• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BLOWUP: Hele je to trend ktery je spatne. Repase se delaji od Ruska, pres Nemecko az po USA. To ze v zemich jako Svycarsko, Norsko atp. je cena prace extremne vysoka a lidi ani prace kde se musi "neco resit" nechteji delat je jina vec. Ale ovsem i oni treba pouzivaji repasovene soucastky aniz o tom vedi.

    Repase se delaji i ve znackovych servisech, resp. znackovy servis si objednava repas dilu u specializovane firmy. A hlavne, casto kdyz si objednas "novy" dil, tak stary se posila zpet vuci zaloze (napada me skoro vsechno: od rizeni s posilovacem pocinaje, turbem konce). Repase tech veci (pokud to neni nejaka Polska garazovka) je zcela standartni zalezitost.

    U repase battery packu to delaji samotne automobilky uz tedka. V ramci zaruky se meni treba jen nektere moduly, ty pak jdou ne repas. Cely sekundarni trh pro tohle ale ted neexistuje, az bude existovat - budou existovat i firmy na to.
    Od dobrych, ktere budou mit nejake ISO, homologace, pouzivat budou jen dobry clanky az po Polske garazovky kde tam nabouchaj clanky z aliexpressu a elektronika ti bude fakove tvrdit nejake nesmysly o stavu modulu.
    KEB
    KEB --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: taky tomu nerozumím, mohl jsem si pračku nechat opravit za pětikilo anebo jsem si mohl koupit novou z x tisíc.

    Jo a díky frantovi z garáže jsem kdysi trhnul na pojistce pěkných pár tisíc
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    DZODZO: mě spíš zaráží, že někdo bere variantu "vyměnit" jako tu lepší oproti "opravit". Už i Rocky z Tlapkové patroly to chápe: "Obnovit místo vyhodit" :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: jo, vymenit stary diel za novy umi kazdy jouda, opravit vadny diel, tak aby sa nemusel cely vyhadzovat (kam asi magicky miznu tie vadne diely z automobilov?) to nerobi hned tak niekto :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PETER_PAN: Jenom takovej pohled zvenci na ty vase "repase":

    Nechavam moje auto servisovat jak u nas, tak obcas v cesku kdyz tam zrovna jedu - vychazi to samozrejme drasticky levnejsi. Slovo "repase" bych musel servisu ve svycarsku nejspis slabikovat, vubec by netusili co tim myslim. Proste to neni existentni, kdyz se neco rozbije, tak se objedna novej dil, tecka, tva Mana. V cesku mi naopak uz opravovali treba nejakej kus klimatizace, znali nejakyho Tondu kterej to umi. To je tady neco co vyvolava jak v majitelich aut, tak u garazi zdeseny pohledy a potom takovy shovivavy mavnuti rukou, nojono, na divokym vychode se takovy veci halt dejou, nekdy pridaj i nejakou divokou historku o vesnickym kovari nekde v Recku. Mozna to s elektromultikarama nekdy bude i tady jiny, ale mam o tom z dnesni perspektivy svoje pochybnosti.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Tak tímhle článkem, kombinujícím reálná čísla s fantasmagorickými teoriemi, do ní spadli…
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: je Auto Bild taky zumpa? Ptam se pro kamarada.

    Mercedes, VW, Tesla: So teuer sind Tauschakkus fürs E-Auto - AUTO BILD
    https://www.autobild.de/artikel/akkutausch-beim-e-auto-kosten-einbau-garantie-21232250.html
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja myslim ze on to myslel ironicky, akurat tam nedal smajlika, autoforum je predsa uz desne proflakle :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PEPAZZ: Jak pise COMODOR_FALKON.
    Cele to stoji a pada na zakladnim lzive referovanem fenomenu a to je rizikove nizka zivotnost baterii. Neni. Tj. sekundarni, neoriginalni trh pro baterie bude masivne potreba az kolem roku 2030 a v te dobe budou i cenu originalnich baterek na uplne jine urovni nez ted.

    Take az se dotahne evropska legislativa na zkousky a certifikaci pro praci s automotive high-voltage DC, tak pak pujde mit firmu co ma vsechno homologovane a muzes tam prijet s 8 let starym 800V osobakem. Tohle vznika a bude to trvat nekolik let. Jak pise comodor, ted proto ani neni trh.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: 1) Článek z dezinfo žumpy AutoForum
    2) Už teď je několik firem, co dělá swap celých baterií za baterie získané z totálek
    3) Gruber Motors už teď vyrábí celé nové baterie do starých Tesel…

    Je jen otázkou času, resp. vytvoření dostatečně vysoké díry na trhu, než se najdou elektrikáři, co začnou dělat repase baterek na úrovni modulů a jednotlivých článků…

    Dokud je tu trh jen tak pro 3 repase (á ~100 manhours) ročně v celé ČR,, tak logicky nevznikne nic…
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PEPAZZ: do VV taky Parlamentní listy nepostuješ
    pokaždý umře 5 koťat)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    You dont say!
    Ceny náhradních baterií do elektromobilů jsou takový průšvih, že o nich většina automobilek odmítá mluvit | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/predstaveni/ceny-nahradnich-baterii-do-elektromobilu-jsou-takovy-prusvih-ze-o-nich-vetsina-automobilek-odmita-hovorit/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hm tak to je diera na trhu pre dovozcu cybertruckov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Protože individuálně dovezený a přihlášený auto má o dost jiný podmínky než sériově vyráběný. Buchanky se individuálně upravujou a individuálně přihlašujou, ve výsledku je to blíž třeba individuální nebo malosériový stavbě.

    Plus by to i tak byl tuším větší problém, kdyby to byl novej model a ne pokračování starýho. Takhle nějak se na trhu drží třeba Caterhamy, což je pořád Lotus Seven z padesátejch let, jen už asi po dvacátý modernizaci.

    Stejně tak třeba americký auta, který neprojdou homologací modelu, ať už třeba kvůli flotilový spotřebě nebo kvůli věcem spojeným s crashtestama (ochrana chodců, třeba) se dají přihlásit jednotlivě. Ale nemůžeš je tady homologovat abys je mohl prodávat hromadně jako automobilka. Musíš s každým kusem projít individuálním přihlášením.

    Plus teda u tý Buchanky ani přímo jejich dovozce moc nechce mluvit o tom, jak to přihlašujou, a to víceméně ani mimo záznam, takže to asi bude dost divoký.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak ako to, ze sa v CR predava toto?

    Lada - UAZ - UAZ Van "Buchanka"
    https://www.lada-uaz.cz/uaz-van-2206-buchanka-1
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jo, tak update, podle tohohle:

    VW ID. Buzz rumoured to release under €60,000 - electrive.com
    https://www.electrive.com/2022/02/07/vw-id-buzz-rumoured-to-release-under-e60000/#:~:text=With%20a%20base%20price%20of,start%20at%20around%2045%2C000%20euros.

    By měl ID.Buzz v základu (což ale bude pořád se 77 kWh baterkou) stát 53900 euro, což je zhruba 1 350 000 Kč. To mi přijde jako docela rozumný peníze...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Jo a Rivian bude stát o dost jiný peníze než ID.Buzz. Busík bude tak za milion a půl s daní v základu, Rivian v základu bude v Evropě určitě dost přes 2 miliony. Americký ceny nezahrnují clo a hlavně DPH...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Jestli to bude v základu stát 50-60 tisíc euro, tak je to na evropský poměry mírně nadprůměrně drahý auto – průměrná cena novýho auta třeba v Německu je skoro 40 tisíc.

    Náš pohled je zkreslenej tím, že většina lidí u nás kupuje ojetý auta po Němcích a tudíž VW Passat vnímají jako auto za kilo až tři, protože ten milion za novýho platí Němec.

    A jinak kdo si to koupí – jednak lidi, který si dřív kupovali Sharany, protože od Sharana nebo Fordu Galaxy to není cenově moc daleko. Pak taky část lidí, co si kupovali Transportery, Caravelly a Multivany, protože tem to bude velikostí dost blízký (ad málo místa vzadu – nezapomeň, že to na fotkách a videích je krátká verze, bude i pětimetrová, tedy ekvivalentní Multivanu).

    Pak si to dost možná koupí spousta lidí, pro který normální MPV bylo moc fotrovský a tak přešli z MPV na SUV, a tohle by je mohlo přitáhnout zpátky. Tohle si myslím, že bude docela velká cílovka. Třeba proti Enyaqu je tohle o dost víc cool a zároveň o dost praktičtější.

    To, co sis asi původně představoval, tedy skutečně lidová dodávka, už je naprosto mimo cílovou skupinu Volkswagenu. To, co byl v roce 1960 VW, je dneska spíš Dacia.

    A na elektrický MPV od Dacie si ještě počkáš, protože dneska by stálo 900 tisíc, což by za Dacii nikdo nedal.

    Dělat dostupný prostorný elektromobily pro lidi, kteří nejsou ochotní si připlatit za cool věc, se prostě zatím nevyplatí a nebude se to vyplácet ještě pár let.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam