dobíjecích výkonů (až 220 kW) i za nízkých teplot. Výrobce v tomto směru reaguje mimo jiné na stížnosti majitelů ze severských zemí.

    Ioniq 5 pak navíc bude mít nově v příplatkové výbavě digitální vnější i vnitřní zrcátka. Ta vnější tedy budou u top verzí nahrazena kamerami na tykadlech a obrazovkami v interiéru. Jízdní vlastnosti a komfort pak mají vylepšit nové tlumiče.

    Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/misto-strachu-z-dojezdu-zabava-z-jizdy-s-elektromobilem-na-z/r~9efe0b5c8a6e11ecb5bd0cc47ab5f122/

    Docela mě zaráží, že na to výrobci nepřišli dřív. Viz rant o Ipace (a to už je verze po "faceliftu") zde:
    NIKDAS:
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN:
    FEDAJKIN: to je fakt, takže nebude jdu dát hlas :-D
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    KEB: + v EU pickupy až na pár výjimek nefrčej, je to primárně US fenomén.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: tak zrovna s EU pro něj nepočítám a ani si vlastně nemyslim, že tesla no. Tohle je cílený fakt na amíky :)
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: chybí ti tam bude ale ne v EU protože ochrana chodců
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---

    Cybertruck

    20 hlasy od 20 respondentů

    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB:Prozatím se vyplatí a recykluje se. Ale u některých technologií je výtěžnost velmi malá. Málokdo to vykupuje nebo alespoň odebírá na recyklaci.
    Podobné je to s PCB. Starej šrot je poměrně cenej a novej už se přestává vyplácet recyklovat :-(
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Ja tvrdim ze cybertruck bude.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jasně, protože deformační zóny z 3 mm ocelovýho plechu budou naprosto perfektně fungovat, žejo. Samozřejmě to je o něco měkčí než BVP, ale ne zas o tolik.

    A to, že mají nějaký prototypy olepený hnusnýma zrcátkama a s hnusným stěračem a nárazníkem ještě neznamená, že se jim někdy podaří z toho poskládat něco, co bude reálně fungovat a půjde to prodávat...

    Samozřejmě je možnost, že nakonec opravdu vyrobí nějakou takovouhle half-assed kravinu a zkusí to prodávat lidem, což bude ještě horší, než když by neudělali nic.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam