• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PETER_PAN: pokud neco dostanu coby oficialni novej nahradni dil se zarukou, tak mi je jedno kterej Ahmed to kde vyrobil. Muj puvodni prispevek ovsem mluvil o necem jinym.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BLOWUP: Treba tohle je firma co dela repase turb:
    Turbo Technics - The Turbocharger Brand
    https://www.youtube.com/watch?v=pjeLKGI2Gi8
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BLOWUP: Hele vubec nevis o cem mluvis.
    Kdyz se bavime treba o rizeni/posilovac rizeni tak je to drtiva vetsina vymen celosvetove. Dostanes "novej" dil, zabalenej, vsechno, ale je to repas. Posila se starej kus vuci zaloze. OK, pres originalni zastoupeni lze originalni novej dil objednat, ale cena by nebyla zkousnutelna ani pro tebe. Bavime se bezne o rozdilu 15k vs 50k CZK za dil se stejnou zarukou. Ma to i rada pojistoven v podminkach u havarijniho, ze se pouzije ekonomicka varianta srovnatelne kvality.
    Repasovanej dil, neni "starej pouzitej dil".
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PETER_PAN: Hele, kdyby mi garaz bez myho vedomi vestavela nejakej starej pouzitej dil, tak ma pruser ze by mela jiskricky pred vocima, to jsou potom ty pripady ktery tahaj vsema televiznima poradama pro konzumenty, a nalepku podvodniku ze sebe nesmyjou pristich pet generaci ;-)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: ono to ani tak neni o tom "umet" (ja vim, to ve svetle pohadek o zlatych ceskych rucickach ted trosku boli) jako spis o narocich zakaznika jak na cenu (200CHF za hodinu prace neni to samy jako vase mzdy) plus kvalitu - garaz ti na opravu poskytuje zaruku, tu ti nejspis Tonda co to bastli u maminy v pradelne neda.

    Abys me chapal spravne: ja jsem ten prvni kdo si mysli, ze co jde opravit by se melo opravit, jenomze svet bohuzel funguje jinak.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BLOWUP: Hele je to trend ktery je spatne. Repase se delaji od Ruska, pres Nemecko az po USA. To ze v zemich jako Svycarsko, Norsko atp. je cena prace extremne vysoka a lidi ani prace kde se musi "neco resit" nechteji delat je jina vec. Ale ovsem i oni treba pouzivaji repasovene soucastky aniz o tom vedi.

    Repase se delaji i ve znackovych servisech, resp. znackovy servis si objednava repas dilu u specializovane firmy. A hlavne, casto kdyz si objednas "novy" dil, tak stary se posila zpet vuci zaloze (napada me skoro vsechno: od rizeni s posilovacem pocinaje, turbem konce). Repase tech veci (pokud to neni nejaka Polska garazovka) je zcela standartni zalezitost.

    U repase battery packu to delaji samotne automobilky uz tedka. V ramci zaruky se meni treba jen nektere moduly, ty pak jdou ne repas. Cely sekundarni trh pro tohle ale ted neexistuje, az bude existovat - budou existovat i firmy na to.
    Od dobrych, ktere budou mit nejake ISO, homologace, pouzivat budou jen dobry clanky az po Polske garazovky kde tam nabouchaj clanky z aliexpressu a elektronika ti bude fakove tvrdit nejake nesmysly o stavu modulu.
    KEB
    KEB --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: taky tomu nerozumím, mohl jsem si pračku nechat opravit za pětikilo anebo jsem si mohl koupit novou z x tisíc.

    Jo a díky frantovi z garáže jsem kdysi trhnul na pojistce pěkných pár tisíc
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    DZODZO: mě spíš zaráží, že někdo bere variantu "vyměnit" jako tu lepší oproti "opravit". Už i Rocky z Tlapkové patroly to chápe: "Obnovit místo vyhodit" :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: jo, vymenit stary diel za novy umi kazdy jouda, opravit vadny diel, tak aby sa nemusel cely vyhadzovat (kam asi magicky miznu tie vadne diely z automobilov?) to nerobi hned tak niekto :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PETER_PAN: Jenom takovej pohled zvenci na ty vase "repase":

    Nechavam moje auto servisovat jak u nas, tak obcas v cesku kdyz tam zrovna jedu - vychazi to samozrejme drasticky levnejsi. Slovo "repase" bych musel servisu ve svycarsku nejspis slabikovat, vubec by netusili co tim myslim. Proste to neni existentni, kdyz se neco rozbije, tak se objedna novej dil, tecka, tva Mana. V cesku mi naopak uz opravovali treba nejakej kus klimatizace, znali nejakyho Tondu kterej to umi. To je tady neco co vyvolava jak v majitelich aut, tak u garazi zdeseny pohledy a potom takovy shovivavy mavnuti rukou, nojono, na divokym vychode se takovy veci halt dejou, nekdy pridaj i nejakou divokou historku o vesnickym kovari nekde v Recku. Mozna to s elektromultikarama nekdy bude i tady jiny, ale mam o tom z dnesni perspektivy svoje pochybnosti.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Tak tímhle článkem, kombinujícím reálná čísla s fantasmagorickými teoriemi, do ní spadli…
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: je Auto Bild taky zumpa? Ptam se pro kamarada.

    Mercedes, VW, Tesla: So teuer sind Tauschakkus fürs E-Auto - AUTO BILD
    https://www.autobild.de/artikel/akkutausch-beim-e-auto-kosten-einbau-garantie-21232250.html
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja myslim ze on to myslel ironicky, akurat tam nedal smajlika, autoforum je predsa uz desne proflakle :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PEPAZZ: Jak pise COMODOR_FALKON.
    Cele to stoji a pada na zakladnim lzive referovanem fenomenu a to je rizikove nizka zivotnost baterii. Neni. Tj. sekundarni, neoriginalni trh pro baterie bude masivne potreba az kolem roku 2030 a v te dobe budou i cenu originalnich baterek na uplne jine urovni nez ted.

    Take az se dotahne evropska legislativa na zkousky a certifikaci pro praci s automotive high-voltage DC, tak pak pujde mit firmu co ma vsechno homologovane a muzes tam prijet s 8 let starym 800V osobakem. Tohle vznika a bude to trvat nekolik let. Jak pise comodor, ted proto ani neni trh.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: 1) Článek z dezinfo žumpy AutoForum
    2) Už teď je několik firem, co dělá swap celých baterií za baterie získané z totálek
    3) Gruber Motors už teď vyrábí celé nové baterie do starých Tesel…

    Je jen otázkou času, resp. vytvoření dostatečně vysoké díry na trhu, než se najdou elektrikáři, co začnou dělat repase baterek na úrovni modulů a jednotlivých článků…

    Dokud je tu trh jen tak pro 3 repase (á ~100 manhours) ročně v celé ČR,, tak logicky nevznikne nic…
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PEPAZZ: do VV taky Parlamentní listy nepostuješ
    pokaždý umře 5 koťat)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    You dont say!
    Ceny náhradních baterií do elektromobilů jsou takový průšvih, že o nich většina automobilek odmítá mluvit | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/predstaveni/ceny-nahradnich-baterii-do-elektromobilu-jsou-takovy-prusvih-ze-o-nich-vetsina-automobilek-odmita-hovorit/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hm tak to je diera na trhu pre dovozcu cybertruckov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Protože individuálně dovezený a přihlášený auto má o dost jiný podmínky než sériově vyráběný. Buchanky se individuálně upravujou a individuálně přihlašujou, ve výsledku je to blíž třeba individuální nebo malosériový stavbě.

    Plus by to i tak byl tuším větší problém, kdyby to byl novej model a ne pokračování starýho. Takhle nějak se na trhu drží třeba Caterhamy, což je pořád Lotus Seven z padesátejch let, jen už asi po dvacátý modernizaci.

    Stejně tak třeba americký auta, který neprojdou homologací modelu, ať už třeba kvůli flotilový spotřebě nebo kvůli věcem spojeným s crashtestama (ochrana chodců, třeba) se dají přihlásit jednotlivě. Ale nemůžeš je tady homologovat abys je mohl prodávat hromadně jako automobilka. Musíš s každým kusem projít individuálním přihlášením.

    Plus teda u tý Buchanky ani přímo jejich dovozce moc nechce mluvit o tom, jak to přihlašujou, a to víceméně ani mimo záznam, takže to asi bude dost divoký.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam