• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak samozřejmě použitý a repasovaný díly jsou jenom pro chudý lidi z východní Evropy...

    Ferrari Parts Exchange New, OEM, and Reproduced hard to find parts
    https://www.ferraripartsexchange.com/
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    BLOWUP: tebe uráží, že u nás ti nabízí něco navíc? tedy ekonomičtější a ekologičtější cestu opravou? My co máme zkušenost jen z východu (nevím, kde ty svoje statistický data o většině a menšině bereš) jsme naopak rádi, že máme možnost volby nové/repasované/oprava/vrakáč. Volvo je super příklad - Volvo mám posledních cca 15 let (už 3.vůz, poslední jsem kupoval nový) a místo ježdění do Volva, kde jsou "vyměňovači" jezdím do T6R, kde jsou skuteční profíci a autu rozumí.. cenově je to skoro na stejno.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Jenomže tvůj původní post je úplně mimo a vychází z tvojí namyšlený představy, že díky tomu, že ŽIJEŠ VE ŠVÝCARSKU, tak víš všechno líp, respektive z dojmu, že my tady daleko na východě řešíme nějaký repasy, který vy ó úžasní Švýcaři neřešíte.

    Řeč byla o repasích baterek v elektromobilech, což je věc, kterou dělají nebo aspoň plánují všechny automobilky. Samozřejmě budou i punkovější verze repasů, který se budou dělat v garáži, ale taky budou repasy, na kterých bude nálepka "Volvo".

    A o tom, že ti v česku oficiální Volvo nabídne nějakou non-Volvo repasi, silně pochybuju. Spíš mícháš to, že ve Švýcarsku jezdíš do Volva (který ti pouze oficiální Volvo díl nabídne i tady, i když možná to bude repas s nálepkou Volvo) a tady jezdíš ke garážníkovi.

    Jinak teda ta země, kde je přístup k těmhle věcem divnej, je spíš Švýcarsko než my. Pokud vím, tak i na poměry západní Evropy je ve Švýcarsku extrémní přístup k neopravování, ale měnění věcí, ať už jde o díly nebo celý zařízení (včetně aut).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: jj, akorat to neni to o cem se tu bavime, kdyztak si precti muj prvni vstup. Ja znam na rozdil od vetsiny z vas halt oboji prostredi, a moje poznamka znela, ze posuzovat to jak funguje svet podle ceska nebo jinyho statu vychodni evropy neni uplne univerzalne platna metoda.

    V cesku mi oficialni Volvo garazista rovnou nabidne jestli chci "original Volvo dil" nebo "repasi" a cenovej rozdil je vetsinou dost podstatnej. Tady mi zadnou repasi ani nezmini, proste existuje jenom originalni dil. To ze ho Volvo necha vyrobit v Bangladesi nebo kdovikde je proste dnesni globalni svet, ale to me nezajima a ani to neni tema o kterym mluvim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Určitý typy dílů se repasujou všude, to už ti tady napsalo několik lidí. Leckdy i u automobilek.

    Což je třeba případ těch baterií. Nebo právě věcí typu převodky řízení, který sestávají z něčeho, co se neopotřebovává a dá se to používat skoro donekonečna, a něčeho, co je v tom potřeba vyměnit.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Tim si prave nejsem tak jistej :-) Volvo garaz kam chodim to neobjednava u Fritze, ale u Volva. Kde to objednava Volvo nevim a je mi to jedno, ale proste nejde o to co tu nazyvate "repase" coby sedej trh. Teda, nedavno jsem mel problem s jednim kolem, ktery ztracelo vzduch, a nechaval jsem si to kontrolovat v jednom pneu servisu vedle kancelare. Typicky, dva Albanci, dvur plnej aut, tak tam bych ty repase i cekal :-)
    Tam jsou ale zakaznici z ty samy socialni vrstvy, vsichni vypadaj jako by prave dopadlovali z Albanie.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Rozdíl je jen v tom, že u vás dělá ten Pepa, co to umí opravit, pro Fritze, co má na to firmu, web, kurýra, kterýho si objednáš a vyzvedne ti starej díl, a hotovou věc ti pošle v hezký krabičce.

    To, co se stane s tím dílem, je úplně stejný.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    To přece není možný, že bysme tu v říši Milky dostávali starý použitý aušusy a ještě legálně, to se děje jenom ve východních barbaskejch markách :))
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PETER_PAN: pokud neco dostanu coby oficialni novej nahradni dil se zarukou, tak mi je jedno kterej Ahmed to kde vyrobil. Muj puvodni prispevek ovsem mluvil o necem jinym.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: hodně vtipný review :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BLOWUP: Treba tohle je firma co dela repase turb:
    Turbo Technics - The Turbocharger Brand
    https://www.youtube.com/watch?v=pjeLKGI2Gi8
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BLOWUP: Hele vubec nevis o cem mluvis.
    Kdyz se bavime treba o rizeni/posilovac rizeni tak je to drtiva vetsina vymen celosvetove. Dostanes "novej" dil, zabalenej, vsechno, ale je to repas. Posila se starej kus vuci zaloze. OK, pres originalni zastoupeni lze originalni novej dil objednat, ale cena by nebyla zkousnutelna ani pro tebe. Bavime se bezne o rozdilu 15k vs 50k CZK za dil se stejnou zarukou. Ma to i rada pojistoven v podminkach u havarijniho, ze se pouzije ekonomicka varianta srovnatelne kvality.
    Repasovanej dil, neni "starej pouzitej dil".
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PETER_PAN: Hele, kdyby mi garaz bez myho vedomi vestavela nejakej starej pouzitej dil, tak ma pruser ze by mela jiskricky pred vocima, to jsou potom ty pripady ktery tahaj vsema televiznima poradama pro konzumenty, a nalepku podvodniku ze sebe nesmyjou pristich pet generaci ;-)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: ono to ani tak neni o tom "umet" (ja vim, to ve svetle pohadek o zlatych ceskych rucickach ted trosku boli) jako spis o narocich zakaznika jak na cenu (200CHF za hodinu prace neni to samy jako vase mzdy) plus kvalitu - garaz ti na opravu poskytuje zaruku, tu ti nejspis Tonda co to bastli u maminy v pradelne neda.

    Abys me chapal spravne: ja jsem ten prvni kdo si mysli, ze co jde opravit by se melo opravit, jenomze svet bohuzel funguje jinak.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BLOWUP: Hele je to trend ktery je spatne. Repase se delaji od Ruska, pres Nemecko az po USA. To ze v zemich jako Svycarsko, Norsko atp. je cena prace extremne vysoka a lidi ani prace kde se musi "neco resit" nechteji delat je jina vec. Ale ovsem i oni treba pouzivaji repasovene soucastky aniz o tom vedi.

    Repase se delaji i ve znackovych servisech, resp. znackovy servis si objednava repas dilu u specializovane firmy. A hlavne, casto kdyz si objednas "novy" dil, tak stary se posila zpet vuci zaloze (napada me skoro vsechno: od rizeni s posilovacem pocinaje, turbem konce). Repase tech veci (pokud to neni nejaka Polska garazovka) je zcela standartni zalezitost.

    U repase battery packu to delaji samotne automobilky uz tedka. V ramci zaruky se meni treba jen nektere moduly, ty pak jdou ne repas. Cely sekundarni trh pro tohle ale ted neexistuje, az bude existovat - budou existovat i firmy na to.
    Od dobrych, ktere budou mit nejake ISO, homologace, pouzivat budou jen dobry clanky az po Polske garazovky kde tam nabouchaj clanky z aliexpressu a elektronika ti bude fakove tvrdit nejake nesmysly o stavu modulu.
    KEB
    KEB --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: taky tomu nerozumím, mohl jsem si pračku nechat opravit za pětikilo anebo jsem si mohl koupit novou z x tisíc.

    Jo a díky frantovi z garáže jsem kdysi trhnul na pojistce pěkných pár tisíc
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    DZODZO: mě spíš zaráží, že někdo bere variantu "vyměnit" jako tu lepší oproti "opravit". Už i Rocky z Tlapkové patroly to chápe: "Obnovit místo vyhodit" :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: jo, vymenit stary diel za novy umi kazdy jouda, opravit vadny diel, tak aby sa nemusel cely vyhadzovat (kam asi magicky miznu tie vadne diely z automobilov?) to nerobi hned tak niekto :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam